logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۵۴۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

انعقاد قرارداد تسهیلات 8 هزار واحد پروژه‌های مسکن در زنجان/ عقد قرارداد وام 13 هزار واحد مسکونی تا پایان سال انجام می‌شود

انعقاد-قرارداد-تسهیلات-8-هزار-واحد-پروژه‌های-مسکن-در-زنجان-عقد-قرارداد-وام-13-هزار-واحد-مسکونی-تا-پایان-سال-انجام-می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به عقد قرارداد وام 8 هزار واحد مسکونی در زنجان، گفت: به دنبال این هستیم تا وام 13 هزار واحد مسکونی زنجان را تا پایان سال تخصیص یافته و منجر به عقد قرارداد شود.

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وام‌های نهضت ملی مسکن که 100 میلیون تومان اعلام شده بود، اظهار کرد: این وام‌های طرح اقدام ملی مسکن 150 میلیون تومان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بعد از مصوب شدن قانون جهش تولید مسکن وام‌های این طرح برای سال اول در تهران 450 میلیون تومان اعلام شد، ابراز کرد: وام جهش تولید مسکن در کلان‌شهرها 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان، و در شهرهای بالای 100 هزار نفر 300 میلیون و در سایر شهرها 250 میلیون تومان اعلام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه حدود 4 هزار واحد از پروژه‌ها به مرحله عقد قرارداد وام‌های 100 میلیون‌تومانی رسیده بود، تصریح کرد: با ابلاغ وام‌های 350 میلیون‌تومانی اولین استانی بودیم که وام‌های 350 میلیون‌تومانی برای اولین پروژه یعنی پروژه 744 واحدی نصر تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بلافاصله وام‌ پروژه‌های 1296 واحدی m6، پروژه 368 و 144 واحدی گلشهر و n2 تزریق پروژه می‌شود، عنوان کرد: تا به امروز حدود 8 هزار واحد به مرحله عقد قرارداد تسهیلات رسیده است.

بیات منش بیان کرد: 5 هزار واحد دیگر را منتظر صدور نقشه و تشکیل پرونده هستیم و با تحقق این اقدام تا پایان سال تسهیلات 13 هزار واحد مسکونی در زنجان تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات پروژه‌های جهش تولید مسکن، ادامه داد: تسهیلات پروژه های جهش تولید مسکن در چهار مرحله به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در مرحله اول، پروژه‌ها را با آورده‌های متقاضیان به مرحله فونداسیون می‌رسانیم، بعد از مرحله فونداسیون 10 درصد تسهیلات به پروژه ها تعلق پیدا می‌کند،خاطرنشان کرد: زمانی که پروژها به مرحله ای رسید که سقف واحدهای مسکونی زده شد 40 درصد از تسهیلات به پروژه تزریق می‌شود و مابقی تسهیلات در دو مرحله به پروژه تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه میانگین واحدها با مشاعات 150 متر است، افزود: برای تکمیل پروژه‌ها حدود 650 تا 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است که به جز تسهیلات جهش تولید مسکن آورده مردم باید 300 تا 350 میلیون تومان باشد.

بیات منش با بیان اینکه در ابتدا در سه تا چهار مرحله آورده‌های مردم دریافت می شود، ابراز کرد: بعد از 70 درصد پیشرفت پروژه باقی آورده مردم در سه مرحله دریافت می‌شود تا واحد ها به مرحله تحویل برسد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر