logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۵۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

دولت قبل هیچ توجهی به مشکلات صادرکنندگان نمی‌کرد/ اقدامات دولت فعلی در حوزه صادرات بسیار راهگشا بوده است دولت قبل بدون توجه به مشکلات صادرات کار خود را انجام می‌داد

دولت-قبل-هیچ-توجهی-به-مشکلات-صادرکنندگان-نمی‌کرد-اقدامات-دولت-فعلی-در-حوزه-صادرات-بسیار-راهگشا-بوده-است-دولت-قبل-بدون-توجه-به-مشکلات-صادرات-کار-خود-را-انجام-می‌داد
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلات صادرکنندگان از سال ۹۷ شروع شده است و هر روز با صدور بخشنامه‌های مختلف دست صادرکنندگان بسته شد گفت: با اینکه همه مشکلات از سوی صادرکنندگان مطرح می‌شد اما دولت بدون هیچ توجهی به مشکلات صادرات کار خود را انجام می‌داد.

به گزارش موج رسا; رنگرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بعد از سال ۹۷ بود که مشکلات صادرکنندگان شروع شد و دولت قبل علی رغم اینکه در جلساتی که برای حوزه صادرات تشکیل می‌دادند حضور می‌یافتیم و مشکلات صادرات توسط صادرکنندگان مطرح می‌شد اما هیچ توجهی به مشکلات مطرح شده نمی‌شد اظهار کرد: دولت بدون توجه به مشکلات صادرات کار خود را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات حوزه صادرات در دولت قبل راهکار ارائه می‌شد با این وجود هیچ توجهی به رفع آن نمی‌شد در حالیکه برخی از مشکلات توسط دولت به راحتی قابل حل بود تصریح کرد: عملا دولت به حرف صادرکنندگان گوش نمیداد و در مشکل واردات موقت که عملا با یک حساب سرانگشتی قابل حل بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان به تاکید براینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ رویکرد تغییر یافته برای حل مشکلات حوزه صادرات و راهکار‌هایی که توسط صادرکنندگان مطرح می‌شود توجه می‌شود و تقریبا همه راهکارها ارائه و برای رفع مشکلات صادرات نیز اقدام شده است بیان داشت: در حال حاضر هم مسائل مربوط به حقوق دولتی حفظ می‌شود و هم مشکلات صادرکنندگان برطرف شده است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر دولت برای برگرداندن ارز حاصل از صادرات ۴ روش عملی پیش پای صادرکنندگان گذاشته و صادرکنندگان نیز با تبعیت از این روش‌های عملی نسبت به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود اقدام می‌کنند ادامه داد: برگرداندن ارز وظیفه همه صادرکنندگان است و همه صادرکنندگان تبعیت می‌کنند چرا که ادامه حیات صادرات و فعالیت صادرکنندگان در برگرداندن ارز حاصل از صادرات است.

رنگرونا با بیان اینکه اقدامات دولت فعلی برای حوزه صادرات بسیار راهگشا بوده است و با راهکار‌های عملی هم به خواسته خودشان که حقوق دولتی است، می‌رسند و هم مشکلات صادرکنندگان را برطرف کردند، در واقع به صادرکنندگان اعتماد کردند افزود: میزان عرضه در سامانه نیما و سنا همه مبین این است که همه صادرکنندگان به وظایف خود به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در حوزه صادرات استان زنجان رکورد 10 ساله شکسته شده و میزان صادرات استان زنجان در 11 ماهه امسال بیش از 490 میلیون دلار صادرات وجود دارد بیان کرد: میزان صادرات در سال 92, 93, 94 و 97 به ترتیب 265 میلیون دلار, 252 میلیون دلار, 208 میلیون دلار و 354 میلیون دلار بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه در 11 ماه امسال میزان صادرات استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 108 درصدی داشته است بیان کرد: براساس برآورد انجام شده صادرات استان در چند آتی به بالاتر نیم میلیارد دلار برسد.

وی با تاکید براینکه برای سال آینده برنامه‌ریزی کردیم میزان صادرات استان زنجان به یک میلیارد دلار برسد که تحقق این میزان با حمایت های دولتی امکانپذیر خواهد بود ادامه داد: قسمت عمده صادرات ما فلزات رنگین سرب و روی است و رتبه اول صادرات استان را تشکیل می‌دهد.

رنگرونا با تاکید براینکه سرب و روی 75 درصد از صادرات استان زنجان را به خود اختصا می دهد بیان داشت: ترکیه, چین, عراق, امارات و هند کشورهای عمده مقصد صادراتی استان زنجان هستند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر