logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۵۴۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون وزیر کار:

شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی، طهارت اقتصادی است/ مردم، محور اصلی نقش‌آفرینی در وزارت کار هستند

شرط-مشروعیت-همه-مقامات-جمهوری-اسلامی،-طهارت-اقتصادی-است-مردم،-محور-اصلی-نقش‌آفرینی-در-وزارت-کار-هستند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شعار دولت، مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است، گفت: شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی، طهارت اقتصادی است.

به گزارش موج رسا; محمد چکشیان، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه جلسات تکریم و معارفه دارای چندین پیام است، اظهار داشت: یکی از مهمترین پیام‌ها این است که تغییری وجود دارد و فرصت خدمت، محدود است و در فرصتی که برای ما داده شده باید وظایف خود در قبال مسئولیتی که داریم را به درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پیام بعدی، تکریم از زحمات گذشته است، خاطرنشان کرد: مسئول جدید که معرفی می‌شود از تجربیات گذشته، استفاده کرده و مقداری هم به آن اضافه می‌کند.

چکشیان افزود: پیام بعدی این است که فرد جدید با انرژی مضاعف، ایده و خلاقیت جدید، راه گذشته را با قدرت و توان بیشتری پیش ببرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم، اولین دولت بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: متاسفانه برخی‌ها از کنار بیانیه گام دوم انقلاب مانند سایر اسناد و حرف‌ها به راحتی رد می‌شوند در حالی که بیانیه گام دوم انقلاب، یک بینش و نگاه است که طبق فرمایش رهبر انقلاب باید به تجربیات گذشته ببالیم، ضعف‌ها را ببینیم و با شناسایی و تکیه بر ظرفیت‌ها به آینده امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید نگاه خوشبینانه مبتنی بر ظرفیت‌های عظیم مادی و انسانی به آینده داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های انسانی، جوانان جهادی و انقلابی هستند که برای حرکت عمومی جامعه در گام دوم انقلاب می‌توانند کمک کنند.

چکشیان با بیان اینکه مردم، محور و ارباب رجوع در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، خطرنشان کرد: وزیر کار بارها تاکید کرده‌اند که هنگام مراجعه مردم به مسئولان 3 حالت وجود دارد.

وی با بیان اینکه حالت اول این است که کار مراجعه‌کننده به‌صورت مستقیم به ما ربط دارد و می‌توانیم حل کنیم، گفت: حالت دوم این است که درخواست مراجعه‌کننده به ما ربط ندارد اما باید ببینیم چطور و از چه راهی می‌توانیم با کمک دیگران مشکل وی را حل کنیم.

چکشیان با بیان اینکه حالت سوم این است که امکان حل مشکل توسط خود و یا با کمک دیگران وجود ندارد، تصریح کرد: در این صورت باید خاضعانه و متواضعانه به مراجعه‌کننده توضیح دهیم که علی‌رغم شنیدن مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها نتوانستیم برای او کاری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بُعد دیگر وزارت مردم، نقش‌آفرینی مردم است، اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مردم در هر صحنه‌ای وارد شدند، کار انجام شده وگرنه یا انجام نشده و یا کار به کُندی پیش رفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرآیند انتصابات در این وزارتخانه گفت: رئیس‌جمهوری 5 ویژگی انقلابی بودن، پاکدستی، ضد فساد بودن، کاآمدی و مردمی بودن را برای انتصابات بیان کردند که وزیرد. کار نیز همین ویژگی‌ها را بیان فرمودن

وی با بیان اینکه افراد پیشنهادی برای تصدی مسئولیت‌ها در دبیرخانه‌ای بررسی می‌شوند، اظهار کرد: پس از بررسی‌ها در کارگروه به چند گزینه با اولویت می‌رسیم که با پیگیری‌ها و هماهنگی با استان مربوطه بر روی یک گزینه به توافق می‌رسیم.

وی ابراز کرد: منظور از تغییر و تحول یعنی استفاده از امکان جهش‌ها برای پر کردن خلاءها و مسئول جدید از تجربیات گذشته برای حرکت و بهبود مسیر استفاده می‌کند.

چکشیان با اشاره به رویکردهای مهم وزارت اظهار داشت: تحول‌گرایی همراه با استفاده از تجربیات گذشته، نگاه مدیریت مشارکتی برای افزایش هم‌افزایی ظرفیت‌ها، اشتغال با رویکرد تعاون، مشاعل خانگی و کسب‌وکارهای کوچک، مهارت‌آموزی، مبارزه همه‌جانبه با فساد و توجه ویژه به سرمایه انسانی از رویکردهای مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شعار دولت، مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است، تصریح کرد: شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی، طهارت اقتصادی است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از محمدرضا انصاری (سرپرست سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان)، طیب جعفری به عنوان سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر