logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۵۵۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبرداد

اجرای 22 عنوان برنامه به مناسبت روز شهید و جانباز در استان زنجان/ آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانباز 70 درصد اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

اجرای-22-عنوان-برنامه-به-مناسبت-روز-شهید-و-جانباز-در-استان-زنجان-آزمون-استخدامی-فرزندان-شهدا-و-جانباز-70-درصد-اردیبهشت‌ماه-برگزار-می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه به برنامه‌هایی به مناسبت روز شهید و جانباز برگزار می‌شود، گفت: 22 عنوان برنامه به مناسبت روز شهید و جانباز در استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی امروز در نشست خبری با اشاره به فرارسیدن روز جانباز و روز شهید، اظهار کرد: 15 درصد از شهدای دفاع مقدس در اسفندماه به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر فرماندهان شهید در اسفندماه به شهادت رسیدند، ابراز کرد: استان زنجان 534 شهید در اسفندماه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از 12 بهمن‌ماه دیدار با خانواده‌های شهدا در استان زنجان با عنوان دیدار با فجر آفرینان انجام می‌شود، تصریح کرد: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه‌های استان زنجان در برنامه‌ای با عنوان علمداران حماسه از جانبازان استان زنجان دیدار خواهند کرد و سلام رهبری را به جانبازان ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه 33 جانباز شهید در استان زنجان وجود دارد، عنوان کرد: در طرح شوق دوباره از همسران شهدای جانباز تجلیل می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه برنامه‌هایی به مناسبت روز شهید و جانباز برگزار می‌شود، ادامه داد: 22 عنوان برنامه به مناسبت روز شهید و جانباز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای مجموعه توان‌بخشی بنیاد شهید استان زنجان 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: 30 میلیارد تومان از این اعتبار برای اتمام این پروژه و 20 میلیارد تومان برای تجهیز این مجموعه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه برای ساماندهی مزار شهدا 5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: 93 درصد از گلزار شهدا ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه 7 درصد باقی‌مانده از ساماندهی گلزار شهدا، ساماندهی گلزار شهدای روستایی است، تصریح کرد: 100 درصد گلزار شهدای شهری ساماندهی شده است.

کاظمی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا در تمامی ادارات پیوست فرهنگی ایثار و شهادت را داشته باشیم، عنوان کرد: اقدامات خوبی در راستای شناساندن روز شهید به مردم انجام شده است و تاکنون بیش از 60 درصد مردم از روز شهید اطلاع دارند.

وی با اشاره به تجلیل از 6 نویسنده زنجانی در جشنواره سرخ نگاران، ادامه داد: از خانواده خانم مرحومه ملکناز نجفی به‌عنوان سرخ نگار زنجانی در تهران تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در موزه شهدای استان زنجان 300 هزار محتوای مرتبط با ایثار و شهادت وجود دارد، افزود: موزه‌های شهدا در ایام عید نوروز فعال هستند و تمامی مردم می‌تواند از این موزه‌ها بازدید کنند.

وی با بیان اینکه برخی از کلینیک‌ها و پزشک‌ها در دوران کرونا از این بیماری واگیردار برای کاسبی اقدام کردند، تاکید کرد: تمامی خدمات درمانی برای ایثارگران رایگان است اما برخی از پزشک‌ها و کلینیک‌ها بیمه تکمیلی و دفترچه درمانی را قبول نمی‌کردند.

کاظمی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد این است که فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای 70 درصد بیکار بوده و جویای کار هستند، ابراز کرد: به دنبال تحقق سهمیه ایثارگران در آزمون‌های استخدامی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان، تصریح کرد: دومین دوره آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانباز بالای 70 درصد تا اردیبهشت 1401 برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اعطای تسهیلات خوداشتغالی یک میلیارد ریالی به ایثارگران از منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: به ایثارگران تسهیلات 300 میلیون‌تومانی برای خرید مسکن اعطا می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر