logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۵۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول آموزش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان خبرداد

حمایت حوزه هنری زنجان از هنرجوهای کم‌برخوردار

حمایت-حوزه-هنری-زنجان-از-هنرجوهای-کم‌برخوردار
مسئول آموزش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع توسط حوزه هنری، گفت: 80 هنرجو از آموزش‌های حوزه هنری استفاده کردند و حمایت از هنرجوهای کم‌برخوردار نیز در دستور کار حوزه هتنری استان زنجان قرار گرفته است.

فاطمه غنیمتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها باهدف جریان‌سازی و تربیت محور است تا در راستای خلق ایده و سوژه‌یابی بر اساس نیازها و ضرورت‌های اولویت‌دار بومی، منطقه‌ای و ملی انجام شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا در خصوص تولید آثار ارزشی دینی و اسلامی و انقلابی در این کارگاه‌ها هم مسیر با سیاست‌های اولویت‌دار حوزه هنری باتوجه‌به زیست‌بوم استان قدمی مثمر ثمر برداریم تا دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان با شرکت در این کارگاه‌های هنری این امکان را داشته باشند تا با استفاده بهینه از اوقات فراغت خود نسبت به کشف علایقشان اقدام نمایند.

مسئول آموزش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان بیان کرد: تمامی فعالیت‌های آموزشی و کارگاه‌های هنری با نگاه تربیتی نسبت به حفظ و جذب هنرجویان و هنرمندان متعهد به‌صورت باشگاهی و با رویکرد تولید محوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزار کارگاه‌های آموزشی متنوع با حضور اساتید برتر استان، تصریح کرد: کارگاه‌های متنوعی در رشته‌های مختلف هنری از قبیل کارگاه تخصصی طراحی پوستر، کارگاه مستندسازی، کارگاه کاریکاتور، کارگاه‌های شعر و داستان (در سطوح مقدماتی و پیشرفته) و کارگاه تاریخ شفاهی و نویسندگی ادبیات پایداری، کارگاه رمان‌نویسی، کارگاه تخصصی شعر آئینی برگزار شده است.

غنیمتی با اشاره به تعداد شرکت‌کننده‌های این کارگاه‌ها، عنوان کرد: 80 نفر هنرجو در این کارگاه‌ها حضور داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های تئاتر بچه‌های مسجد، پاتوق عکاسی و دایر نمودن خانه کاریکاتور و راه‌اندازی باشگاه مستندسازی از دیگر برنامه‌های آموزشی حوزه هنری استان زنجان در سال جاری بوده است.

مسئول آموزش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان بیان کرد: خروجی کارگاه‌ها با رویکرد تولید آثار هنری بوده که در بعضی از کارگاه‌ها منجر به تولید اثر شده و در بخش‌های دیگر مثل رمان‌نویسی و مستندسازی باتوجه‌به اینکه نیاز به زمان بیشتری جهت تولید اثر خواهد داشت کارگاه‌ها به‌صورت مستمر در سال‌های آتی هم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های سال بعد حوزه هنری در مرحله ارائه طرح اولیه می‌باشد ولی لازم به ذکر است که کارگاه‌ها و کلاس‌ها به‌صورت گسترده‌تر و با نگاه تربیتی و حمایتی از علاقه‌مندان مستعد در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق محروم برگزار خواهد شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر