logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۵۷۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
اسفند، ماهی برای شهدا؛

شهدا، مدیریت اسلامی و جهادی را عملا به ما نشان دادند/ شهدای گمنامی، که الگوی بسیاری از سرداران شهید بودند

شهدا،-مدیریت-اسلامی-و-جهادی-را-عملا-به-ما-نشان-دادند-شهدای-گمنامی،-که-الگوی-بسیاری-از-سرداران-شهید-بودند-
شهدای والامقام، الگوهای ایثار و استقامت، شجاعت و شهامت و پاسداران حریم ولایت و مروج فرهنگ والای ایثار و شهادت هستند بر کسی پوشیده نیست که همه ما امنیّت، آزادی، استقلال و اقتدار و عزّت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامی پیشرفت ها و داشته هایمان را مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهیدان والامقام و فداکاری ایثارگران سرافراز و صبر و وفای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستیم.

به گزارش موج رسا; اسفند را باید ماه شهدا نامید ماهی که سرداران بزرگی همچون شهیدان حاج حسین خرازی، محمد ابراهیم همت، حمید و مهدی باکری، عبدالحسین برونسی و بسیاری دیگر از شهدای والامقام مفتخر به دریافت درجه و فیض الهی شهادت شدند. گفته شده شهادت بالاترین فضیلت الهی است که نصیب مردانِ مرد و پاک ترین بندگان خدا و مجاهدان مخلص راه الهی می شود. مقام شهدا را جز عارفان و شاهدان حقیقت، کسی نمی فهمد و حقیقت را به غیر چشم دل نمی توان دید.

* شهدا با لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت سیدالشهدا خود را به اقیانوس عظیم و فیض بیکران الهی متصل کردند

شهدا با وجود قرنها فاصله با لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت سیدالشهدا خود را به اقیانوس عظیم و فیض بیکران و بی نهایت الهی متصل کردند. چه زیبا می گوید شهید والامقام مجید کریمی:« عارفان را معبودی است که چون پروانه در پی وصالش می سوزند و در هجرش می گدازند و عاشقان را معشوقی و چه والاست که معشوق خالق باشد و عاشق در پی لقایش بشتابد.

آری بدین گونه است که رهروان این طریقت، شهیدان راست قامتان جاودانه تاریخ کاروانیان آل یاسین هستند که مظلوانه و گمنام وضوی خون گرفتند و مشتاقانه سر به سجاده ای به وسعت کربلاهای مکرر تاریخ نهادند و پرواز عشق را آغاز کردند، اینان در جبهه های نور و در مصاف با شب پرستان، انتقال دهندگان تاریخ کربلایند.»

* شهدا، مظهر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند

شهدا، این امامزادگانِ عشق و شجاعانِ روزگار که در راه زنده نگه داشتن اسلام و برپایی و عزّت انقلاب و ایران سرافراز، تا آخرین قطره خون پاکشان، غیورانه و مردانه قامت راست کردند و استقلال، آزادی و حیات عزّتمندانه را برای این کشور و ملّت بزرگ به ارمغان آوردند و مظهر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شدند.

شهدای والامقام، الگوهای ایثار و استقامت، شجاعت و شهامت و پاسداران حریم ولایت و مروج فرهنگ والای ایثار و شهادت هستند بر کسی پوشیده نیست که همه ما امنیّت، آزادی،  استقلال و اقتدار و عزّت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامی پیشرفت ها و داشته هایمان را مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهیدان والامقام و فداکاری ایثارگران سرافراز و صبر و وفای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستیم.

* شهدا، مدیریت اسلامی و جهادی را عملا به ما نشان دادند

محمد نبی منانی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در بیان اینکه چرا شهدا مظهر قدرت و اقتدار جمهور اسلامی ایران نامیده می شوند اظهار کرد: شهدا نماد جدید و الگوی علمی و عملی همه مردم هستند همچنانکه در همه جای دنیا مرسوم است از کسانی که مهمترین سرمایه خود که حق حیات است را برای کشورشان ایثار کردند به عنوان قهرمان، الگو و نماد تجلیل می شوند.

وی با اشاره به تجلیل سفیر روسیه از یکی از کسانی که قرارداد ترکمنچای را نوشته بود افزود: شهدا به آنچه که ما به آن اعتقاد داریم و می دانیم و می توانیم و بارها گفته ایم را در عمل ثابت کردند؛ به عنوان مثال سردار شهید حاج حسین خرازی در مدت زمانی که با هم همرزم بودیم یکی از چیزهایی که به عنوان الگو عملا به ما نشان داد مدیریت اسلامی و مدیریت جهادی که در حقیقت یکی از نیازهای جامعه جهانی است را عملا به همه ما نشان داد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: توان انجام کار با دیگران و توان انجام کار توسط دیگران دو تعریف از مدیریت است که توان انجام کار با دیگران مبتنی بر مدیریت اسلامی و نزدیک به دیدگاه مدیریت اسلامی است یعنی خود مدیر جلو می رود و بقیه پشت سر او حرکت می کنند مدیر کنار افراد یا حتی جلوتر از آنها حرکت می کند و بقیه پشت سر او می روند اما مدیریت غربی توان انجام کار توسط دیگران است یعنی دیگران کار کنند و مدیر از داخل اتاق، مقر یا سنگر خود و از راه دور آنها را نظارت می کند.

منانی تصریح کرد: شهدا الگوی مدیریتی 1400 سال قبل را که ما به آن افتخار می کنیم و در مدیریت جهادی حضرت امام حسین(ع) هم به خوبی دیده می شود و از آرمان های ما است را عملا و در حد در توان خودشان در مقایسه با دیگران به طور اعلا انجام داده و به ما نشان دادند.

* دشمنان از فرهنگ و مکتب شهادت ما می ترسند

این کارشناس سیاسی افزود: در خاطرات دیگران از شهید خرازی دیده می شود که ایشان با تمام وجود الگوی امروز ما و حتی آینده ما نیز هستند وقتی حضرت آقا می فرمایند دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می ترسد به این معنا است شهادت یک فرهنگ و تفکر و مکتب است و دشمن از فرد واهمه ندارند بلکه از مکتب شهدا می ترسد.

* شلیک موشک های نقطه زن سپاه به مقر صهیونیستی در اربیل به دشمنان فهماند که نباید قدرت جمهوری اسلامی را تست کنند

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی شب و روز خود را با ترس و نگرانی سپری می کند که مبادا جمهوری اسلامی ایران قصد انتقام خون شهدای خود را آنها داشته باشد خاطرنشان کرد: گفته می شود وقتی فردی در یک محیط ترسناک مثل جنگل حرکت می کند برای غلبه بر ترس از محیط، صداهایی از خود تولید کند یا داد و هوار کند یا آواز بخواند یعنی در حقیقت خودش را اینگونه به تغافل می زند تا بتواند روی پا بایستد، این حرکت مذبوحانه هفته گذشته رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت دو تن از نیروهای سپاه پاسداران شد در حقیقت آن داد و هوار از روی ترس بود که ببیند کسی حواسش یه او هست یا نه یعنی یک نوع ابراز حس ترس بود می خواست تست کند که الحمدالله موشک های نقطه زن سپاه به خوبی و با اقتدار پاسخ دادند که حواسمان کاملا هست.

*واکنش منفعلانه آمریکا به این معنا بود که قدرت و اقتدار ایران اسلامی را پذیرفته است

منانی ادامه داد: این درحالی بود که آمریکا تنها واکنشی که نشان داد این بود که به ما خسارتی وارد نشده و کسی از ما کشته نشده است در حالی که باید می گفت چرا به مقر من حمله شده به حوزه نفوذی من تجاوز شده است اما منفعلانه فقط می گوید ما خسارتی ندیدیم یعنی ما حرفی نداریم یعنی آمریکا قدرت و اقتدار ایران را پذیرفته و می داند که یکی بزند 10 تا می خورد در واقع پذیرفته که نباید قدرت ایران را تست کند چون اقتدارش را از دست داده و نمی تواند مقابله کند.

وی با بیان اینکه قدرت و اقتدار با هم تفاوت دارند افزود: قدرت یعنی کسی که در مقابل حریف خود توانایی مبارزه دارد اما اقتدار یعنی اینکه کسی اصلا جرات نکند در مقابل حریف خود بخواهد وارد میدان مبارزه شود از همان ابتدا دست خود را بالا برده و تسلیم شود و بگوید توان مبارزه ندارم همین که اشاره ای کند طرف فرار کند حالا قبلا آمریکا اینجوری بود که به گفته سردار حاجی زاده؛ وقتی ناو آمریکا حرکت می کرد کافی بود یک دولت تغییر کند اما الان مقرها و ناوهای آمریکایی برای ما سیبل هستند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: آمریکا همانگونه که رذیلانه افغانستان را ترک کرد نشان می دهد که باید عراق را هم ترک کند وقتی عین الاسد را زدیم گفت کسی طوریش نشده اما چند ماه بعد آمار و اطلاعات بیرون آمد که چه میزان کشته و خسارت دیده است امروز هم گرچه گفتند چیزی نشده اما در حقیقت می خواهند رذیلانه در منطقه بمانند با خواری و خفت بمانند که این نشان دهنده این است که زمان پیچ تاریخی که حضرت آقا چند سال قبل اشاره کرده و اخیرا مجدد فرمودند دارد اتفاق می افتد.

* شهدای گمنامی، که الگوی بسیاری از سرداران شهید بودند

وی تاکید کرد: اینکه دشمنان از ایران می ترسند در حقیقت از فرهنگ ایثار و شهادت جمهوری اسلامی ایران می ترسند ما شهدای بزرگی داریم که نام آنها در گمنامی قرار دارد همین کسانی که ما به عنوان سردار می شناسیم و منشا حرکت و الگو برای ما هستند خودشان هم الگوهایی داشتند که کسی آنها را نمی شناسد همین ها الگوهایی داشتند که به تاسی از آنها خوب درخشیدند و الگو شدند.

منانی با بیان و یادآوری خاطره ای از شهید ردانی پور رحمت الله علیه ابراز کرد: این صحنه را خودم ناظر بودم پس از پایان یکی از عملیات ها که در میان دود و خاک همه خسته بودند شهید حاج حسین خرازی به شدت خسته و خاک و دودآلود بود به قدری که چهره اش سیاه شده بود، شاهد بودم که شهید ردانی پور با اینکه شهید خرازی فرمانده بود می گفت برو 48 ساعت استراحت کن و بعد برگرد اما شهید خرازی قبول نمی کرد و می گفت من باید کنار نیروها باشم در نهایت شهید ردانی پور دست کرد و از جیب خود حکم امام را بیرون آورد که بیا ببین این حکم من است و به عنوان نماینده امام به تو تکلیف می کنم که اصفهان برو، ولی برو اهواز و 48 ساعت استراحت و استحمام و تجدید قوا کن و برگرد. شهدا اینگونه رفتار می کردند، الگوهایی بودند که گرچه امروز سرزبان ها نیستند و جوانان امروز ما از آنها خبر ندارند اما آنها هم پیر و مرشدی مثل امام(ره) داشتند اینها الگوهای امروز همه ما خصوصا جوانان هستند باید بدانیم مهمتر از افراد جامعه فرهنگ آن جامعه است همانطور که گفته شده سعدیا مردنکو نام نمیرد هرگز مرده انست که به نکویی نبرند از او یاد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر