logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۵۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

80 درصد افراد زیر 12 سال برای ایمنی جامعه در مقابل کرونا باید واکسینه شوند/ 6 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز قرار گرفت

80-درصد-افراد-زیر-12-سال-برای-ایمنی-جامعه-در-مقابل-کرونا-باید-واکسینه-شوند-6-شهرستان-استان-زنجان-در-وضعیت-قرمز-قرار-گرفت
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در واکسیناسیون افراد کمتر از 12 سال با وجود اینکه رتبه سوم کشور را داریم اما پایین بوده و هرچند تزریق واکسن برای افراد کمتر از 12 سال اختیاری است اما این میزان حداقل باید به 80 درصد برسد.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با اضافه شدن شهرستان ماهنشان هم‌اکنون 6 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود در وضعیت زرد هستند.

تقی‌لو با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان زنجان گفت: 93.5 درصد دوز اول، 86 درصد دوز دوم، و 43 درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اظهار داشت: 27 درصد سنین 9 تا 12 سال و 8 درصد سنین 5 تا 9 سال نیز اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده‌اند.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد کمتر از 5 سال خاطرنشان کرد: هنوز در این رابطه تصمیم‌گیری و دستورالعملی واصل نشده است.

تقی‌لو با بیان اینکه تعطیلی اصناف در برنامه نیست و ستاد ملی کرونا این اجازه را نداده است، افزود: مصوبه ستاد ملی کرونا این است که اصناف باید کد رهگیری واکسیناسیون خود را در معرض دید عموم نصب کنند و در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اصناف، موظف به رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی شده‌اند، تصریح کرد: حتی اگر یک خدمت‌گیرنده نیز از ماسک استفاده نکند به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و مشمول تعطیلی است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در خصوص فعالیت تالارهای پذیرایی گفت: تالارها و به‌خصوص رستوران‌ها که غذا در آن‌ها سرو می‌شود، جزء اماکنی هستند که پروتکل‌های بهداشتی کمتر رعایت می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه حاضران در هنگام سرو و میل غذا از ماسک استفاده نمی‌کنند تالارها و رستوران‌ها یکی از نقاطی است که بیشترین آلودگی را دارند ضمن اینکه تالارها و رستوران‌ها حداکثر با 30 درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند.

تقی‌لو با بیان اینکه هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان حدود 55 درصد است، ابراز کرد: استفاده از ماسک، دور شدن از اجتماعات و واکسیناسیون به‌خصوص تزریق دوز سوم واکسن همچنان راه‌های جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و سویه اُمیکرون است.

این مسئول با بیان اینکه واکسیناسیون جامعه هدف کمتر از 12 سال به تازگی آغاز شده است، گفت: در واکسیناسیون افراد کمتر از 12 سال با وجود اینکه رتبه سوم کشور را داریم اما پایین بوده و هرچند تزریق واکسن برای افراد کمتر از 12 سال اختیاری است اما این میزان حداقل باید به 80 درصد برسد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر