logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۵۵۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

اوکراین، آیینه عبرت برای دلبستگان به غرب و آمریکا است/ سفر رئیس‌جمهوری به قطر پس از 12 سال، رویداد مهمی است

اوکراین،-آیینه-عبرت-برای-دلبستگان-به-غرب-و-آمریکا-است-سفر-رئیس‌جمهوری-به-قطر-پس-از-12-سال،-رویداد-مهمی-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه اوکراین، آیینه عبرت برای کسانی است که دل به غرب بسته و قائل به تسلیم در مقابل غرب و آمریکا هستند، گفت: نتیجه دل سپردن و اعتماد به غرب و آمریکا چیزی جز تنها ماندن و شکست نخواهد بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با تاکید بر ضرورت حضور مسئولین در بین مردم و همچنین برگزاری مراسم تودیع و معارفه مسئولین در محل نماز عبادی- سیاسی جمعه اظهار داشت: مسئولین، خادم ملت و مردم هستند پس خادمین مردم را به خودشان باید معرفی کنند نه اینکه مراسم تودیع و معارفه در جلسات شورای اداری انجام شود.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه که ریشه اصلی آن آمریکا و غرب است، خاطرنشان کرد: ما مخالف جنگ هستیم چون جنگ، خانمان‌سوز است و ضربات متعدد اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی به منطقه وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: مسئولین در این جنگ ضمن اینکه باید با آگاهی و سیاست لازم، سخن گفته و عمل کنند، چند نکته نیز قابل بیان است چرا جامعه جهانی و بین‌المللی، رفتار دوگانه از خود نشان می‌دهد.

وی افزود: عکس‌العمل موجود در مورد اوکراین در مورد جنگ یمن که 7 سال مظلومانه تحت حملات شدید عربستان قرار گرفته‌اند، اتخاذ نشده و کسی عربستان را تحریم نمی‌کند و آن کشور را محکوم نمی‌کند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه نکته بعدی این است که اوکراین، آیینه عبرت برای کسانی است که دل به غرب بسته و قائل به تسلیم در مقابل غرب و آمریکا هستند، گفت: نتیجه دل سپردن و اعتماد به غرب و آمریکا چیزی جز تنها ماندن و شکست نخواهد بود.

وی افزود: نکته دیگر، اعلام خطر به غرب و آمریکا است که چگونه جنگی در شرقی‌ترین بخش از جغرافیای اروپا هزینه انرژی و هزینه‌های دیگر را برای آن‌ها بالا می‌برد و آسیب‌های جدی را متوجه منابع غرب خواهد کرد.

خطیب جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به قطر پس از ۱۲ سال، رویداد مهم در نوع خود محسوب می‌شود، ابراز کرد: 2 کشور امارات و عربستان همواره 2 تهدید جدی برای کشورها و گروه‌های  مقاومت تلقی می‌شوند.

وی اظهار داشت: تقویت روابط چندجانبه با قطر تا حدود زیادی از قدرت منطقه‌ای 2 کشور عربستان و امارات خواهد کاست و می‌تواند در حل مشکلات منطقه‌ای بدون خشونت و جنگ، کمک زیادی به ایران کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اهداف پیدا و پنهان دور جدید دروغ‌سازی در حین مذاکرات هسته‌ای و انتشار فایل صوتی سپاه پس از چند سال بعد از محکومیت عوامل آن خاطرنشان کرد: همچنین انتساب کِشتی توقیف‌شده به فرزندان دبیر شورای عالی امنیت ملی به دلیل تضعیف دیپلماسی مقاومت و نهاد مدیریت‌کننده و تیم مذاکره‌کننده است.

وی افزود: جنگ ادراکی و شناختی دشمن برای پیروزی در میدان دیپلماسی این بار ارکان میدانی و ستادی امنیت کشور یعنی سپاه و شورای عالی امنیت ملی را نشانه رفته که باید هوشیار باشیم و آب در آسیاب دشمن نریزیم.

امام جمعه ماهنشان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: زندان‌های طولانی امام کاظم(ع) گویای خطرات و مشکلات بسیار زیادی است که وجود مبارک آن حضرت برای جریان طاغوت داشته است.

وی اظهار داشت: جهاد و مبارزه در سراسر عمر مبارک، کوشش بی قید و شرط در راه خدا، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرت و قدرتمندان از خصوصیات آن امام بزرگوار بود که لازم هست تبیین‌گری و معرفت‌افزایی شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: عید سعید مبعث، جشن مبعث خاتم‌الانبیا(ص) و جشن بشارت ظهور خاتم‌الاوصیا(ع) است.

وی با اشاره به حدیث نبی مکرم اسلام(ص) افزود: ایشان فرمودند در میان 2 جاهلیت برانگیخته شدم که دومین آن بدتر از اولی است لذا جهل‌ستیزی از مهمترین مأموریت‌های پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادسازی سواحل دریای خزر گفت: این اقدام با همت قوای سه‌گانه، صداوسیما و نهادهای نظامی در راستای اجرای قانونی انجام شد که سالیان متمادی از تصویب آن می‌گذشت.

امام جمعه ماهنشان گفت: همین همین عزم، اراده و همت برای مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با تورم و گرانی و کنترل بازار در ایام پایانی سال و اقدام عملی برای کاهش تورم را خواستار هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه طرح صیانت به معنای فیلترینگ نیست و قطع رابطه با دنیا نیست، اظهار داشت: صیانت به معنای ممانعت از خروج اطلاعات از کشور و ایمن‌سازی بوده و به نفع مردم است چرا که آرامش روانی مردم را ایجاد می‌کند و جلوی شیّادی و کلاهبرداری را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با طرح این سوال که  چطور می‌شود ما قوانین مختلف اجتماعی را قبول می‌کنیم ولی قائل به بی‌قانونی در فضای مجازی باشیم، خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا، گروه منافقین  رجوی و رسانه‌های ملکه انگلستان، جزء مخالفین طرح صیانت هستند که قابل تامل، دقت نظر و تفکر است.

وی ابراز کرد: از مجلس انقلابی درخواست می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر طرح صیانت را تصویب نموده و تحت تاثیر رسانه‌های دشمن و پیاده‌نظام آن‌ها قرار نگیرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر