logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۵۶۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

پرتاب ماهواره نور 2 توسط سپاه با استفاده از استعدادهای داخلی انجام شد

پرتاب-ماهواره-نور-2-توسط-سپاه-با-استفاده-از-استعدادهای-داخلی-انجام-شد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به پرتاب ماهواره نور 2 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این موفقیت در سایه توجه به درون، دل نبستن به خارج از کشور و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستورات قرآن کریم به‌خصوص آیه 60 سوره انفال (وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم مِّن قُوَّة...) به دست آمد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت: ماه پربرکت و معظم شعبان، عالی‌ترین و بهترین فرصت برای توجه به فلسفه خلقت، بندگی و یاد پروردگار استغفار و جلب رحمت الهی است و در واقع، زیست و زندگی توحیدی و زندگی بر مدار توحید را به ما یاد می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، هدف از خلقت انسان را در چند محور بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای شاخص، عبادت است و خداوند می‌فرماید من شما را نیافریدم مگر برای بنگدی و عبادت؛

آیت‌الله خاتمی افزود: انسان‌ها چه عبادت کنند و چه نکنند نه از قدرت خداوند کم می‌شود و نه به قدرت خداوند اضافه می‌شود بلکه منفعت بندگی برای خود بندگان و مسلمانان است.

وی با بیان اینکه بنده خدا بودن یعنی میل به کمال و انسان شدن، تصریح کرد: اگر انسان، مسیر فرمانبرداری از خداوند و دستورات الهی را انتخاب کند، عملاً اوصاف، افعال، رفتار و کردارش همانگونه‌ای می‌شود که خداوند دستور داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نهایت خلقت و اسوه‌گیری، مسیر بعدی برای رسیدن به بندگی خداوند است، گفت: پیامبر اکرم(ص) الگوی کامل برای کسانی است که رضایت خداوند و نجات در روز قیامت را می‌خواهند و به دنبال سعادت جاویدان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 11 شعبان، سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) که در تقویم کشورمان به عنوان روز جوان نامگذاری شده است، اظهار داشت: طراوت، نشاط، و بهار عمر، جوانی است و خاصیت بهار نیز لطافت، سبزی، گل و آرامش بوده و در ادامه نیز منجر به ثمر و میوه می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه احزاب (من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله...) خاطرنشان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی جوانان است و این آیه نیز در خصوص کسانی نازل شده که با خدای خود عهد بسته‌اند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در هنگام به میدان رفتن حضرت علی‌اکبر(ع) در روز عاشورا آیه فوق را نخواند بلکه آیه «اصطفی» (آیه 33 سوره مبارکه آل عمران) را خواند، افزود: بسیاری از بزرگان می‌گویند این آیه، نشان و دلیل بر مقام والا و حتی عصمت حضرت علی‌اکبر(ع) بود.

آیت‌الله خاتمی خطاب به جوانان بیان کرد: تا زمانی که جوان هستید به فکر ادب، خودسازی، علم و معرفت باشید که در دوران جوانی راحت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا گفت: شهدا هیچ احتیاجی به رحمت فرستادن ما ندارند بلکه طبق آیات قرآن کریم، عند ربهم یرزقون‌اند و غرق در رحمت پروردگار بوده و در نزد خداوند، ارتزاق می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان است، اظهار داشت: بزرگداشت شهدا برای آینده کشور، حیاتی و ضروری است و فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ ایثار و تلاش و سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدتی که جامعه از آن استفاده کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 3535 شهید سرافراز، مدال افتخار استان زنجان هستند، خاطرنشان کرد: شهدا زیر سایه پدران و مادران ازخودگذشته‌ای تربیت یافتند که از سرمایه‌های خود گذشتند.

وی افزود: پدران و ماداران شهدا، سرمایه‌های معنوی جامعه ما هستند و قدردان معرفت آن‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به 24 اسفند 1363 که نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تهران اقامه می‌شد، گفت: منافقین در آن روز، بمب‌گذاری کرده بودند که تعدادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند و با توجه به اینکه امام راحل فرمودند دشمن از هر کجا بترسد، آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد، نماز جمعه، قرارگاه بصیرت‌افزایی، انسجام جامعه، تقوا، مهر، محبت و همدلی است.

وی با اشاره به بمباران شیمیایی حلبچه توسط مزدوران بعثی در 25 اسفند، بیان کرد: مجامع بین‌المللی در برابر کشتار غیرنظامیان بی‌گناه، لال شده بودند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به پرتاب ماهوره نور 2 ابراز کرد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنیم که با تلاش‌های آن‌ها مملکت ما نیز در زمره فضایی شدن قرار گرفت، و افتخار می‌کنیم که ایران، اولین کشور اسلامی است که ماهواره نور 2 را پرتاب کرد و در مدار 500 کیلومتری زمین با موفقیت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این موفقیت در سایه توجه به درون، دل نبستن به خارج از کشور و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستورات قرآن کریم به‌خصوص آیه 60 سوره انفال (وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم مِّن قُوَّة...) به دست آمد.

آیت‌الله خاتمی در پایان ضمن تشکر از اصناف و کسبه منصف در ایام پایانی سال، خاطرنشان کرد: به اصناف غافل نیز توصیه می‌شود که با انصاف رفتار کنند تا مورد رحمت پروردگار قرار گیرند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر