logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۵۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

هنجارشکنی به بهانه جشن‌های نوروزی، غلبه جاهلیت مدرن برای انحراف در سنت نوروز ایرانی است/ سربازان گمنام امام زمان(عج) نقش اساسی در پاسداری از آرمان‌های نظام دارند

هنجارشکنی-به-بهانه-جشن‌های-نوروزی،-غلبه-جاهلیت-مدرن-برای-انحراف-در-سنت-نوروز-ایرانی-است-سربازان-گمنام-امام-زمان(عج)-نقش-اساسی-در-پاسداری-از-آرمان‌های-نظام-دارند
امام جمعه خرمدره با انتقاد از هنجارشکنی در برنامه‌های نوروز گفت: هنجارشکنی به بهانه جشن‌های نوروزی، تابعی از غلبه جاهلیت مدرن برای انحراف در فرهنگ و سنّت نوروز ایرانی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت حضرت حجت(عج) اظهار داشت: اصلی‌ترین کارکرد انتظار، امید برای توده‌های مردم و مستضعفان عالم و آن‌هایی است که هیچ جایگاهی در چرخه جاهلیت مدرن امروز ندارند.

وی ضمن تبریک این روز به سربازان گمنام امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) نقش اساسی در پاسداری از آرمان‌های نظام و دستیابی به اهداف و کارکردهای انتظار مهدوی و مساله ظهور دارند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: قطعاً تامین امنیت برای جامعه مهدوی، اصلی‌ترین عامل برای حرکت در این مسیر است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به در پیش بودن عید سعید نوروز گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که این عید به ظاهر دینی نیست اما دین، مخالفت نکرده و توصیه به ذکر دعا کرده است پس اصلی‌ترین راه برای رسیدن به فلسفه عید نوروز، ذکر و دعا و بندگی در محضر خداست.

وی با انتقاد از هنجارشکنی در برنامه‌های نوروز اظهار داشت: هنجارشکنی به بهانه جشن‌های نوروزی، تابعی از غلبه جاهلیت مدرن برای انحراف در فرهنگ و سنّت نوروز ایرانی است و نیاز به پالایش جدی دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: هنجارشکنی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها موجب برکت‌زدایی از جامعه خواهد بود لذا نیاز به پالایش جدی دارد.

وی با اشاره به صلی‌ترین ‌راهکار برای دستیابی به برنامه‌های نوروزی سالم افزود: نهادهای فرهنگی و دینی اعم از دولتی و غیردولتی و به‌ویژه صدا و سیما باید قالب‌های اصیل دینی را در برنامه‌های نوروزی به مخاطبان خود انتقال دهند.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تحلیل تحریم‌ها و گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت: مهم‌ترین راهکار برای داشتن اهرم فشار، عدم تکیه به منابع زیرزمینی مانند نفت و خام‌فروشی است.

وی ابراز کرد: وابستگی به خام‌فروشی و عدم تکیه به ابتکارات و فن‌آوری نیروهای داخلی، هرگونه برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تاثیر وابستگی به نفت و خام‌فروشی در اقتصاد کشور اظهار داشت: در شوم بودن وابستگی به نفت و خام‌فروشی همین بس که اگر این وابستگی نبود، چه بسا نیاز اساسی به مذاکرات هسته‌ای نداشتیم البته استفاده از امکانات خدادادی با وابستگی به آن متفاوت است.

وی گفت: ضربات مهلک و متعدد موشکی، اطلاعاتی و سایبری بر پیکر نیمه‌جان صهیونیست‌ها نشان داد که امنیت کشور، خط قرمز بوده و قابل مذاکره نیست و از طرفی، بسیاری متوجه شدند که یکی از اصلی‌ترین ابزارهای اقتدار، توان دفاعی و به‌ویژه موشکی است و دشمن هم بر همین اساس در تلاش برای تضعیف قدرت موشکی ایران است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: با این جمله، کشورهای منطقه متوجه شدند که حضور رژیم صهیونیستی در آن کشورها، تامین‌کننده امنیت نیست و همچنین دشمنان ایران به‌ویژه رژیم صهیونیستی فهمیدند که با وجود اقتدار مثال‌زدنی ایران، دوران بزن در رو تمام شده و هرگونه اقدام احمقانه آن‌ها موجب پشیمانی‌شان خواهد شد.

امام جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه گفت: عادی‌سازی رابطه ترکیه با رژیم صهیونیستی و برادر خواندن یک غده سرطانی، بیانگر ذلت در سایه محافظه‌کاری بوده و تفاوت آن با انقلابیگری است.

وی ضمن محکومیت بزرگترین اعدام دسته‌جمعی 81 نفر در عربستان که 41 نفر از آن‌ها شیعه بودند، اظهار داشت: این اقدام، بیانگر پشت پرده چهره کریه حقوق بشری غرب و به‌ویژه آمریکا بوده و زنگ رسوایی غربگرایان و غرب‌باوران را به صدا درآورد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: اعدام دسته‌جمعی شیعیان نه تنها، پایه‌های نامشروع آل سعود را محکم نخواهد کرد بلکه خانه سُست آن‌ها را به زودی ویران خواهد کرد.

امام جمعه خرمدره ضمن قدردانی از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر نسخ قانون تغییر ساعت در 6 ماهه اول سال خاطرنشان کرد: تبعات منفی فرهنگی و دینی تغییر ساعت  در 6 ماهه اول سال بر کسی پوشیده نیست و تبعات اقتصادی مثبت نیز به فرض اثبات در برابر تبعات منفی، بسیار ناچیز است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر