logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

افزایش نظارت بر مراکز پرتردد استان زنجان در ایام نوروز توسط کارشناسان بهداشت محیط

افزایش-نظارت-بر-مراکز-پرتردد-استان-زنجان-در-ایام-نوروز-توسط-کارشناسان-بهداشت-محیط
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی با اولویت کنترل بیماری کرونا از ۲۵ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دار خواهد بود، گفت: مراکز پرتردد روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر توسط کارشناسان بهداشت محیط تحت نظارت و پایش خواهند بود.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در ارتباط با طرح بسیج سلامت نوروزی با اولویت کنترل بیماری کرونا اظهار داشت: این طرح از ۲۵ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: طرح مذکور که توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام می شود در قالب اکیپ‌های نظارتی از ۸ صبح تا ۸ بعد از ظهر ادامه‌دار است و از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت مراکز و اماکن پرتردد نظارت ها انجام می شود. با این وجود طبق دستورالعمل مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی اولویت مدیریت بیماری کرونا است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سعی بر این است تا مراکزی که مسافر پذیر هستند مورد بازدید و نظارت قرار داشته باشند، گفت: در این برنامه که در ۵ محور انجام خواهد شد نظارت‌ها تشدید می یابد و در این راستا از هماهنگی‌‌های بین بخشی و برون بخشی نیز استفاده خواهد.

وی با بیان اینکه ۱۰ اکیپ بازرسی در سطح استان وظیفه نظارت را بر عهده خواهند داشت تصریح کرد: تلاش می‌شود تا نظارت بر سامانه‌های آبرسانی، مراکز عرضه دخانیات به ویژه قلیان، عرضه غذا با اولویت مواد غذایی بیرون بر بیشتر انجام گیرد. با این حال در قالب خدمات سفر نیز به صورت ویژه با دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و شهرداری هماهنگی شده تا بازدیدهای گروهی از مراکز تابعه استان داشته باشیم.

نصیری با بیان اینکه مراکز حساس بیشتر مورد پایش خواهند بود، خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های اتوبوس، راه آهن، استخر‌های شنا، وسایل حمل و نقل مواد غذایی به ویژه پروتئین بیشتر مورد نظارت خواهند بود با این حال برخی از پارامترها در محل مورد بررسی قرار می‌گیرد و برخی امور نیز برای بررسی بیشتر نمونه برداری شده و به آزمایشگاه انتقال می‌یابد.

وی تاکید کرد: انواع شیرینی‌جات باید با نظارت بیشتر و بهتر تهیه شوند و در همین خصوص نیز قنادی‌ها بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند تا رنگ‌های غیر مجاز یا تخم فاسد استفاده نشود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مواردی که باید با جدیت مورد بررسی قرار گیرد، بحث زباله است، گفت: با دستگاه‌های مختلف این مسئله مورد بحث قرار گرفته و مقرر شده تا راهداری اطراف جاده ها را از وجود نایلون‌ها و زباله ها پاکسازی کند با اینکه گاها این امر قول داده می شود اما به درستی این اقدام انجام نمی‌شود./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر