logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۵۶۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان صادرات حوزه کشاورزی را رونق می‌دهد

تکمیل-پایانه-صادراتی-محصولات-کشاورزی-استان-زنجان-صادرات-حوزه-کشاورزی-را-رونق-می‌دهد
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: با تکمیل پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان نه‌تنها شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی از سطح استان خواهیم بود بلکه این پایانه سبب رونق صادرات محصولات کشاورزی سایر استان‌ها نیز خواهد شد.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خوشبختانه استان زنجان ظرفیت مناسبی به لحاظ صادرات محصولات کشاورزی دارد و این ظرفیت در قالب پایانه صادرات محصولات کشاورزی شکل گرفته است

وی با بیان اینکه ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های بخش کشاورزی است و از جمله مطالبات دولت و کشاورزان بود، افزود: این پایانه در چندین سال گذشته با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاسیس شد و زنجیره تولید و تکمیل در حال انجام است، در این زنجیره مقرر است تا تمام امور مربوطه از جمله ذخیره سازی میوه، فراوری و تبدیل میوه، عرضه مستقیم، آزمایش و استاندارد‌سازی، بسته بندی و حمل و نقل و سایر امور انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در طول هفته‌های گذشته سردخانه این پایانه با ۴ هزارو ۵۰۰ تن مورد افتتاح قرار گرفت، گفت: این سرد خانه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی است با این وجود قبل از این واحد، واحد‌های بسته‌بندی، انباری، نگه‌داری آماده و افتتاح شده بود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر واحد‌های مورد نیاز در این پایانه در نظر گرفته شده و باغدار و کشاورز با کمترین دغدغه می‌تواند به طور موقت به عرضه مستقیم محصول خود در این محل بپردازد، تصریح کرد: با تکمیل این پایانه بسیاری از دغدغه‌های کشاورزان حل خواهد شد.

رنگرونا با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان در بهترین سطح کیفیت قرار دارند و محصولات برگشتی از صادرات نداشته است، گفت: محصولات صادراتی کشاورزی زنجان مشتری‌هایی ثابت در سطح جهان دارد و از نظر سلامت در لیست بهترین محصولات تولیدی قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تکمیل این پایانه باید تعاملاتی با برخی ارگان‌ها همچون شهرداری انجام می‌گرفت، تصریح کرد: در چند ماه پیش رو با توجه به مساعدتی که از طریق مسئولان انجام خواهد شد، راه‌اندازی آزمایشگاه کیفی محصولات کشاورزی در این مجموعه انجام می‌شود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: با تکمیل این مجموعه نه‌تنها شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی از سطح استان خواهیم بود بلکه این پایانه سبب رونق صادرات محصولات کشاورزی سایر استان‌ها نیز خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر