logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۵۴۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

فرمایشات رهبر انقلاب مسیر حرکت جامعه را مشخص می‌کند/ موفقیت‌ها در سایه تبعیت از فرامین ولی فقیه به دست می‌آید/ دشمن به توانمندیهای انقلاب حمله‌ور می‌شود

فرمایشات-رهبر-انقلاب-مسیر-حرکت-جامعه-را-مشخص-می‌کند-موفقیت‌ها-در-سایه-تبعیت-از-فرامین-ولی-فقیه-به-دست-می‌آید-دشمن-به-توانمندیهای-انقلاب-حمله‌ور-می‌شود
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام بیانات رهبر انقلاب همواره ناظر به رسالت‌های ولی فقیه طبق قانون اساسی بوده است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که سخنرانی‌های ایشان، حرف‌های عادی، تکراری و معمولی و به تناسب ایام نیست بلکه مسیر جامعه را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بخشی از جامعه به عنوان مصرف‌کننده محصولات رسانه‌ای بوده و موثر از فعالیت‌هایی هستند که در فضای مجازی و رسانه‌ای اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه نقش افرادی که تاثیرگذار بوده و جامعه مخاطب و جامعه هدف دارند و کارهای رسانه‌ای می‌کنند و فضای مجازی را متاثر از کار خودشان قرار می‌دهند، نقش بسیار پررنگی در جهاد تبیین دارند.

حجت‌الاسلام باقری افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیشترین مخاطبان در جهاد تبیین نیز همین قشری هستند که صاحب تریبون هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شاهد نعمت‌های زیادی هستیم، گفت: به لحاظ سیاسی و اجتماعی به یک بلوغی رسیده‌ایم که عموم آحاد مردم نسبت به بینش سیاسی و اجتماعی به یک بصیرت بسیار بالایی دست پیدا کرده‌اند که از جمله آن‌ها این است که زمینه مهیاست تا کارکردهایی که نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در سطح جهان دارد را با ابزار، امکانات و محتواهای بسیار عمیقی تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از عنوان‌های دارای بار معنایی عمیق، فهم صحیح از عناصر تشکیل‌دهنده این نظام است، اظهار داشت: یکی از این موضوعات، جایگاه رهبری و ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف است.

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: نقش رهبر و ولی فقیه در انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اقتدار، اتحاد مردم، تحرک، پویایی مردم، سرزندگی، تلاش، همت عمومی مردم و قانون‌مداری باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه باید ببینیم ثمرات و میوه‌های بسیار شیرینی که در نتیجه انقلاب و تشکیل نظام اسلامی بوده، چیست، افزود: وقتی که موضوع بحث را بیانات رهبر انقلاب (دیدار امروز با مردم تبریز) قرار می‌دهیم باید به این نکته توجه کنیم که یکی از این عناصر مهم هم در قوام نظام و هم در اقتدار ملت، خود عنصر ولی فقیه و رهبری هم در زمان امام راحل و هم در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به قانون اساسی توجه داشته باشیم، گفت: باید توجه داشت که کسی که نقش هدایت و رهبری جامعه را و مسئولیت سکانداری نظام را دارد برای اینکه نقشه راه صحیحی طبق قانون اساسی ترسیم شود، سیاست‌ها و جهت‌های کلی کشور تنظیم شود، همه چشم به او دوخته و به تبعیت از او کار کنند و تمام قوا و مسئولین رده عالی کشور به‌صورت یکپارچه و متحد با فرمان او حرکت کنند و موضوع بسیار مهم و مورد نیاز است، چه بوده و ما باید چه کار کنیم.

وی با بیان اینکه بیانات امروز رهبر انقلاب همواره ناظر به رسالت‌های ولی فقیه طبق قانون اساسی بوده است، اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که سخنرانی‌های ایشان، حرف‌های عادی، تکراری و معمولی و به تناسب ایام نیست بلکه لحظه‌به‌لحظه رهبری می‌شود و مسیر جامعه مشخص می‌شود و این تعیین مسیرها است که تکلیف را به ما مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه روحیه سپاسگزاری، قدردانی و حفظ نعمت‌ها یکی از مسائل مهم است، خاطرنشان کرد: نسبت به گذشته خودمان و زحماتی که انقلابیون، قبل از انقلاب کشیده و بعد از انقلاب نیز تاکنون کشیده شده را باید بدانیم، بشناسیم، قدردانی و حفظ کرده و برای بالندگی آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب، یکی از موضوعات و نعماتی که داشتیم، پیشرفت کشور به لحاظ مادی و معنوی و یکی از آن‌ها تحقق عدالت اجتماعی است، افزود: در هر صورت 2 نظام در این کشور بوده که باید مقایسه کنیم؛ یکی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحت ولایت شیطان و دیگری هم انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به نعمت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: اقتداری که در کشور داریم و شرایط بسیار عزتمندانه‌ای که داریم، موضوعاتی هستند که رهبر انقلاب نیز نشان می‌دهند که باید قدردانی کرد و در مقابل هجمه سنگینی که رسانه‌های بیگانه و حتی متاسفانه منافقین داخلی علیه کشور، ملت و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند را باید قدر دانست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصاد مقاومتی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را رهبر انقلاب در سال‌های گذشته فرمودند، حقیقت این بود که این مقاومت، بخشی از صفات کمالی ملت ایران است که قبل از انقلاب در مقابل اندیشه های پلید شیطانی آمریکا در حوزه های مختلف مقاومت کردند و بعد از آن نیز در مقابل حملات بعثی‌ها و سپس تا امروز که این همه فشار و حمله اقتصادی در ناجوانمردانه‌ترین حالات اتفاق افتاده، مقاومت کرده‌اند و اقتصاد مقاومتی، خود را بروز داده و مقاومتی که در شکل یک حرکت ملی در مقابله با ویروس کرونا شکل گرفت و واکسن ایرانی، تولید و عرضه شد نشان می‌دهد که کشور توانمندی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نمونه دیگر مقاومت را در قضایای سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) دیدیم، اظهار داشت: جریان روحیه مقاومت، ایثار و شهادت از بطن ملت ایران سرایت کرد و سوریه را نجات داد و در واقع ملتی با محوریت دفاع از حرم از دستبرد شیاطین، نجات پیدا کرد.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: الحمدلله هر سال بهتر از سال‌های گذشته، حضور پررنگ و بابصیرت مردم را داشتیه‌ایم و با فهم صحیحی که مردم از حقیقت قانون اساسی دارند در دفاع و تبعیت از ولایت فقیه در صحنه بودند و در وقت خود با بصیرت عمل کردند که این هم از نعمت‌های بزرگی است که در کشور داریم.

وی با بیان اینکه دشمن در هر جایی از کشورمان که یک توانمندی دیده به آن حمله‌ور شده است، ابراز کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه مقتدرانه در میدان، حضور داشته و سپاه یا هر نهاد دیگری در هر جا توانست موفقیتی به دست بیاورد، دشمن به آنجا حمله‌ور شد و با ترور شخصیتی، ترور یک نهاد و سازمان تلاش برای بدنامی آن کرد اما مردم با قلب، وجدان و درک خود از حقایق می‌فهمند که حقیقت دشمن چیست.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه سپاه بعد از شکل‌گیری توانست در جنگ تحمیلی بسیار ملموس، اثرگذار باشد و از ملت و کشور دفاع کند، بیان کرد: بعد از دفاع مقدس نیز حرکت‌هایی که سپاه در حوزه سازندگی، هوافضا و مدیریت حرکت‌های بسیج مردمی داشته و دانشمندانی مانند شهید تهرانی‌مقدم و تمام عزیزانی که برای کشور تلاش کردند، طبیعی است که این دستاوردها را دشمنی که به دنبال نقطه ضعف کشور است وقتی می‌بیند، می‌ترسد و شروع به یاوه‌گویی و هذیان می‌کند لذا وقتی می‌بینیم که دشمن علیه هر بخشی از نظام حرکت می‌کند باید دانست که در آنجا از جمله سپاه، نقطه قوت داریم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص بصیرت ملی و نعمت عظمای ولایت فقیه باید گفت هر کسی در هر نقطه‌ای از کشور هر توفیقی به دست بیاورد به واسطه وحدت کلمه در پشتیبانی از ولی فقیه بوده که به درستی اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: اگر حماسه 9 دی اتفاق می‌افتد و دفاع مقدسی شکل می‌گیرد و ما به پیروزی می‌رسیم و دستاوردهای بزرگی در موضوعات علمی، دانش‌بنیان و بهداشت و سلامت به دست می‌آوریم و به نتیجه خوب می‌رسیم و اگر سپاه می‌تواند با اقتدار فعالیت کند در تبعیت از ولایت بوده است.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: اگر هم در جایی کم‌توجهی شده و آن تبعیتی که از ولایت فقیه باید می‌شد، اتفاق نیفتاده، ضربه خورده‌ایم که از آن جمله می‌توان به مذاکرات هسته‌ای در برجام اشاره کرد چرا که در برجام از همان جایی لطمه و ضربه خوردیم که بی‌توجهی به مرزها و خطوط قرمزی بود که رهبر انقلاب تعیین کرده بودند و متاسفانه در مذاکرات به نتیجه خوبی نرسیدیم.

وی ابراز کرد: شاید این موضوع برای کسانی که با حقیقت انقلاب آشنایی ندارند، تلخ باشد منتها حقیقت این است هرجا بخواهیم به نتیجه برسیم به وحدت نیاز داریم و وحدت، نیاز به محوری دارد که ولایت فقیه است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر