logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۴۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان:

هدف از تکریم بزرگان، الگوسازی برای جوانان و تجمیع تجربه‌ها است

هدف-از-تکریم-بزرگان،-الگوسازی-برای-جوانان-و-تجمیع-تجربه‌ها-است
مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان گفت: هدف این بنیاد از برگزاری آیین تکریم برای بزرگان، نخبگان و فرهیختگان، الگوسازی برای احساس غرور و هویت نسل جوان و تجمیع تجربه‌ها است.

به گزارش موج رسا; محسن شاهرضایی، ظهر امروز در آیین تکریم آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌الموسوی زنجانی اظهار داشت: برگزاری مراسم تکریم، فرصتی برای معرفی الگوهای جامعه است.

وی با بیان اینکه اولین هدف بنیاد نخبگان از برگزاری چنین مراسمی، قدرشناسی از مفاخر و بزرگان است، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف از قدرشناسی، الگوسازی است و اگر نتوانیم الگوسازی کنیم در گام قدرشناسی هم موفق نبوده‌ایم.

شاهرضایی با بیان اینکه باید مستندسازی‌های بیشتری در این رابطه انجام شود، افزود: اگر زندگی بزرگان را به‌صورت کتاب‌هایی جذاب بتوانیم برای جوانان معرفی کنیم در الگوسازی موفق بوده‌ایم وگرنه نمی‌توانیم به هدف مورد نظر برسیم.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در کنار قدرشناسی، الگوسازی را داریم، گفت: بنیاد ملی نخبگان نسبت به تهیه زندگی‌نامه بزرگان علم و دانش کشور، اهتمام می‌ورزد و در صورتی که آیت‌الله حسینی زنجانی اجازه دهند، زندگینامه فاخر ایشان نیز تهیه و تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه مستندسازی، یکی از ضعف‌های بزرگ در کشور است، اظهار داشت: سرمایه‌های انسانی، سرمایه‌های اصلی کشور هستند که ابتدا باید آن‌ها را بشناسیم و سپس به دیگران نیز بشناسانیم تا مایه غرور و هویت جوانان شوند.

شاهرضایی با تاکید بر اینکه چهره‌های درخشان علمی، فرهنگی و معنوی را باید به جوانان بشناسانیم، خاطرنشان کرد: اگر جلسات و آیین‌های تکریم به این سمت، حرکت نکند به هدف مورد نظر که الگوسازی است، نمی‌رسیم.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هدف بعدی، تجمیع تجربه‌ها است، گفت: برگزاری جلسات تکریم و الگوسازی، گام‌های اولیه برای انجام کارهای بزرگتر می‌شود.

وی افزود: با برگزاری مراسم تکریم، زمینه شناسایی و اثرگذاری بیشتر برای نخبگان، بزرگان و فرهیختگان فراهم می‌شود.// آ   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر