logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۵۸۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج رسا:

گنبد سلطانیه در صدر بازدید‌های نوروزی قرار دارد/رتبه ۱۳ استان زنجان در فروش بلیط اماکن تاریخی و موزه‌ها در ایام تعطیلات عید

گنبد-سلطانیه-در-صدر-بازدید‌های-نوروزی-قرار-دارد-رتبه-۱۳-استان-زنجان-در-فروش-بلیط-اماکن-تاریخی-و-موزه‌ها-در-ایام-تعطیلات-عید
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در بین اماکن تاریخی گنبد سلطانیه در صدر بازدید‌ها قرار دارد، گفت: قریب به ۴ هزار بازدید از موزه‌ها و مکان های تاریخی انجام شده و استان زنجان رتبه ۱۳ فروش بلیط اماکن تاریخی و موزه‌ها را در بین ۳۱ استان دیگر دارد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: با توجه به آغاز تعطیلات؛ از روز ۲۶ اسفند موج اول سفر‌ها را در استان شاهد بودیم و روز‌های ۲۷ و ۲۸ اسفند نیز حجم قابل توجهی از مسافران نوروزی وارد استان شدند اما با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش باران و برف ورود مسافران و گردشگران از روز دوم فرودین کمتر شد.

وی افزود: از امروز دوباره شاهد افزایش حضور مسافران خصوصا در بناهای تاریخی و مجموعه‌های گردشگری مثل گنبد سلطانیه، غار کتله خور، موزه مردان نمکی، بازار سرپوشیده زنجان و رختشویخانه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه گنبد سلطانیه در صدر بازدید‌ها قرار دارد و حجم قابل توجهی از مسافران از این مکان تاریخی بازدید کرده‌اند، گفت: بر اساس رتبه‌بندی حضور گردشگران در مکان‌های تاریخی؛ رتبه دوم مختص رختشویخانه، سوم مربوط به عمارت ذوالفقاری و مردان نمکی است.

وی عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی هفته آینده بارش باران در سطح استان نخواهیم داشت و همین امر نیز سبب خواهد شد تا موج دوم ورود مسافران به استان را هفته آینده شاهد باشیم و تا ۱۲ فروردین ماه حجم قابل توجهی از مسافران و گردشگران نوروزی از مکان‌های تاریخی و موزه‌ها بازدید نمایند.

ارجمند در خصوص ورود مسافران و گردشگران خارجی به استان اذعان کرد: اغلب ورود گردشگران خارجی به استان در دو ماه اردیبهشت و خرداد ماه که هوا بهاری و مسائد است انجام می‌شود و برنامه‌ریزی تور‌های گردشگری خارجی نیز برای اواخر اردیبهشت ماه است با این حال طبق آمار در ایام تعطیلات نوروزی ۳۰ گردشگر خارجی از گنبد سلطانیه بازدید داشته‌اند با این حال حجم گردشگر خارجی در این فصل از سال در استان و عمدتا در کشور کم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر گردشگر از مکان‌های تاریخی استان بازدید کرده‌اند، خاطر نشان کرد: میزان فروش بلیط در مقایسه با سایر استان‌ها شرایط بهتری دارد و تا روز گذشته استان زنجان رتبه ۱۳ فروش بلیط اماکن تاریخی و موزه‌ها را در بین ۳۱ استان کشور داشت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر