logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۵۵۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دستگاه‌های نظارتی استان زنجان بر قیمت اقلام نظارت بیشتری داشته باشند

دستگاه‌های-نظارتی-استان-زنجان-بر-قیمت-اقلام-نظارت-بیشتری-داشته-باشند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه رعایت انصاف در فروش کالا سر لوحه کار کسبه باشد، گفت: از دستگاه‌های نظارتی انتظار این است که با توجه به قیمت‌های افسارگسیخته موجود نظارت بهتر و بیشتری بر بازار انجام شود.

به گزارش موج رسا;  آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در ایام شعبان اعیاد بزرگ مسلمانان قرار گرفته است و این ماه، ماه باران رحمت پرودگار، ماه ولایت و امامت است. 

وی با بیان اینکه سوم شعبان سالروز ولادت پاسدار بزرگ قرآن است و در یک کلمه عید مقدس نبوی به نام سالار شهیدان است، افزود: دین مقدس اسلام محمدی و حسینی است چراکه اصل دین اسلام با وجود ممانعت‌های دشمن، توسط پیامبر اکرم (ص) که خاتم الانبیا است ایجاد و توسط امام حسین(ع) حفظ شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه سیدالشهدا قیام کرد و مکتب اسلام را بیمه نمود، گفت: بنابراین ایجاد و بقای اسلام به برکت خون سید‌الشهدا میسر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جهاد همواره مورد تاکید قرار دارد تصریح کرد: دو نوع جهاد اصغر و اکبر وجود دارد که جهاد اکبر مقدمه‌ای برای جهاد اصغر است چراکه رسیدین به مقام عرفان و سعادت و رسیدین به کمال برای هر کسی مبارزه با هوای نفس را می‌طلبد که همان جهاد اکبر است. 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید در زندگی ابتدا مبارزه با نفس خود را انجام دهیم و به جهاد اکبر برسیم گفت: برای رسیدین به جهاد اصغر ابتدا باید بر جهاد اکبر پیروز شویم چراکه بدون مبارزه با هوای نفس درونی نمی‌توان به جنگ با دشمن بیرونی رفت بنابراین هر کس نفس خود را برای رضای خدا مهار کند از سیم‌خاردار جبهه و شهادت نیز عبور خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد: البته دستیابی به روحیه ایثار، شهادت، کمک به دیگران در سایه لطف پرودگار شکل می‌گیرد بنابراین باید تمام اموری که انجام می‌دهیم تمام اقدامات بزرگ و شاخصی که انجام می‌دهیم صرفا در راستای رضای خداوند باشند همان‌طوری که امامان معصوم نیز بزرگترین فریضه‌ای که انجام داده‌اند در راه خدا بوده که آن فریضه جهاد است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید جهاد تبیین نیز برای روشنگری و خنثی سازی توطئه دشمنان محور قرار گیرد، گفت: جهاد تبیین سرچشمه بیداری و هوشیاری در برابر تلاش‌هایی است که می‌توانند بر روی افکار تاثیر داشته باشد با این حال جوانان مومن انقلابی نقش موثر و راهبردی در دسترسی به اهداف این نوع جهاد و روشنگری در جامعه دارند.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسفند ماه همچنین معاهده پاریس امضا شده است عنوان کرد: این معاهده ننگین که با دخالت‌ها و توطئه‌های انگلستان و آمریکا و البته با بی‌لیاقتی حاکمان وقت ایران امضا شد سبب شد تا قسمت اعظمی از کشور جدا شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه شیطنت‌های آمریکا همیشه وجود دارد و در جنگ تحمیلی همه جانبه صدام را مورد حمایت قرار میداد گفت: اما ملت شریف ایران با تمام قوا و وجود در مقابل دشمن ایستادگی کردند و با تقدیم هزاران شهید و جانباز اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد بنابراین تا زمانی که ملت در صدر باشند و مردم حمایت کننده دولت باشد هیچ عاملی نمی‌تواند کشور را تهدید کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود بیان فرموده‌اند که ما با جنگ، کشتار مردم و تخریب زیر‌ساخت‌ها مخالفیم گفت: دشمنان در افغانستان به مجلس عروسی بمب می‌گذارند و سبب ایجاد مجلس خونین عزا می‌شوند و سپس اعلام می‌کنند که ما در حال مبارزه با تروریسم هستیم این در حالی است که خود این کشور‌ها پرورش دهنده تروریسم هستند. 

امام جمعه زنجان گفت: حضرت آقا فرموده‌اند که امروز اکراین قربانی سیاست و بحران سازی آمریکا شده است، زیرا آمریکا بود که با دخالت در مسائل داخلی اوکراین، ایجاد اجتماعات، حضور سناتور‌های آمریکایی در اجتماعات و جابه‌جایی دولت‌ها این کشور را به چنین مرحله‌ای رساند. 

وی عنوان کرد: آمریکا در سوریه حضور یافت و مردم بیگناه را به کشتار رساند، چندین سال است که وارد یمن شده، شرارت‌های بی‌شماری در افغانستان انجام داد چرا در این امور حرفی از حقوق بشری به میان نیامد؟

آیت‌الله خاتمی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه از کسبه درخواست داریم تا منصف باشند و رعایت عدل و انصاف را داشته باشند، ابراز داشت: کسبه به سود کم قانع باشند، رحم کنند تا خداوند نیز آنان را مورد رحم قرار دهد.

وی از دستگاه‌های نظارتی استان درخواست کرد تا نظارت بیشتری در روز‌های پایانی سال بر بازار داشته باشند و گفت: قیمت‌ها افسارگسیخته است و برای اینکه مردم بتوانند در ایام پایانی سال خرید با قیمت مناسبی داشته باشند می‌طلبد تا دستگاه‌های نظارتی اهتمام بیشتری برای نظارت بر کیفیت، کمیت و قیمت اقلام داشته باشند./ب 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر