logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۵۶۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

۲۰ جایگاه CNG در شهر‌های جدید‌ و کوچک زنجان احداث می‌شود

۲۰-جایگاه-CNG-در-شهر‌های-جدید‌-و-کوچک-زنجان-احداث-می‌شود
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته دولت تصمیم گرفته در راستای سند تامین انرژی کشور تعداد جایگاه های CNG را از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد برساند، گفت: در این راستا در اقصی نقاط استان زنجان ۲۰ جایگاه در شهرهای کوچک و جدید احداث می‌شود.

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۴۰ باب جایگاه CNG وجود دارد، اظهار داشت: این جایگاه‌ها در سالهای گذشته با استفاده از تسهیلات و منابع دولتی احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از احداث این جایگاه‌ها دیگر دولت هیچ برنامه‌ای برای احداث جایگاه‌ها نداشت، افزود: کسانی که قصد احداث جایگاه CNG دارند باید با حساب شخصی اقدام به احداث جایگاه می‌کردند.

مدیر‌عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان در ارتباط با نبود جایگاه‌های CNG در شهر‌های کوچکی همچون دندی، گفت: از آنجایی که دندی شهر کم‌جمعیت است برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد تا ۱۰ میلیارد تومان برای احداث جایگاه هزینه نماید، بنابراین با اینکه فراخوان های بسیاری داده شده و پیگیری‌ها انجام شده تا در این جایگاه احداث شود اما سرمایه گذار پیدا نشده بود.

وی عنوان کرد: اخیراً در کیلومتر ۳۵ جاده زنجان به دندی متقاضی جدیدی درخواست سرمایه‌گذاری در این محل کرده است، شهرداری نیز متقاضی احداث جایگاه در این شهر است با این وجود شرکت نفت نیز در حال بررسی مدارک هر دو متقاضی حقیقی و حقوقی است تا در صورت دارا بودن تمام شرایط مجوز لازم را صادر کند. 

حبیبی با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته دولت تصمیم گرفته در راستای سند تامین انرژی کشور تعداد جایگاه‌های CNG را از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد برساند، گفت: در این راستا در اقصی نقاط استان زنجان ۲۰ جایگاه برای شهرهای کوچک و جدید از جمله سهرورد، چورزق، قروه، نوربهار، ارمغانخانه، کرفس، بخش افشار و قره‌پشتلو و همچنین شهرهای کوچک تازه تاسیس در نظر گرفته شده است و در صورت تامین منابع مالی احداث‌ خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص احداث جایگاه گازوئیل و بنزین سرمایه‌گذار بسیاری وجود دارند، عنوان کرد: این دو جایگاه به دلیل اینکه صرفه اقتصادی بالایی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد.

حبیبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۲ جایگاه سوخت در سطح استان فعال بوده و ۱۰ جایگاه دیگر در حال ساخت است که پایان سال آینده تعدادی از این جایگاه‌ها به چرخه سوخت‌رسانی استان اضافه خواهند شد.ب/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر