logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۵۵۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

تاثیر منفی تنش‌های سیاسی بر روی تجارت و صادرات کالا/ محصولات تولیدی استان زنجان به استاندارد صادراتی رسیده است

تاثیر-منفی-تنش‌های-سیاسی-بر-روی-تجارت-و-صادرات-کالا-محصولات-تولیدی-استان-زنجان-به-استاندارد-صادراتی-رسیده-است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه برای حضور مستمر در بازار و همچنین فروش محصولات مازاد بر نیاز در حوزه کشاورزی، تولید سفارشی برای کشور‌های هدف صادراتی باید دارای آرامش سیاسی باشیم، گفت: کوچک‌ترین مسائل و تنش‌های سیاسی بر روی تجارت و صادرات محصولات و در نهایت بر صادرکنندگان اثر منفی خواهد داشت.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی عمده کشور‌های هدف صادراتی در حال حاضر صرفا کشور‌های همسایه هستند، اظهار داشت: بنابراین این امر می‌طلبد تا تعاملات با کشور‌های همسایه در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد، چراکه کوچک‌ترین مسائل و تنش‌های سیاسی در این حوزه مخصوصا در خصوص تجارت و صادرات محصول بر صادر کنندگان اثر منفی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای حضور مستمر در بازار و همچنین فروش محصولات مازاد بر نیاز در حوزه کشاورزی، تولید سفارشی برای کشور‌های هدف صادراتی باید دارای آرامش سیاسی باشیم، افزود: کوچک‌ترین تغییرات تنش‌زا در دیپلماسی اثرات منفی خود را بر روی فعالان حوزه تجارت خارجی متحمل می‌شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر این تنش‌ها و مشکلات به حداقل ممکن رسیده و آرامش نسبی برقرار است، گفت: آخرین مورد که وجود داشت مربوط به تغییرات داخلی بود که در افغانستان رخ داد و تبعات آن متحمل فعالان بخش تجارت خارجی شد و خوشبختانه ظرف مدت دو هفته دوباره مروادت به حالت قبل بازگشت.

وی با بیان اینکه قسمت عمده صادارات کالا و محصولات به کشور ترکیه انجام می‌شود، عنوان کرد: این کشور جزو بازار‌های اصلی و هدف محصولات صادراتی استان است.

رنگرونا ابراز داشت: اخیرا برنامه‌ای در اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان برگزار شد به طوری که تولیدکنندگان حوزه‌های مختلف در قالب ممیزی صادرات مورد سنجش قرار گرفتند و نقاط قوت و مزیت نسبی که در حوزه‌های مختلف تولید وجود داشت مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: محصولاتی که در حال حاضر توان صادارات را دارند، محصولاتی که به صورت بالقوه در حال تند و صادرات هسیا محصولاتی که امکان صادرات برای آن‌ها وجود دارد به همراه تک‌تک شرکت‌ها مورد شناسایی قرار گرفت و در نهایت در قالب برنامه صادراتی استان که در اتاق بازرگانی تهیه شد گنجانده شد و تا به واسطه آن کشور‌هایی که در حال حاضر به آن تعامل داشتیم و کشور‌هایی که می‌توانیم با آن تعامل داشته باشیم را افزایش دهیم که این موضوع جزو برنامه‌های بلند مدت است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: علاوه بر سبد کالای محصولات صادراتی، کشور‌های هدف صادراتی نیز در قالب برنامه مدون صادرات گنجانده شد و امیدواریم در آینده نزدیک علاوه بر تنوع در نوع کالاهای صادراتی تنوع در کشور‌های هدف صادراتی استان را نیز داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور‌های مختلف با توجه به پتانسیل‌هایی موجود نیازمند محصولات و کالاهای مختلف استان هستند، عنوان کرد: استان زنجان نیز برای تولید نیازمند مواد ا‌ولیه است بنابراین باید این امر به صورت تعامل دو طرفه انجام گیرد و تا صادرات و واردات کالا و مواد اولیه به بهترین نحو و بدون مشکل رخ دهد.

رنگرونا با اشاره به اینکه در حوزه صادرات، محصولات تولیدی استان به حدی به کیفیت و استاندار قابل قبول کشور‌های مختلف رسیده‌اند که ما بدون دغدغه محصولات کشاورزی و صنعتی خود را صادر می‌کنیم، گفت: اخیرا با اینکه برخی از صادرکنندگان در خصوص محصولات کشاورزی بنا به دلیلی دچار مشکل شدند اما محصولات کشاورزی استان دارای بالاترین درجه کیفیت بود و هیچ مشکلی مخصوصا از طرف صادر کنندگان گزارش نشد و این امر نشان می‌دهد تولیدات استان با کیفیت و در قالب استاندارد‌های تایید شده است.

وی عنوان کرد: آنچه که در حال حاضر مشخص است جهش قابل توجهی در صادرات محصولات کشاورزی نسبت به سایر کالاها و محصولات از استان وجود دارد که این موضوع نشان ‌دهنده ورود صادر کنندگان جدید به حوزه صادرات محصولات کشاورزی، تنوع محصولات تولیدی و تولیدات صادرات محور است که همه این امور سبب شده تا صادرات خوبی از استان انجام شود.ب//

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر