logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۵۶۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

نرخ بلیط ها در ایام نوروز امسال افزایش نمی‌یابد/ سرویس قطار زنجان_ مشهد روزانه با ۷۰۰ نفر ظرفیت دایر می‌شود

نرخ-بلیط-ها-در-ایام-نوروز-امسال-افزایش-نمی‌یابد-سرویس-قطار-زنجان--مشهد-روزانه-با-۷۰۰-نفر-ظرفیت-دایر-می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان این که قیمت بلیط در سال‌های گذشته در ایام نوروز ۲۰ درصد افزایش می‌یافت گفت: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمت بلیط در بخش‌های مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی‌اکبری امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، با اشاره به اینکه پرداخت دو ماه حقوق معوق کارکنان راهداری با پیگیری‌های استاندار حاصل شد، اظهار داشت: حقوق کارکنان راهداری پنج شهرستان تا حال حاضر پرداخت شده است و پیگیری‌های استاندار در این زمینه جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بر خلاف سال‌های گذشته که در ایام نوروز نرخ بلیط به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یافت، افزود: اما امسال قیمت بلیط در بخش‌های جاده‌های، هوایی و ریلی ثابت است و افزایشی نخواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه راه‌اهن شمال‌غرب با ۲۶ قطار مسافر‌بری فعالیت خواهد کرد، گفت: روزانه به ظرفیت ۷۰۰ نفر مسافر، سرویس‌های زنجان به مشهد دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرویس پروازی زنجان به مشهد در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه از زنجان دایر خواهد بود، عنوان کرد: طبق پیگیری‌هایی که انجام می‌شود مقرر است تا در روز‌های آینده پرواز زنجان به استانبول نیز دایر شود.

علی‌اکبری با بیان اینکه پویش همراهان سفر ایمن با شعار هر دو ساعت رانندگی با ۱۵ دقیقه استراحت انجام خواهد شد، تصریح کرد: مجتمع خدماتی رفاهی پاسارگارد به عنوان مجتمع منتخب انتخاب شده که در دهه فجر ۹۹ به افتتاح رسیده و دارای استاندارد‌های مطلوب است با این وجود اعتبارات لازم پیش‌بینی شده و اگر میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشد می‌تواند غرفه‌هایی برای استقرار صنایع دستی به طور رایگان در این محل در نظر بگیرد و یا به انجام موسیقی‌های محلی در این محل بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه برای مناسب‌سازی فضاها باید یک روز جهت پاکسازی ورودی شهر‌ها با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام شود، گفت: از سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان های دیگر درخواست داریم مشارکت لازم را داشته باشند، با اینکه این امر باید ۱۴ اسفند انجام میشد اما به دلیل وزش باد شدید انجام این کار میسر نشد و در طول روز‌های آینده این اقدام انجام خواهد گرفت.

مدیر‌کل راهداری‌‌و‌حمل استان زنجان  با بیان اینکه فضای سبز تقاطع غیر همسطح آزاد‌راه زنجان-تبریز و زنجان-بیجار تعیین نشده است، ابراز داشت: سال گذشته اداره کل راهداری با اعتبارات خود یک تسطیحی در این محل‌ها انجام داد اما از دستگاه‌های دیگر درخواست داریم تا در ایجاد فضای سبز، کاشت درخت و آبیاری؛ اداره کل راهداری را همراهی کنند تا یک فضای زیبا در این محل ایجاد شود و ورودی شهر زنجان جلوه ویژه‌ای به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه اغلب تصادفات در کیلومتر ۱ تا ۳۰ آزادراه‌ها رخ می‌دهد، گفت: اکیپ‌های چادر هلال احمر در این فواصل می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

علی اکبری در ادامه در ارتباط با مجتمع رفاهی غزال که در خرمدره واقع شده اما هم‌اکنون مورد استفاده نیست، تصریح کرد: مالکیت این ملک با بانک ملی بود اما از مالکیت بانک خارج شد و به اداره کل راهداری سپرده شد اما این مجتمع در حال حاضر مشکل حقوقی دارد و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی گفت: اداره کل راهداری در حال حاضر نمی‌تواند اعتباری برای انجام امورات این مجتمع هزینه کند و تنها کاری که می‌تواند انجام شود صرف هزینه برای نگه‌داری مجتمع و رفع مشکلات جزئی است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر