logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۵۶۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
گزارش موج رسا به مناسبت روز ملی راهیان نور؛

راهیان نور نمایشگاه رشادتها، شجاعت‌ها و مردانگی شیر مردان راه خدا است/ راهیان نور بهترین فرصت برای جهاد تبیین

راهیان-نور-نمایشگاه-رشادتها،-شجاعت‌ها-و-مردانگی-شیر-مردان-راه-خدا-است-راهیان-نور-بهترین-فرصت-برای-جهاد-تبیین
اردوهای راهیان نور، نه یک سفر، نه تنها یک فرهنگ و یا نوستالژی بلکه بیداری فکرو اندیشه است و نمایشگاهی از رشادتها، شجاعت‌ها و مردانگی شیر مردان راه خدا است.

به گزارش موج رسا؛ اسفندماه هر سال یادآور روزهای نابی‌ است که دلدادگان به شهدا و عاشقان راه حماسه و ایثار، گام در مسیری می‌گذارند که سراسر آن نور و معنویت است.

«هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند؛ آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.» این بیانات مقام معظم رهبری در 24 شهریورماه سال 88 است که بر لزوم استخراج منابع عظیم از مناطق عملیاتی دفاع مقدس تأکید دارند.

اردوی راهیان نور یکی از سهل‌العبورترین، معابر برای رسیدن به این دستاوردها است. دستاوردهایی که جوانان آن زمان با خون خودشان به ارمغان آورده‌اند و امروزه یاد و نام آنها علاوه بر تزکیه نفوس، می‌تواند نقشه راهِ مناسبی برای آیندگان باشد.

مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت راهیان نور چنین می‌فرمایند: خاطره‌ این سرزمین‌ها (دفاع مقدس) را زنده نگه دارید. این سرزمین‌ها، این بیابانها، این رود کارون، این جاده‌ی اهواز- آبادان یا اهواز - خرمشهر، این مناطق گوناگون که با اسم‌های مختلفی امروز خودشان را به شما معرفی می‌کنند، اینها شاهد برترین فداکاری‌ها و مجاهدتها و ازخودگذشتگی‌ها بوده‌اند.

استقبال بسیار زیاد مردم از اردوی راهیان نور

سردار ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با تبریک روز ملی راهیان نور، اظهار کرد: این روز به مناسبت اولین حضور مقام معظم رهبری در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به این نام، نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این روز را به تمامی کسانی که سال های سال در حوزه راهیان نور زحمات زیادی را کشیده‌اند تبریک می‌گویم، ابراز کرد: این روز را به تمامی خادمین، راویان، مداحان ،زائران و متولیان راهیان نور تبریک عرض می کنم.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در طول دو سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا از اردوی راهیان نور بی بهره بودیم، تصریح کرد: باتوجه به حجم واکسیناسیون شهروندان و فروکش کردن بیماری کرونا امسال راهیان نور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اولین جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان به ریاست استاندار زنجان که رئیس ستاد راهیان نور استان نیز هستند، برگزار شد، عنوان کرد: کار گروهی ذیل این ستاد در استانداری تشکیل شد و پیگیری ها توسط این کارگروه برای برگزاری راهیان نور انجام می شد که نتایج خوبی را هم در پی داشت.

رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در اردوی راهیان نور

سردار طهماسبی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد، ابراز کرد: اعزام دانشجویان به راهیان نور از چهاردهم اسفند ماه آغاز شده و تا بیست و ششم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از بیست و ششم اسفند ماه راهیان نور عمومی آغاز می شود، افزود: ثبت نام راهیان نور عمومی آغاز شده و استقبال بسیار زیادی از طرف مردم از راهیان نور می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در اعزام ها تمامی پروتکل های بهداشتی اعلام شده از طرف ستاد پیشگیری از کرونا به صورت کامل رعایت می شود، ادامه داد: راهیان نور عمومی از بیست و ششم اسفند تا ۱۲ فروردین با حضور اقشار مختلف و آحاد مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  تمامی برنامه ریزیها برای برگزاری راهیان نور انجام شده است، ابراز کرد: جلسات مختلفی با راویان برگزار شده و خادمین ستاد راهیان نور آماده اعزام هستند.

سردار طهماسبی با بیان اینکه از مدتها پیش جلسات ستاد راهیان نور استان زنجان در سپاه است انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شده است، تصریح کرد: با توجه به وقفه ۲ ساله برگزاری اردوی راهیان نور اشتیاق شهروندان برای حضور در این اردو بسیار زیاد است و امیدوار هستیم بتوانیم نهایت بهره برداری را از این اردوها داشته باشیم.

اردوی راهیان نور بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

وی با اشاره به هدف برگزاری اردوی راهیان نور، عنوان کرد: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حضور پرشور جوانان در اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور جوانان در اردوی راهیان نور می طلبد برنامه های فرهنگی خوبی را در این اردوها در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یادمان ها آماده پذیرش زائران هستند، افزود: زائران زنجانی بیشتر از یادمان‌های شلمچه، هویزه، طلاییه، یادمان عملیات والفجر ۸، و فتح المبین بازدید خواهند کرد.

سردار طهماسبی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و جانبی بسیاری در این اردوها برگزار می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم امسال هم بتوانیم یاد و خاطره شهدا را گرامی و زنده بداریم.

وی با بیان اینکه اهمیت برگزاری اردوی راهیان نور امسال با توجه به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری پررنگ تر از گذشته است، ادامه داد: راهیان نور بهترین فرصت برای انجام جهاد تبیین است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه از این فرصت‌ها برای جهاد تبیین قطعاً استفاده خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور جلسات سخنرانی و جهاد تبیین برگزار و استقبال خوبی هم از طرف دانشجویان شد.

سردار طهماسبی با بیان اینکه اگر امکانات بیشتری داشته باشیم می توانیم زائران بیشتری را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام کنیم، تصریح کرد: امیدوار هستیم با کمک‌های مسئولین استانی درسال های بعد زیرساخت ها را در اردوگاه شهید باکری خرمشهر بهبود ببخشیم تا زائران بیشتری را بتوانیم به اردوی راهیان نور اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی مختلفی در حین اردو برگزار خواهد شد، ادامه داد: جشنواره ره آورد سرزمین نور در حوزه های مختلف برگزار می‌شود.

اعزام بیش از ۲ هزار زائر به اردوی راهیان نور

حسین حیدری نیز در گفت‌گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه اعزام‌ اردوی راهیان نور از ۱۴ اسفند ماه آغاز شده است، اظهار کرد: امسال راهیان نور دانشجویی، راهیان نور عمومی و راهیان نور خانوادگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه راهیان نور دانشجویی از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا بیست و ششم اسفند ماه ادامه دارد، ابراز کرد: راهیان نور دانشجویی در قالب ۵ کاروان مستقل در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۶ اسفندماه برگزار می شود.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تعداد دانشجویان اعزام شده به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور، عنوان کرد: امسال ۶۰۰ دانشجو در اردوی راهیان نور حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه راهیان نور عمومی در قالب سه کاروان مستقل به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند، خاطر نشان کرد: دو کاروان برادران و یک کاروان خواهران در قالب راهیان نور عمومی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌ریزیها برای اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در اردوی راهیان نور عمومی انجام شده است، افزود: برنامه‌ریزیها برای حضور خانواده ها در اردو راهیان نور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲ بازه زمانی دو روزه برای راهیان نور خانوادگی در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: روزهای یکم و دوم فروردین و ششم و هفتم فروردین برای راهیان نور خانوادگی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان این که برنامه‌ریزیها برای حضور بیش از ۴۰۰ نفر در راهیان نور خانوادگی انجام شده است، ادامه داد: روشهای رزرو اسکان راهیان نور خانوادگی متعاقبا اعلام می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر