logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۵۶۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

خانواده‌ها از ترکیب خودسرانه شوینده‌ها در خانه تکانی خودداری کنند/ آماده باش نیرو‌های اورژانس برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در ایام عید

خانواده‌ها-از-ترکیب-خودسرانه-شوینده‌ها-در-خانه-تکانی-خودداری-کنند-آماده-باش-نیرو‌های-اورژانس-برای-خدمات-رسانی-به-مسافران-نوروزی-در-ایام-عید
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تاکیئد براینکه خانواده از ترکیب خودسرانه شوینده‌ها در خانه تکانی به جد پرهیز کنند گفت: اختلاط جوهر نمک با وایتکس گاز سمی آسیب‌ زننده دستگاه تنفسی ایجاد می‌کند.

اصغر جعفری روحی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اورژانس زنجان دارای یک پایگاه ایستگاه هوایی با یک هلی‌کوپتر است، اظهار داشت: این پایگاه به صورت ۲۴ ساعته در ایام تعطیلات نوروز فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ پایگاه زمینی نیز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند داشت، افزود: ۲۲ پایگاه شهری و ۳۸ پایگاه جاده‌ای است و ۱۰۰ آمبولانس فعال با ۴۰۰ نیرو در کل استان ارائه خدمات خواهند نمود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه به طور میانگین از هر ۱۰۰ کیلومتر یک پایگاه وجود دارد و استان در این خصوص در حالت استاندارد قرار گرفته است، گفت: در ایام تعطیلات عید تمام نیرو‌ها و تجهیزات در حالت آماده باش و خدمات رسانی قرار دارند.

وی در ادامه با بیان به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم و استفاده از شوینده‌ها خصوصا توسط بانوان بالا رفته است، تصریح کرد: توصیه اکید ما این است که افراد از شوینده‌ها در فضاهای بسته که امکان مسمومیت بالا است تا حد ممکن پرهیز کنند. با این وجود گاها این مواد برای شست‌وشوی حمام و سرویس بهداشتی بکار می‌رود و باید اصولی همچون بازگشایی در، پنجره‌ها و هواکش رعایت شود و ماسک نیز حتما استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد از ترکیب خودسرانه شوینده‌ها اجتناب کنند، گفت: هیچ موقع ترکیب شوینده‌ها دلیل بر افزایش قدرت آن نیست، شوینده‌ها در صورت اختلاط بخار‌های سمی بیشتری ایجاد می‌کنند و عوارض بدی بر روی ریه‌ها خواهند داشت.

جعفری روحی با بیان اینکه ترکیب جوهر نمک با وایتکس که بانوان خانه‌دار بیشتر استفاده می‌کنند، عوارض تنفسی حادی ایجاد می‌کند و باید از این امر خودداری شود گفت: در اسفند ماه تاکنون سه مورد عارضه تنفسی در اثر استفاده از شوینده گزارش شده که افراد به بیمارستان اعزام شده‌اند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر