logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۵۷۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

حلاوت افزایش حقوق با جلوگیری از افزایش تورم در دهان کارگران می‌ماند

حلاوت-افزایش-حقوق-با-جلوگیری-از-افزایش-تورم-در-دهان-کارگران-می‌ماند
دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: امیدواریم دولت با نظارت جدی خود بر بازار، جلوی افزایش تورم را بگیرد تا حلاوت و شیرینی مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق کارگران تا پایان سال آینده در دهان کارگران بماند و مستمر باشد.

اصغر نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش بیش از 57 درصدی حقوق کارگران در سال آینده اظهار داشت: خوشبختانه افزایش حقوق کارگران در این دوره، خوب بود اما ما بر سر مواضع خود مبنی بر کنترل تورم، مهمتر از افزایش حقوق است، هستیم.

وی ضمن تشکر از اعضای شورای عالی کار که جلسات را مدیریت کردند و افزایش خوبی در خصوص حقوق کارگران صورت گرفت، خاطرنشان کرد: نظارت‌ها را بیشتر کنند و انتظار نظارت بیشتر بر بازار و قیمت‌ها داریم تا حلاوت و شیرینی مصوبه شورای عالی کار تا پایان سال در دهان کارگران بماند و مستمر باشد.

نجاری افزود: اگر نظارت وجود داشته باشد قطعا جلوی تورم گرفته می‌شود اما اگر نظارت نباشد طبیعی است که هر کسی به بهانه افزایش حقوق کارگران، کالای خود را گران می‌کند و دوباره روز از نو و روزی از نو می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر نظارت باشد، امکان کنترل تورم وجود دارد وگرنه طبیعتاً امکان کنترل وجود ندارد، گفت: البته ذهنیت‌ها را هم آماده آثار تورمی می‌کنند اما امیدواریم دولت نیز جدی‌تر شده و به تصمیمی که مبنی بر حمایت از فقرا و اقشار ضعیف جامعه گرفته، اراده و مصم شدن خود را نشان دهد.

وی ابراز کرد: باور داریم که دولت اگر به‌صورت جدی ورود کند، تورم قابل کنترل است وگرنه وضعیت، نگران‌کننده است و بدتر هم خواهد شد.

نجاری با بیان اینکه در صورت عدم نظارت و کنترل تورم، تبعات اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اما اگر این روند ادامه داشته باشد، تورم نیز کنترل می‌شود و با افزایش حقوق‌ها قدرت خرید مختصری به جامعه کارگری داده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که تورم کنترل شود، اظهار داشت: انتظار و خواهش ما هم از دولت این است که نظارت‌ها را افزایش دهند تا جلوی تورم گرفته شود و روند فعلی را کنترل کنند تا بیش از این افزایش نیابد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر