logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۵۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد؛

کشف بیش از یک تن و 458 کیلوگرم از انوع مواد مخدر در زنجان/ بیش از 70 درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌شود

کشف-بیش-از-یک-تن-و-458-کیلوگرم-از-انوع-مواد-مخدر-در-زنجان-بیش-از-70-درصد-از-سرقت‌های-خرد-توسط-معتادان-انجام-می‌شود
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به افزایش 36 درصدی کشف مواد مخدر در زنجان، گفت: بیش از یک تن و 458 کیلو گرم از انوع مواد مخدر در زنجان کشف شده است.

ایرج خانی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه پرونده‌های موجود در پلیس این را نشان می‌دهد که مواد مخدر ارتباط مستقیمی با انواع جرائم دارد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های هر ساله پلیس مبارزه و مقابله و پیشگیری از مواد مخدر است.

وی با اشاره به مشاوره‌های رایگان در پلیس مواد مخدر، معاونت اجتماعی و کلانتری‌ها، ابراز کرد: شهروندان برای دریافت مشاور‌های پیشگیری و ترک مواد مخدر از مشاوره‌های رایگان پلیس در معاونت اجتماعی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌ها استفاده کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در صورت درخواست شهروندان می‌توانند از مشاوره‌های حضوری پلیس استفاده کنند ، تصریح کرد: یک فرد معتاد فقط به خودش آسیب نمی‌زند بل که به خانوده و جامعه هم آسیب می‌زند و چهره جامعه را خراب می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس میشه مورد انتقاد شهروندان بوده است ک ه چرا معتادان م تجاهر در سطح شهر تردد می‌کنند، عنوان کرد: در صورتی که دستگاه‌های متولی توان نگهداری از معتادان را داشته باشند پلیس توانایی این را دارد که تمامی معتادان را در کمتر از 72 ساعت جمع آوری کند.

خانی پور با بیان اینکه بیش از 3 هزار نفر فروشنده، توزیع کننده، باندهای سازمان دهی شده و معتاد در قالب 2 هزار 300 طرح های پاکسازی مواد مخدر بازداشت شده‌اند، ادامه داد: بیش از 70 درصد از سرقت‌های خرد که در استان اتفاق می‌افتد توسط همین معتادان برای تامین مواد خود انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه د ر ده ما هه سال 1400 بیش از یک تن و 458 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، افزود: توزیع مواد مخدر از روش سنتی به توزیع در فضای مجازی تغییر شکل داده که در این راستا پلیس فتا فعال شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زن جان با اشاره به متلاشی شدن باند های توزیع مواد مخدر زنجان توسط پلیس، خاطر نشان کرد: امسال 15 باند مواد مخدر توسط پلیس متلاشی و برخورد خوبی توسط دستگاه قضایی شده است.

وی با اخطار به افراد سابقه دار و فعال در حوزه توزیع و فروش مواد مخدر، تاکید کرد : افراد فعال در حوزه جرائم مواد مخدر شک نکنند اگر توسط پلیس دستگیر شوند تا آخرین روز تحمل باز داشتی باید در زندان بمانند و این اختیار را قانون به پلیس داده است و به این افراد به صورت جدی اخطار می‌کنم.

خانی پور با اشاره به افزایش 36 درصدی کشیفیات پلیس در حوزه مواد مخدر، ابراز کرد: 499 دستگاه خودرو و موتورسیکلت که در حوزه مواد مخدر فعل بوده‌اند توقیف شده که نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: ما به دنبال این هسیتم که افراد بدون دغدغه حضور معتادان در پارک‌ها و تفرج گاه‌ها در آن جا حضور پیدا کنند و این مستلزم آن است که دستگاه‌هایی که در این راستای مواد مخدر مسئولیت دارند دست ما را بگیرند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از شهروندان خواهشمندم در صورت مشاهده جرائم مرتبط با مواد مخدر با شماره‌های 128 پلیس مبارزه با مواد مخدر و 110 تماس بگیرند، تاکید کرد: هیچ تلفنی بی پاسخ نخواهد ماند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر