logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی فرانسه

مهمترین حریفان میثم نصیری در مسابقات انتخابی تیم‌ ملی/ کلاس بالای کشتی نصیری و حریفی که برای انتقام می‌آید

مهمترین-حریفان-میثم-نصیری-در-مسابقات-انتخابی-تیم‌-ملی-کلاس-بالای-کشتی-نصیری-و-حریفی-که-برای-انتقام-می‌آید

مسابقات انتخابی تیم‌های‌ ملی کشتی آزاد و فرنگی 15 و 16 تیرماه برگزار می‌شود و میثم نصیری نیز برای پوشیدن دوبنده تیم ملی باید دو حریف مهم خود را از پیش رو بردارد.

به گزارش موج رسا; مسابقات انتخابی تیم‌های‌ ملی کشتی آزاد و فرنگی 15 و 16 تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی فرانسه رقابتهای انتخابی تیم ملی از حساسیت بالایی برخوردار شده است و تمامی مدعیان اوزان مختلف قرار است به روی تشک بروند تا مسافران مسابقات کشتی قهرمانی جهان که اواخر مرداد ماه برگزار می‌شود، مشخص شوند.

مسابقات انتخابی تیم ملی قرار است بر اساس آخرین تغییرات قوانین و مقررات داوری اعلامی از سوی اتحادیه جهانی برگزار ‌شود.

در وزن 65 کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی نام میثم نصیری از زنجان نیز دیده می‌شود، نصیری برای اینکه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کند باید حریفانی را در این وزن از پیش رو بردارد.

نصیری که از عنوان داران وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد است در آخرین افتخارآفرینی خود توانست در مسابقات قهرمانی آسیا در هند و در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به ترتیب به مدالهای برنز و طلا دست یابد.

نصیری قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ را در کارنامه داشته و در مسابقات آزاد قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند  نیز به مدال طلا دست یافته است، نصیری با سابقه حضور در المپیک ریو در مسابقات مختلف بین المللی نیز موفق به کسب مدالهای رنگارنگ شده است.

نصیری در انتخابی تیم ملی در تهران دو حریف مازندرانی را در پیش رو دارد که مهمترین حریفانش برای رسیدن به فرانسه هستند، سیداحمد محمدی و محمد مهدی یگانه جعفری هر دو سابقه رویارویی با میثم نصیری را دارند.

سیداحمد محمدی مدال نقره مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴ ازبکستان را در کارنامه دارد و در جام جهانی کشتی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز عضو تیم ملی بوده است که به همراه این تیم قهرمان جهان شد.

محمدی در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس در مرحلهٔ نیمه نهایی توسط حریف کوبایی تبار ایتالیایی ضربه فنی شد.

محمد مهدی یگانه جعفری که به دنبال باز کردن جای پایی در وزن 65 کیلوگرم است کار سختی در مقابل حریفان عنوان دار خود از جمله میثم نصیری و سیداحمد محمدی دارد، یگانه جعفری هرچند که در آبان ماه سال 93 توانست میثم نصیری را با نتیجه 7 بر 6 شکست دهد اما این روزها شکست میثم نصیری که میادین مختلفی را تجربه کرده برای یگانه جعفری کار سختی خواهد بود.

علی جعفری از مربیان زنجانی در مورد حریفان نصیری در مسابقات انتخابی تیم ملی می‌گوید: میثم در مسابقات گذشته به خوبی ظاهر شده و اعتقاد دارم که به راحتی می‌تواند رقیبانش را از پیش رو بردارد.

جعفری با بیان اینکه کلاس کشتی میثم نصیری به واقع نسبت به گذشته دگرگون شده است، افزود: نصیری در گذشته وقتی چند امتیاز از دست می‌داد، خودش را می‌باخت اما اکنون از هر نظر ساخته و پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی نگاه‌ها در وزن 65 کیلوگرم به سوی میثم نصیری است، ابراز کرد: همه کارشناسان کشتی اذعان دارند که مدعی نخست وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری است.

این مربی زنجانی با بیان اینکه میثم نصیری بعد از حمله حریف در برگشت‌ها به خوبی امتیاز می‌گیرد، اضافه کرد: اگر میثم نصیری بتواند امتیازهای نخست را از سیداحمد محمدی بگیرد شانس بالایی برای پیروزی بر این حریف خواهد داشت، هرچند که نباید فراموش کنیم که محمدی تا آخرین ثانیه کشتی برای گرفتن امتیاز تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: در گذشته آقای خادم بر روی آقای محمدی نظر مثبتی داشت اما بعد از اینکه میثم در چند مسابقه بر این حریف مازندرانی پیروز شد نظرها به سمت میثم برگشت و از طرفی از نظر روحی و روانی نیز میثم نصیری برتر از حریفش خواهد بود.

جعفری با تاکید بر اینکه سیداحمد محمدی چیزی برای گفتن در مقابل میثم نخواهد داشت، گفت: در مورد یگانه جعفری هم باید گفت که این کشتی گیر در حال حاضر توان غلبه بر میثم نصیری را ندارد اما نباید هیچ حریفی دست کم گرفته شود چرا که این کشتی گیر هم از مازندرانی‌های کشتی بلد است.

وی افزود: نصیری این روزها با فکر کشتی می‌گیرد که این ویژگی با حمله‌های برق آسا کار را برای حریفان سخت خواهد کرد.

منصور مهاجری از مربیان زنجانی که برای موفقیت میثم نصیری زحماتی زیادی را متحمل شده است در باره مسابقات انتخابی تیم ملی می‌گوید: میثم نصیری از نظر روحی و جسمی در آمادگی خوبی به سر می‌برد و شانس اول وزن 65 کیلوگرم است.

وی افزود: محمدمهدی یگانه جعفری یکی از حریفان میثم که در لیگ برتر نیز حضور دارد به نظر در آمادگی خوبی قرار دارد و سیداحمد محمدی نیز با انگیزه مضاعف پا به این رقابتها خواهد گذاشت.

مهاجری با بیان اینکه سیداحمد محمدی برای جبران شکست‌هایش از میثم نصیری تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: نصیری در گذشته با این حریفان سرشاخ شده و با نقاط ضعف و قوت حریفان آشنا است اما ما نیز نکات لازم را گوشزد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه به خوبی نقاظ ضعف و قوت حریفان میثم نصیری را آنالیز کرده‌ایم، گفت: مسابقات جهانی فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدوارم نصیری بتواند به نخستین مدال جهانی خود دست یاید و به همین دلیل مسابقات انتخابی حساس خواهد بود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر