logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۵۷۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تعریف پاسداری از دیدگاه شهید «مهدی باکری»

تعریف-پاسداری-از-دیدگاه-شهید-«مهدی-باکری»
شهید «مهدی باکری» فرمانده دلاور لشکر عاشورا در سخنانی به تعریف مفهوم پاسداری و وظایف پاسداران در انقلاب اسلامی اشاره کرده که بخشی از این سخنان منتشر می‌شود.

به گزارش موج رسا; شهید «مهدی باکری» فرمانده دلاور لشکر عاشورا در سخنانی به تعریف مفهوم پاسداری و وظایف پاسداران در انقلاب اسلامی اشاره کرده که بخشی از این سخنان را در ادامه می‌خوانیم:

پاسداری از دیدگاه شهید باکری یعنی حراست از وحی ادامه راه انبیا و ائمه، صلحا، شهدا. حفاظت از مکتبی که پیامبر(ص) زحمت‌ها کشید و جنگید، امام حسین (ع) برایش شهید شد. خون‌ها و جان‌ها برایش دادند.

پاسداری تکلیف است نه ماموریت، پاسداری الگو است، یک پاسدار و رزمنده باید از خیلی چیزها که حرام هم نیست، بگذرد.

خصایل پاسداری شامل: روحیه شاد و بشاش، ایثار، شهادت‌طلبی، میل به کار، ترک دنیا، امیدواری، صبر و مقاومت، توکل، رحماء بینهم، کار برای خدا، امین بیت‌المال بودن، دلسوزی، عارف و عابد، متحمل مشکلات بودن، داشتن اخلاق اسلامی، کنترل خود در هر شرایطی، پرهیز از عصبانی شدن و اشتباه کردن، درک محتوای عمیق اسلامی مسوولیت، توجه کردن خود و نیروها به نماز، وفای به عهد داشتن و دقیق بودن در وعده‌ها و حضور به موقع در جلسات، رعایت کردن سلسله مراتب، یادی از شهدا کردن، ارزیابی دقیق و صحیح نیروها و برادران بسیجی جهت کادرسازی است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر