logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۵۶۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در شورای اداری استان زنجان مطرح شد؛

مسئولان در دادگاه الهی و افکار عمومی مورد قضاوت قرار می‌گیرند/ اثری از معماری ایرانی– اسلامی در برخی از خیابان‌های شهر زنجان دیده نمی‌شود

مسئولان-در-دادگاه-الهی-و-افکار-عمومی-مورد-قضاوت-قرار-می‌گیرند-اثری-از-معماری-ایرانی–-اسلامی-در-برخی-از-خیابان‌های-شهر-زنجان-دیده-نمی‌شود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مسئولیت‌ها روزی تمام می‌شوند و خودمان را در برابر 2 دادگاه باید ببینیم، گفت: این دادگاه‌ها شامل دادگاه عدل الهی و دادگاه افکار عمومی است که نسبت به عملکرد ما قضاوت خواهند کرد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به ایام پایانی سال اظهار داشت: روزها به سرعت سپری می‌شوند و زمان می‌گذرد و نکته قابل توجه اینکه روزهای گذشته دیگر برنمی‌گردند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های ایجادشده برای ما همیشگی نیستند و یک روز تمام می‌شوند، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که مسئولیت‌ها میدان است و هر کس می‌آید بعد از مدتی می‌رود و مسئولیت به فرد بعدی سپرده می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه خودمان را باید در برابر 2 دادگاه ببینیم، افزود: اول؛ دادگاه عدل الهی است و تردیدی در آن نیست چرا که آن کس که قضاوت می‌کند، همه چیز را دیده و طبق آیات قرآن کریم، تمام مکان‌ها و اعضا و جوارح ما در آن دادگاه، شهادت خواهند داد.

وی با بیان اینکه دادگاه بعدی، افکار عمومی است، تصریح کرد: همانطور که ما درباره دیروزی‌ها قضاوت می‌کنیم، آیندگان نیز درباره ما قضاوت خواهند کرد هر چند شاید با حرکت‌های جهت‌دار و پوچولیستی بتوان فضایی برای افکار عمومی ایجاد کرد اما در نهایت از روی وجدان، قضاوت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بنا بر این نیست که همه مشکلات، یکشبه حل و اصلاح شوند بلکه باید تلاش کرد ضمن اینکه از دور نمی‌توان نظر داد بلکه باید وارد کار شد و مسئولیت را پذیرفت و سپس نسبت به کار مربوطه نظر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در ماه شعبان اظهار داشت: شعبان، تنها ماهی است که هیچ عزایی در آن وجود ندارد و امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه فرمودند که شعبان، غرق در رحمت پروردگار است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: روزه، استغفار، احسان، اذکار، صله ارحام و دستگیری از نیازمندان از محورهای ماه شعبان برای خودسازی است.

*‌ ادارات در زیباسازی شهر زنجان، مشارکت داشته باشند

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز در این جلسه گفت: امسال بعد از گذشت 2 سال از شیوع ویروس کرونا، گشایشی در برنامه‌های نوروزی برای شهروندان ایجاد شده که امیدواریم شمار مبتلایان تا عید نوروز، کاهش بیشتری داشته باشد و مردم بتوانند استقبال بهتری نسبت به 2 سال گذشته از نوروز داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در این راستا در حال تدارک مقدماتی برای استقبال از نوروز است، اظهار داشت: بخشی از کار زیباسازی شهر زنجان بر عهده دستگاه‌های اجرایی عضو شورای اداری استان گذاشته می‌شود تا ضمن زیباسازی بتوانیم به نوعی زشتی‌زدایی از فضای شهری داشته باشیم.

فیروزفر با اشاره به بررسی‌های صورت‌گرفته در سیمای ورودی ادارات مستقر در شهر زنجان خاطرنشان کرد: مواردی به‌صورت جداگانه برای هر دستگاه، قید شده که از مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود در راستای آمادگی برای استقبال از عید نوروز نسبت به این موارد از جمله رنگ‌آمیزی دیوارها و نرده‌های مشرف به معابر، جلوگیری از نصب موانع در معابر، ساماندهی استندهای تبلیغاتی در مقابل ادارات، نوسازی رنگ‌های قدیمی دیوارها، برچیدن تابلوهای غیرضروری از روی دیوارها و نصب تابلوهای ضروری با کل مناسب در محل مناسب اهتمام ورزند.

شهردار زنجان گفت: در صورت مشارکت ادارات در زیباسازی شهر، سیمای شهر زنجان بین 30 تا 40 درصد تغییر پیدا می‌کند و مواردی که برای دستگاه‌ها قید شده، بسیار سهل هستند.

وی ابراز کرد: انجام تمام این اقدامات به تنهایی توسط شهرداری، سخت است و به همین دلیل، تقاضای مشارکت ادارات در زیباسازی شهر را داریم چرا که مردم حق دارند که از سیمای خوب شهری بهره‌مند شوند.

فیروزفر با بیان اینکه اصلاح موارد یادشده توسط ادارات و مراکز مختلف، کمک زیادی به زیبایی شهر می‌کند، افزود: انتظار از دستگاه‌ها این است که علاوه بر زیباسازی محیط ادارات برای استقبال از نوروز، این کار را به‌صورت مستمر برای همیشه انجام دهند.

اثری از معماری ایرانی– اسلامی در برخی از خیابان‌های شهر زنجان دیده نمی‌شود

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: پیشنهادات شهرداری برای رفع موارد یادشده در قانون شهرداری‌ها مصوب 1334 در مواد 55 ، 56 ، 57 ، 85 ، 96 ، 100 ، 101 و 110 آمده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که موارد اصلاحی توسط دستگاه‌ها را تا 26 اسفند (شب نیمه شعبان) داشته باشیم، می‌توانیم آمادگی لازم برای استقبال از عید نوروز را داشته باشیم.

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری نیز تمهیداتی در این زمینه برای استقبال از نوروز خواهد داشت، بیان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی، جدی گرفته نمی‌شود که انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها جایگاه پرچم در محل خود داشته  و احترام خاصی به این نماد قائل شوند.

امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در شهرسازی و معماری ایرانی– اسلامی، اهتمام به احیا و توسعه نمادهای ایرانی– اسلامی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید دارند لذا از شهرداری انتظار می‌رود که اهمیت خاصی به این نکته، قائل شوند.

وی با بیان اینکه هیچ اثری از معماری ایرانی– اسلامی در برخی خیابان‌های شهر زنجان دیده نمی‌شود، افزود: متاسفانه دغدغه رهبر انقلاب در این زمینه فراموش شده در حالی که در نقشه مهندسی کشور نیز امده که نمادسازی و بازنمایی فرهنگ مقاومت و ایثار در معماری و شهرسازی متناسب با اقشار مخاطبان باشد.

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه بخشی از موارد یادشده را در واحدهای اداری می‌توانیم ساماندهی کنیم اما برخی مدارس با دیوارهای خاص در مراکز خاص شهر قرار دارند، گفت: در صورتی که شهرداری، طرح جامع زیباسازی را ابلاغ کند دستگاه‌ها نیز نسبت به وظایف و جایگاه خود توجیه می‌شوند و خروجی مناسب و مطلوبی هم خواهد داشت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر