logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۵۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

جهاد تبیین به معنی بیان واقعی خدمات انقلاب اسلامی است/ دشمن با بمباران خبری به دنبال تغییر باورهای نسل جوانان است

جهاد-تبیین-به-معنی-بیان-واقعی-خدمات-انقلاب-اسلامی-است-دشمن-با-بمباران-خبری-به-دنبال-تغییر-باورهای-نسل-جوانان-است
رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان گفت: جهاد تبیین یعنی هم نقدهای منصفانه نسبت به علمکرد انقلاب داشته باشیم و هم خدماتی که انقلاب اسلامی نسبت به جامعه داشته را به‌صورت واقعی باید بیان کنیم.

جلیل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مداحان در فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان یک رسانه تعریف شده‌اند، اظهار داشت: مداحان به حدی در نظام و ساختار انقلاب اسلامی، اهمیت دارند که رهبر انقلاب به مداحان به عنوان یک رسانه، نگاه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایشان در سال‌های گذشته در تعبیر دیگری، مداحان را افسران جبهه جنگ نرم خواندند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت هیئات مذهبی، جوانان و نسل‌های جدید انقلاب هستند باید کاری کنیم که نسل جوان بتوانند با مبانی اصیل انقلاب اسلامی آشنا شوند و به این دلیل است که رهبر انقلاب تاکید بر جهاد تببین دارند.

محمدی افزود: دشمن امروز با استفاده از فضای مجازی، کاری کرده به جای اینکه محمدرضا پهلوی را به عنوان یک فرد جانی و قاتل بشناسیم از او تقدیر می‌شود و شاهی که با زندان‌های مخوف ساواک باید معرفی می‌شد، تطهیر می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بُعد نیز رهبر انقلاب تعبیری داشتند که فرمودند اجازه ندهید جای جلاد و شهید عوض شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان گفت: امروز در جهاد تبیین باید کاری کنیم که اتفاقاتی مانند کارهای جهادی که در حوزه انقلاب اسلامی رخ داده، تبیین شود.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی در جبهه‌های مختلف از جمله سیل، زلزله و کمک به محرومین ورود پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: بزرگترین همایش کمک به محرومین توسط حسینیه اعظم زنجان و نهادهای انقلابی برگزار شد اما متاسفانه دیده نشد.

محمدی خاطرنشان کرد: چون در حوزه جهاد تبیین، عملکرد ضعیف داریم لذا این اقدامات دیده نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مداحان و سخنرانان به عنوان رسانه در هیئات مذهبی باید تبیین کنند، افزود: البته قرار هم نیست کل زمان هیات را به موضوع جهاد تبیین، اختصاص دهیم بلکه در حین مداحی و سخنرانی، اشاره گذرایی به خدمات انقلاب نیز داشته و برکات انقلاب را بیان کنیم.

محمدی با بیان اینکه اساتید و بزرگان ما این کار را انجام می‌دهند، ابراز کرد: برای مثال؛ حاج اصغر گنج‌خانلو در لابه‌لای مداحی خود در هیئات اشاره می‌کرد که اگر انقلاب نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان با بیان اینکه نسل امروز ما هم باید این حرکت را انجام دهند، گفت: خدمات انقلاب اسلامی به محرومین باید تبیین شود ضمن اینکه ضعف‌ها را هم باید بگوییم تا احساس نشود که فقط برای یک جبهه، کار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات تبیین این است که ضعف‌ها را هم واقع‌بینانه بگوییم، اظهار داشت: هم نقدهای منصفانه نسبت به علمکرد انقلاب داشته باشیم و هم خدماتی که انقلاب اسلامی نسبت به جامعه داشته را به‌صورت واقعی باید بیان کنیم.

محمدی با بیان اینکه با نسلی مواجه هستیم که دوران نهضت انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده و نشنیده‌اند، خاطرنشان کرد: بمباران اخباری که دشمن بر روی جمعیت انجام می‌دهد، ذهن این نسل را به سمتی برده که احساس می‌کنند چیزی را باخته‌اند در حالی که این حرکت، آگاهانه نیست.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر