logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۵۷۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

شهروندان، نگران عدم دریافت سود سهام عدالت خود نباشند/ سودهای معوق سهام عدالت با ثبت شماره شبای معتبر پرداخت می‌شود

شهروندان،-نگران-عدم-دریافت-سود-سهام-عدالت-خود-نباشند-سودهای-معوق-سهام-عدالت-با-ثبت-شماره-شبای-معتبر-پرداخت-می‌شود
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان در خصوص سهامدارانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و قطعا سود تخصیص‌یافته برای همه مشمولین، محفوظ است و این سود را قطعا دریافت خواهند کرد.

اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: همانطور که قبلاً اعلام شده بودیم، سود مشمولان سهام عدالت برای هر 2 روش مستقیم و غیرمستقیم از روز شنبه (21 اسفند) شروع و به حساب‌های مشخص شده در سامانه سجام واریز شد.

وی با بیان اینکه سود سهام عدالت برخی از هم‌استانی‌ها بنا به دلایلی واریز نشده است، خاطرنشان کرد: اگر فردی، سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده اما امسال آن را دریافت نکند قطعاً به دلیل وجود اِشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود، اقدام و شماره شبای جدید را در سامانه «سجام» ثبت کند تا این سود را در دوره بعدی دریافت کند.

نجفی با بیان اینکه وراث سهامداران مشمولی که فوت کرده‌اند، سود سهام عدالت را دریافت نمی‌کنند، افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن فرآیند انتقال سهام متوفیان به وراث است البته سود سهام عدالت متوفیان، محفوظ بوده و پس از انتقال سهام به وراث به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: تعدادی از سهامداران سهام عدالت نیز به دلیل عدم ارائه شماره شبای معتبر نمی‌توانند سود خود را دریافت کنند لذا سهامدارانی که هنوز سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده، قبل از هر اقدامی باید شماره شبای حساب اعلامی خود در سامانه سجام را بررسی و از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: در صورتی که شماره شبا و شماره حساب اعلام‌شده در سامانه سجام، صحیح است، سهامداران منتظر باشند که سودشان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد اما آن دسته از سهامدارانی که شماره شبا با شماره حساب اعلام‌شده در سامانه سجام، اشتباه است و یا اصلاً شماره حسابی اعلام نکرده‌اند باید نسبت به اصلاح و ثبت شماره شبای جدید اقدام کنند تا سود مربوطه در مرحله بعدی به حساب‌شان واریز شود.

نجفی خطاب به سهامدارانی که سود خود را دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد: هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و قطعا سود تخصیص‌یافته برای همه مشمولین، محفوظ است و این سود را قطعا دریافت خواهند کرد البته برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی سهام عدالت خود را فروخته باشند و پاره‌ای از سهم را در اختیار داشته باشند که بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات در شماره حساب‌های اعلامی، قادر به دریافت سود سهام عدالت سال ۹۸ نبودند این سود نیز همزمان با سود سال ۹۹ به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

نجفی افزود: این افراد می‌توانند شماره شبای معتبر خود را از ۲ طریق در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به نشانی sejam.ir و درج شماره شبای معتبر در سایت  sahamedalat.irروش‌هایی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

وی اظهار داشت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی  ddn.csdiran.irو تارنمای سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ (داخلی شماره یک) از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

نجفی خاطرنشان کرد: همچنین سهامداران عدالت پس از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه می‌توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت، مبلغ سود سهام خود برای سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را مشاهده کنند.

وی یادآور شد: سود واریزی برای دارندگان سهام 530 هزار تومانی تقریباً 577 هزار تومان و برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو برابر این مبلغ است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر