logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۵۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان هشدار داد

شهروندان مراقب خرید‌های اینترنتی و کلاهبرداری پیامکی باشند

شهروندان-مراقب-خرید‌های-اینترنتی-و-کلاهبرداری-پیامکی-باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان به شهروندان زنجانی در خصوص فروشگاههای اینترنتی و کلاهبرداریهای پیامکی هشدار داد.

محمد علی آدینه لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید اینتر نتی به معتبر بودن فروشگاههای اینترنتی توجه کنند، اظهار کرد:‌فروشگاههای معتبر مشخصات واقعی  را به طور دقیق در وب سایت خود درج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از سایت هایی خرید کنید که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 3 هزار کسب و کار اینترنتی دارای نماد هستند که در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه فروشگاههای معتبر معمولا نحوه دریافت و پرداخت وجه مختلفی دارند مانند پرداخت آنلاین، از طریق پست وغیره ، افزود: شهروندان علاوه بر خرید از وب‌ سایت‌های قابل اعتماد، از امنیت سیستم یا رایانه‌ای که از آن خرید آنلاین خود را انجام می‌دهید مطمئن باشید.

آدینه لو با بیان اینکه در پرداخت‌های آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی به دستورالعمل‌های امنیتی آن توجه شود، ابراز کرد:یکی از موارد موجود در این گونه سایت ها وجود صفحات جعلی فیشینگ است پس مراقب این سایت‌های جعلی باشید.

وی عنوان کرد: ارسال پیامک یکی از شیوه هایی است که کلاهبرداران با استفاده از شیوه های خاص و مهندسی اجتماعی(مثل برنده شدن در انواع قرعه کشی ها که امروزه خیلی شایع شده، درخواست کمک های مردمی، یا باعنوان هایی که مردم را تحت تاثیر قرار می دهد) سعی می کنند کاربر را به انجام خواسته هایشان که همان برداشت غیر مجاز از حساب بانکی است ترغیب کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه به پیامهایی که از طرف افراد ناشناس ارسال می شود توجه نکنید، گفت:هرگز به پیامک های غیر واقعی و پیشنهاد های واهی و عوام فریبانه توجه نکنید.

آدینه لو خاطرنشان کرد: رمز های بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهید و از اعدادی مثل شماره شناسنامه، سال تولد و سایر اعدادی که قابل حدس زدن باشند خودداری کنید.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر