logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۵۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

حرکت اقتصادی استان از پروژه‌محوری به برنامه‌محوری تغییر می‌کند/ بهره‌وری و سلامت مردم در حوزه کشاورزی مورد توجه باشد

حرکت-اقتصادی-استان-از-پروژه‌محوری-به-برنامه‌محوری-تغییر-می‌کند-بهره‌وری-و-سلامت-مردم-در-حوزه-کشاورزی-مورد-توجه-باشد
استاندار زنجان گفت: تمام تلاش ما این است که ریل حرکت اقتصاد استان از پروژه‌محوری به برنامه‌محوری تغییر کند و در این راستا برای افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش ضریب جینی، هدفگذاری می‌کنیم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان اظهار داشت: مقدار، کیفیت، شبکه توزیع و پخش و مدل پخش کود و سموم کشاورزی، مواردی است که متولیان امر باید حساسیت ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه علاوه بر صادرات، مصرف داخلی محصولات کشاورزی را هم داریم لذا سلامت مردم اهمیت بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌وری و سلامت در استفاده از کود و سموم برای تولید محصولات کشاورزی باید مورد توجه باشد.

افشارچی با بیان اینکه حرکت منسجم به سمت ارتقای شاخص‌های مختلف استان صورت نگرفته است، گفت: با بررسی‌های ریز کلان شاخص‌های اقتصادی در حال تعریف برنامه برای استان هستیم که تا پایان سال جاری، نهایی می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه طبق این برنامه مشخص می‌شود که چه هدفی داریم، اظهار داشت: اعداد و ارقام کلان شاخص‌های اقتصادی را خواهیم شکست تا به هدف مورد نظر برسیم و یا حداقل در مسیر هدف، کار و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تا اتاق بازرگانی استان نیز چنین برنامه‌ای را تعریف کند، خاطرنشان کرد: با توجه به هدفگذاری صادرات یک میلیارد دلاری باید به‌صورت ریز بررسی شود که برای تحقق این رقم چه خواهیم کرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه مهم است که برای رسیدن به هدف، برنامه داشته باشیم، افزود: آفت بزرگ حرکت اقتصادی جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته، پروژه‌محور بودن استان‌ها بوده و به دلیل دارا بودن نفت، اقتصاد نیز رها شده بود.

وی تصریح کرد: اما ساز و کار جمهوری اسلامی، تغییر پیدا می‌کند و در واقع باید تغییر پیدا کند و اقتصاد را در عمل باید مردمی کنیم و به همین دلیل خود را آماده حرکت در این مسیر می‌کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهره‌وری حوزه کشاورزی را 50 درصد پیش‌بینی کرده‌ایم که امکان تحقق این رقم نیز وجود دارد، گفت: چون همیشه از منابع آبی برخوردار بوده‌ایم لذا با استفاده از آن اقدام به تولید محصول کرده‌ایم اما به ابزارهای متفاوت دیگر فکر نکرده‌ایم که چگونه می‌توان محصول بهتر و بیشتری به دست آورد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌ها به بهره‌وری فکر می‌کنیم، ابراز کرد: تمام تلاش ما این است که ریل حرکت اقتصاد استان از پروژه‌محوری به برنامه‌محوری تغییر کند و در این راستا برای افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش ضریب جینی، هدفگذاری می‌کنیم.

افشارچی با اشاره به مقایسه شاخص‌های مختلف استان زنجان با استان‌های همدان، کردستان، ادبیل، گیلان و قزوین خاطرنشان کرد: وضعیت خیلی از شاخص‌های استان زنجان نامناسب بوده و جای رشد زیادی در خیلی از شاخص‌ها وجود دارد که برای آن هدفگذاری و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

استاندار زنجان با اشاره به پیش‌بینی رشد اقتصادی 8.7 درصدی در لایحه بودجه سال 1401 برای استان زنجان گفت: اگر منسجم عمل کنیم و در کنار هم باشیم به احتمال زیاد به این رشد می‌رسیم لذا تلاش بر این است که حرکت اقتصادی استان زنجان، برنامه‌محور باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر