logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۵۷۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور:

افزایش ضریب نفوذ تکنولوژی در ایران/ ایران با سهم بیزینس خود می‌تواند برای ۲۰ درصد جمعیت کشور اشتغال ایجاد کند

افزایش-ضریب-نفوذ-تکنولوژی-در-ایران-ایران-با-سهم-بیزینس-خود-می‌تواند-برای-۲۰-درصد-جمعیت-کشور-اشتغال-ایجاد-کند
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با اشاره به اینکه ما یک درصد جمعیت جهان هستیم که نفوذ تکنولوژی در آن بالا است، گفت: اگر فرض کنیم ایران متوسط جهان باشد، سهم بیزینس دنیا ۵۰ میلیارد دلار است و سهم ایران چیزی در حدود یک هزارو ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد که این حجم بیزینس می‌تواند برای یک پنجم خانوار‌های ایرانی شغل کامل تامین کند.

به گزارش موج رسا; محمد جعفر صدیق امروز در جلسه امضا تفاهم‌نامه بین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره جدید ماموریت خود، ماموریت جدی خود را برپایی شبکه ملی اطلاعات تعیین کرده است، مقام عالی وزارت از عبارت فرمانده ایران در این امر استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه حجم بیزینس شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است، افزود: ما یک درصد جمعیت جهان هستیم که نفوذ تکنولوژی در آن بالاتر است. اگر فرض کنیم ایران متوسط جهان باشد، سهم بیزینس دنیا ۵۰ میلیارد دلار است و سهم ایران چیزی در حدود یک هزارو ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد که این حجم بیزینس می‌تواند برای یک پنجم خانوار‌های ایرانی شغل کامل تامین کند.

رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با اشاره به اینکه اگر شبکه ملی اطلاعات به درستی برپا شود، زیر توسعه تمدن محقق می‌شود گفت: حرکت ما در این جهت و در راستای برپایی شبکه ملی اطلاعات پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: ما تفاهم نامه‌ای امضا می‌کنیم که مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا در زنجان مستقر شد که این مرکز منطقه ای به نوعی همکاری با پارک‌های استان است. از سویی دیگر در قالب این همکاری یک تفاهم نامه دوم با پارک زنجان برگزار می‌شود و عمده اختیارات به پارک زنجان منتقل می‌شود.

صدیق با اشاره به اینکه حجم اولیه این تفاهم‌نامه برای سال جاری ۴ میلیارد تومان است و قابلیت افزایش نیز دارد، خاطر نشان کرد: با کمیته‌ای که در شهریور ماه برگزار می‌شود اگر کار پیشروی داشته باشد، اعتبار افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: اگر شرکت در محل کار حضور یابد، کار کند و پارک زنجان آن را تایید نماید می‌تواند سهم ماهانه بگیرد. با این حال ما سعی می کنیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم نه اینکه جوانان بیکار را به جوانان بدهکار تبدیل کنیم با این وجود اگر تسهیلات دریافت کند اما اقدام عملی انجام ندهد جریمه شده و دو برابر تسهیلات را پرداخت خواهد کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر