logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۵۴۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

سند دار کردن زمین های کشاورزی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است

سند-دار-کردن-زمین-های-کشاورزی-در-اولویت-وزارت-جهاد-کشاورزی-قرار-گرفته-است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام کارها در مورد سند دار کردن زمین‌های کشاورزی با روحیه جهادی در حال انجام است.

به گزارش موج رسا; ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تمام کارها در مورد سند دار کردن زمین‌های کشاورزی با روحیه جهادی در حال انجام است.

وی افزود: این کارها نشان می‌دهد با زمان کوتاه نیز می توان کارهای مفیدی انجام داد و هرجا اجماع و اتفاق نظر حاکم باشد کارها می تواند سریع تر از آنچه که فکر آن را بکنیم انجام شود.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: طبق قانون باید تا سال ۱۳۹۹ همه کشاورزان در کشور صاحب سند می‌شدند که متاسفانه این کار انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه گرفتن سند برای کشاورزان تبدیل به یک رویا شده است، گفت: دولت این حرکت را شروع کرده و امیدوار هستیم بتوانیم در این دولت جشن سنددار شدن را بگیریم وبه لیست کشورهایی که کاداستر دارند اضافه شویم.
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه جلسه گفت: استان زنجان به عنوان یکی از استان های پیشرو در تعیین نقشه و سیاست گذاری  سند دار کردن اراضی کشاورزی در کشور طبق دستور وزیر کشاورزی است.
تاراسی با بیان اینکه  بحث صدور اسناد اراضی یک زیرساخت هایی را طلب می‌کرد که از چند سال پیش آغاز شده بود اظهار کرد: یکی از این زیرساخت‌ها رفع تداخلات اراضی بود که بیش از ۳۵۰ روستا را در این خصوص،  مخصوصا آن هایی را که تقریباً مشکل دار بودند و با  اراضی ملی تداخل داشتند آنها را تعیین تکلیف کردیم.
وی با بیان اينکه برای اولین بار این سند بصورت پیلوت در کشور در استان زنجان انجام شد، افزود: در یک  ماه قبل دو شهرستان سلطانیه و خرمدره به صورت کامل رفع تداخل شده است و بیش از ۴۵۰ هزار هکتار هم کاداست انجام شده است.
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برخی از مشکلات اراضی احصا و منتقل شده است تا پایان سال ۱۴۰۲ کل سندهای کشاورزی استان را صادر خواهیم کرد .
انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر