logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۵۵۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نیروی انسانی انقلابی بزرگترین سرمایه کشور است/ عزت و اقتدار امروز جامعه به برکت خون شهیدان به دست آمده است

نیروی-انسانی-انقلابی-بزرگترین-سرمایه-کشور-است-عزت-و-اقتدار-امروز-جامعه-به-برکت-خون-شهیدان-به-دست-آمده-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سرمایه های کشور، گفت: نیروی انسانی انقلابی بزرگترین سرمایه کشور است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ایام پایانی ماه رجب‌المرجب و در پیش بودن سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در قرآن کریم در خصوص بعثت پیامبر(ص) آمده که خداوند، نعمت بزرگی را از بین خودتان برای شما مبعوث کرد.

وی خاطرنشان کرد: سنخیت، مهمترین عامل در هدایت بشر است و به همین دلیل، خداوند پیامبر را از بین خود بشریت که شخصیت شناخته‌شده‌ای است، انتخاب و مبعوث کرده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در ادامه این آیه آمده که پیامبر(ص) آمده که تزکیه کند، افزود: علم، معرفت و آگاهی، مبنای تزکیه است که بستر آن باید فراهم شود لذا خداوند، پیامبر(ص) را مبعوث کرد تا انسان‌ها را از ظلم جهالت به سمت آگاهی، هدایت کند چرا که نادانی، منشا بسیاری از گناهان است.

وی با بیان اینکه قبل از بعثت پیامبر(ص) جاهلیت، ناآگاهی و بت‌پرستی در جامعه وجود داشت، تصریح کرد: پیامبر(ص) مبعوث شد تا به جامعه بگوید که بت‌ها موجود جامدی هستند که هیچ قدرتی ندارند و هیچ نفعی هم به شما نمی‌توانند برسانند لذا تزکیه به معنای پاک شدن از گناه و نادانی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مبارزه با جهل و نادانی در آیه دیگری در سوره تغابن آمده است، گفت: در این آیه آمده که برای تزکیه شدن تا حدی که می‌توانید از خدا بترسید و دستوراتش را به اندازه‌ای که می‌توانید انجام دهید و انفاق (احسان) کنید که به خیر و نفع شماست.

وی در ادامه با اشاره به 25 رجب، سالروز شهادت مظلومانه امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: ایشان 20 ساله بودند که پدرشان به شهادت رسیدند و امامت ایشان در دوران خباثت‌های خلفای بنی‌عباس بود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: 15 سال از دوران امامت امام موسی کاظم(ع) در زمان خبیث‌ترین و خونریزترین خلفای نی‌عباس یعنی هارون‌الرشید بود چرا که امام را در زندان‌های مختلف، زندانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی و به‌خصوص دوران دفاع مقدس، ماه عجیبی است، گفت: شهدای فراوانی از جمله در عملیات کربلای 5 در این ماه، تقدسم نظام جمهوری اسلامی شده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت تعدادی از سرداران شهید کشور در اسفندماه اظهار داشت: از جمله آن‌ها سردار سرافراز شهید حمید باکری است که دوران جریکی قبل از انقلاب در لبنان و فلسطین را دیده بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شهیدان باکری 3 برادر بودند که هیچ نشانه‌ای از جسم و مدفن آن‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهید علی باکری توسط ساواک به شهادت رسید، پیکر شهید مهدی باکری نیز هنگام حمل با قایق در اروندرود بر اثر اصابت خمچاره از بین رفت و پیکر شهید حمید باکری نیز در عملیات بدر در بین نیروهای دشمن باقی ماند و شهید مهدی باکری فرموده بود ک هر وقت پیکر سایر شهدا را آوردید، پیکر حمید را هم بیاورید.

وی تصریح کرد: اقتدار و سربلندی امروز که آمریکا در برابر آن فقط رجزخوانی و تهیدید می‌کند به برکت خون مطهر شهداست که 3535 دسته گل از این شهدا از استان زنجان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به 18 اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، گفت: بزرگترین سرمایه مملکت، نیروی انسانی تربیت‌شده در چهارچوب دین، اخلاق و انسانیت است.

وی بیان کرد: بهترین محل برای تربیت، ابتدا منزل و در کنار کانون خانواده و سپس مدرسه و در سایه اخلاق، ایمان و دیانت است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر