logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۵۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

آمار دقیق و قابل تحلیل از تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای استان زنجان باید احصا شود

آمار-دقیق-و-قابل-تحلیل-از-تصادفات-و-فوتی‌های-جاده‌ای-استان-زنجان-باید-احصا-شود
استاندار زنجان گفت: باید آمار دقیق، منسجم و یکپارچه از تصادفات در قالب یک جدول و با مشخصات طول و عرض جغرافیایی، تعداد فوتی، نوع خودروها، تعداد فوتی رانندگان، تعداد فوتی سرنشینان عقب و جلو به تفکیک و... مشخص شود چرا که تولید چنین آمارها کمک زیادی در کاهش تصادفات و فوتی‌ها می‌کند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه مشترک کمیسیون راهبری تصادفات و ایمنی راه‌ها و حمل‌ونقل استان زنجان اظهار داشت: توزیع جغرافیایی تصادفات بسیار مهم است تا بر حسب آن بتوان محل استقرار اورژانس در نقاط پرحادثه را مشخص کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده در بهینه‌سازی جاده‌ها و یا ایجاد جاده‌های جدید تمرکز خواهیم کرد تا هم کیفیت مسیرها افزایش یابد و هم محورهای جدیدی بتوانیم آغاز کنیم.

افشارچی با بیان اینکه باید بیشترین انرژی را برای کاهش تصادفات و فوتی‌ها بگذاریم، افزود: با توجه به آغاز سال جدید، احتمال می‌رود که بیشترین تردد در تعطیلات نوروزی در آزادراه‌ها باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید آمار دقیق از فراوانی تصادفات و فوتی‌ها به همراه توزیع جغرافیایی حسب اینکه تصادفات در باند شمالی یا جنوبی آزادراه ها اتفاق می‌افتد مشخص شود تا بتوان تحلیل درست و برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه داشت.

وی گفت: باید آمار دقیق، منسجم و یکپارچه از تصادفات در قالب یک جدول و با مشخصات طول و عرض جغرافیایی، تعداد فوتی، نوع خودروها، تعداد فوتی رانندگان، تعداد فوتی سرنشینان عقب و جلو به تفکیک و... مشخص شود چرا که تولید چنین آمارهای دقیق و جزئی، کمک زیادی در کاهش تصادفات و فوتی‌ها می‌کند.

افشارچی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که ریسک فوتی تصادفات را کاهش دهیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا هم تصادفات کاهش یابد و هم در صورت تصادف، میزان فوتی‌ها کمتر باشد که حضور اورژانس در نقاط حادثه‌خیز، رسیدن سریع اورژانس، تحلیل آمارها و... کمک زیادی می‌کند.

وی تاکید کرد: باید خود را مقید کنیم به اینکه کارهایی که انجام می‌دهیم، دقیق و دارای آمار مشخص و قابل تحلیل باشد که نیاز به افزایش حجم هماهنگی بین دستگاه‌های متولی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه سرعت پایین هم سبب کاهش تصادفات و هم کاهش ریسک فوتی تصادف‌شوندگان می‌شود، گفت: بهتر است برنامه‌ای هشداردهنده تولید و در مناطق پرحادثه و پرخطر به رانندگان هشدار دهد که از سرعت خود بکاهند چرا که کاهش حتی 10 کیلومتر بر ساعت از سرعت نیز تاثیر زیادی در کنترل خودرو توسط راننده دارد.

وی اظهار داشت: آمارها باید دقیق بوده و پراکندگی تصادفات نیز در قالب تصویر به نمایش درآید تا قابل تحیلی باشند.

افشارچی با اشاره به برنامه کشوری مبنی بر تشویق استان‌هایی که میزان تصادفات آن‌ها کاهش دارد، خاطرنشان کرد: متعاقب آن در برش استانی هم می‌توان شهرستان‌ها را بر مبنای کاهش میزان تصادفات مورد سنجش قرار داد و شهرستان‌هایی که میزان تصادفات در آن‌ها کاهشی بود از آن‌ها تجلیل شود.

وی با تاکید بر ایجاد حساسیت نسبت به اتفاقات جاده‌ای به‌ویژه در تعطیلات نوروزی گفت: تلخ‌کامی خانواده‌ها در ایام عید تا آخر عُمر فراموش نمی‌شود لذا باید حداکثر تلاش خود را در این زمینه به کار ببندیم تا تصادفات و فوتی‌ها کاهش یابند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر