logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۵۵۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

رشد 56 درصدی بودجه سال آینده شهرداری در تاریخ شهر زنجان بی‌سابقه است/ مشکل حمل‌ونقل و ترافیک شهر زنجان با طرح جامع ترافیکی حل می‌شود

رشد-56-درصدی-بودجه-سال-آینده-شهرداری-در-تاریخ-شهر-زنجان-بی‌سابقه-است-مشکل-حمل‌ونقل-و-ترافیک-شهر-زنجان-با-طرح-جامع-ترافیکی-حل-می‌شود
شهردار زنجان با اشار به رشد بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری اظهار داشت: اقتضای شرایط بر افزایش قابل ملاحظه بودجه سال آینده بود که با 56 درصد رشد، بیشترین مقدار رشد در تاریخ شهر زنجان بوده و بی‌سابقه است.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروزفر ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان که به بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1401 شهرداری زنجان اختصاص داشت، اظهار کرد: شهر زنجان، نیازمند توجهات ویژه و رویکردهای جدید است.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری، قبل از ورود بنده تدوین شده بود، خاطرنشان کرد: با عنایت و وقت‌گذاری اعضای شورا و همکاران، جداول بودجه سال آینده را تا حدودی توانستیم مطابق برنامه‌های سال آینده تدوین کنیم که تحقق آن نیازمند حمایت و پشتیبانی اعضای شورا و رسانه‌ها و همه عوامل است.

دوربرگردان گلشهر و معبر پادگان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

فیروزفر با بیان اینکه به دنبال تکمیل پروژه‌هایی هستیم که مردم منتظر آن هستند، افزود: معبر پادگان و دوربرگردان تقاطع غیرهمسطح گلشهر در سال آینده حتما به اتمام می‌رسد اما پروژه سبزه‌میدان، فازبندی شده که تلاش می‌شود فاز اول آن تکمیل شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه سبزه‌میدان، پروژه عظیمی است که مشکلاتی هم دارد، گفت: پیگیری می‌کنیم که مشکلات زیرساختی از جمله آب و برق، مانع ادامه کار نشود و بخشی از هماهنگی‌ها در این زمینه انجام شده که بخش دیگر نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم پروژه سبزه‌میدان طی 2 سال آینده به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد، ابراز کرد: سبزه‌میدان، پروژه سنگینی برای شهرداری بوده و بودجه زیادی لازم دارد.

فیروزفر خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های جدید در حال برنامه‌ریزی بر روی پروژه‌های قابل اجرا و سرمایه‌گذاری هستیم و سعی می‌کنیم که خیلی به سمت پروژه‌های بزرگ نرویم که باعث تضعیف بودجه شهرداری شده و خدمت به مردم در نقاط مختلف شهر را از ما سلب کند.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های سال آینده، باغ هاشمی‌نژاد است، اظهار داشت: این پروژه با بیش از 6 هکتار، پروژه عظیم شهری خواهد بود که در آستانه انعقاد قرارداد است و امیدواریم تا پایان سال 1401 شاهد افتتاح آن باشیم.

فیروزفر تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری‌ها سعی بر برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران در حاشیه امن و قانونی در زنجان سرمایه‌گذاری کنند.

شهردار زنجان با بیان اینکه در مسائل رفاهی شهروندان هم کمبود فضای تفرج داریم و هم از فضاهای موجود نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم، گفت: برای پارک ملت باید برنامه داشته باشیم که مختص استفاده در یک زمان خاص نشود.

برنامه وسیعی برای اجرای شهر الکترونیک در زنجان داریم

وی افزود: برنامه وسیعی در اجرای شهر الکترونیک داریم که به زودی ارائه می‌شود.

فیروزفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمل‌ونقل و ترافیک، کار خیلی تخصصی است، ابراز کرد: چون این حوزه دارای مشکلات زیادی است لذا اظهارنظرها هم زیاد است و هر کس با یک دید، نگاه می‌کند که اگر بتوانیم نکات مختلف حمل‌ونقل شهری را جمع کنیم با یک موضوع پیچیده روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در گذشته اجرا و سبب مشکلات ترافیکی در شهر زنجان شده است، خاطرنشان کرد: اصلاح بعضی از این طرح‌ها نیاز است اما زمان‌بر است بنابراین به دنبال طرح جامع ترافیکی شهر رفته‌ایم.

شهردار زنجان گفت: رویکرد در ارائه خدمات، توزیع عادلانه خدمات در کل شهر و توجه به نقاط محروم شهر خواهد بود.

وی با اشار به رشد بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری اظهار داشت: اقتضای شرایط بر افزایش قابل ملاحظه بودجه سال آینده بود که بودجه سال آینده شهرداری با 56 درصد رشد، بیشترین مقدار رشد در تاریخ شهر زنجان بوده و بی‌سابقه است.

فیروزفر با بیان اینکه سعی بر رعایت الزامات در تدوین بودجه بوده است، خاطرنشان کرد: رشد بودجه به معنای تحمیل بار بر روی مردم نیست و تلاش بر این شد که بودجه با تکیه بر درآمدهای پوششی، تدوین شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم رشد و افزایش بودجه سال آینده، ردیف عوارض نوسازی، کاهشی است.

شهردار زنجان با بیان اینکه مدیریت شهری برای انجام امور و خدمت به مردم، نیازمند فضای آرام است تا رسالت خود را در چهارچوب قوانین انجام دهیم، گفت: رسالت ما چیزی جز خدمت به مردم نیست و هرچه فضا آرام‌تر باشد، خدمت به مردم نیز سریع‌تر ارائه شده و انرژی شهرداری در جای خود صَرف می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت معابر اظهار داشت: سال جاری 40 هزار تُن آسفالت‌ریزی شده که برای شهر زنجان کم است ضمن اینکه رفع نواقص معابر در کوتاه‌مدت از عهده شهرداری خارج است اما تمام تلاش ما این است که رضایت شهروندان را جلب کنیم.

فیروزفر خاطرنشان کرد: 15 روز است که شهرداری با تمام قوا برای ترمیم معابر، کار می‌کند و چون حجم نوقص زیاد است، کارا دیده نمی‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر