logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۵۶۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

امتیاز‌دهی دستگاه‌های اجرایی بر اساس واقعیت انجام نمی‌شود

امتیاز‌دهی-دستگاه‌های-اجرایی-بر-اساس-واقعیت-انجام-نمی‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه همواره زمانی که در بررسی دستگاه‌ها کیفیت به کمیت تبدیل می‌شود، اعمال نظر‌های متفاوتی در این امتیاز بندی سهیم می‌شود گفت: در این بین هیچ دستگاهی بر اساس واقعیت برای خود امتیاز دهی انجام نمی‌دهد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در چهارمین جلسه شورای راهبردی توسعه استان که با سه دستور کار فرآیند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، ارائه گزارش از نظام آراستگی دستگاه‌های اجرایی و بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: چیزی که برای استان مهم است این می‌باشد که باید موضوعات اساسی استان احصا شود و در قالب ۱۰۰۰ امتیاز  کشوری و استانی، مورد امتیاز بندی قرار گیرد اما در این بین دولت الکترونیک برای استان بسیار مهم است و باید سال آینده به صورت پر رنگ بر روی آن برنامه‌ریزی شود.  

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان باید دستگاه‌های فعال شناسایی شوند، گفت: باید علل ضعف دستگاه‌های دیگر شناسایی و مورد رفع قرار گیرد.  

استاندار زنجان با بیان اینکه همواره زمانی که در بررسی دستگاه‌ها کیفیت به کمیت تبدیل می‌شود، اعمال نظر‌های متفاوتی در این امتیاز بندی سهیم می‌شود گفت: در این بین هیچ دستگاهی بر اساس واقعیت برای خود امتیاز دهی انجام نمی دهد، به عبارتی هیچ دستگاهی نمی‌خواهد با دادن امتیاز پایین به دستگاه مربوطه به خود را تخریب کند.  

وی با تاکید بر اینکه تبدیل عملکرد کیفی به کمی با مسائل و مشکلاتی همراه است، گفت: در کشور ما این امتیاز بندی تحت تاثیر بسیاری از عوامل علاوه بر اعمال نظر شخصی مسئولان، قرار می‌گیرد و گاها رابطه دوستانه‌ای که بین افراد وجود دارد امتیاز‌دهی‌های واقعی انجام نمی‌گیرد به همین دلیل تبدیل شاخص کیفی به کمی برای امتیاز دهی اصلا شاخص مناسبی نیست.  

افشارچی با بیان اینکه در کشور‌های دیگر چند نفر که هیچ ارتباطی به دستگاه‌ها ندارند، سنجش و تبدیل کیفیت به کمیت را انجام می‌دهند عنوان کرد: در این کشور ها هیچ اغماضی در امتیاز دهی وجود ندارد اما در کشور ما در نهایت مجبور هستیم کوتاه بیایم اما تاکید بر این است که حداقل چند دستگاه این موضوعات را جدی بگیرند و امتیاز دهی درستی انجام دهند.  

وی در ارتباط با موضوعات نظام آراستگی و بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی گفت: موضوعاتی که در جلسه در ارتباط با وظایف دستگاه ها در این ارتباط مطرح شد بسیار مهم است و صرفا اختصاص چند دقیقه و گذر آن نمی‌تواند به حل مسائل و نتیجه درستی منجر شود با این شرایط نیاز است تا زمان مشخصی برای هر کدام از موارد مطرح شده ارائه و به حل مسائل پرداخته شود.  

استاندار زنجان خاطر‌نشان کرد: تمام مواردی که در جلسه مطرح شد این است که اقداماتی انجام شود تا صرفا دستگاهی در جشنواره رجایی کسب مقام نماید اما سوال این است نباید اقداماتی که انجام می‌شود سبب ایجاد تغییراتی در استان شود؟/ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر