logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۵۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

افزایش جریمه می‌تواند مانع تخلف اصناف شود/ پلمپ ۴ واحد متخلف صنفی در سطح استان زنجان

افزایش-جریمه-می‌تواند-مانع-تخلف-اصناف-شود-پلمپ-۴-واحد-متخلف-صنفی-در-سطح-استان-زنجان
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه بیش از یک هزار واحد در طول اسفند ماه مورد نظارت قرار گرفته است، گفت: ۲۰۰ واحد متخلف اخطار دریافت و ۴ واحد متخلف پلمپ شد.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر نظارت بر بازار با اولویت نظارت بر کالاهایی که شب عید نیاز مردم است مانند آجیل، شیرینی، کفش و لباس در حال انجام است و تشدید بازرسی صبح و بعد از ظهر وجود دارد با این وجود بازرسان نامحسوس نیز در حال نظارت بر بازار هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه موج گرانی سبب شده تا نارضایتی مردم از بابت عدم نظارت بیشتر شود، افزود: در حد ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نیروها در روزهای پایانی سال پای کار هستند تا نظارت‌ها را به نحو مطلوب انجام دهیم.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: در شهرستان ماهنشان، سلطانیه، ایجرود و طارم هر کدام یک اکیپ و در شهرستان زنجان ۸ اکیپ در حال نظارت بر بازار هستند با این وجود در شهرستان‌های قیدار، ابهر و خرمدره هر کدام واحد بازرسی جداگانه اتاق اصناف دارند و بازرسی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با بهداشت نیز جهت نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی همکاری وجود دارد، گفت: جهاد کشاورزی نیز اخیرا نظارت بر بازار مواد غذایی را برعهده گرفته است.

موسوی با بیان اینکه تقریبا از یک هزار واحد صنفی نظارت انجام گرفته است، عنوان کرد: ۲۰۰ واحد متخلف اخطار دریافت کرده و ۴ واحد پلمپ شده و تقریبا در طول ۳ ماه اخیر بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف صنفی برای اعمال قانون به تعزیرات ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش جریمه می‌تواند عامل بازدارنده باشد، گفت: با اینکه چندین بار اعلام شده پایین بودن قیمت جرائم نمی‌تواند عامل بازدارنده از این امر باشد اما توجهی به این موضوع نشده است با این حال اگر هزینه جریمه افزایش یابد می‌تواند مانع از گران فروشی شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه از اصناف و فروشندگان درخواست داریم انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: اگر چنان چه واحد صنفی تخلف کند بدون اقماض برخورد خواهد شد چراکه به حدی گرانی وجود دارد که دیگر مردم توانایی تحمل گران فروشی را ندارند، اما چیزی که در دستور کار این است این موضوع می باشد که صرفا با جریمه برخورد نخواهیم کرد و در صورت تکرار تخلف واحد متخلف پلمپ خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر