logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۵۴۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انجام می‌شود/ 45 درصد از رشد اقتصادی زنجان مربوط به حوزه بهره‌وری است

بیشترین-سرمایه‌گذاری-در-بخش-صنعت-انجام-می‌شود-45-درصد-از-رشد-اقتصادی-زنجان-مربوط-به-حوزه-بهره‌وری-است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به سرمایه‌گذاری 36 هزار میلیاردی در استان زنجان در سال آینده، گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انجام می‌شود.

خلیل قاسملو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه رشد اقتصادی تعیین شده برای استان زنجان 8.7 درصد است، اظهار کرد: رشد اقتصادی در دو بخش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری یعنی اینکه بدون اضافه‌کردن سرمایه و نیروی کار با استفاده از ظرفیت موجود تولید را افزایش داد، تصریح کرد: 45 درصد از رشد موجود باید در حوزه بهره‌وری باشد و 55 درصد باقی‌مانده با استفاده از سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان بیان کرد: طبق برآوردهای موجود، سرمایه‌گذاری لازم برای رسیدن به رشد اقتصادی تعیین شده سرمایه‌گذاری 33 تا 37 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این رشد اقتصادی، ارزش‌افزوده باید به 115 هزار میلیارد تومان برسد، ادامه داد: نسبت سرمایه به تولید این حجم از سرمایه حدود 33 تا 37 هزار میلیارد تومان می‌شود.

قاسملو با بیان اینکه برآوردهای سرمایه‌گذاری‌های لازم در شهرستان‌ها انجام شده است، عنوان کرد: برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در استان انجام شده است و ما به دنبال اتمام این سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های جدید بر اساس آمایش سرزمین انجام می‌شود، افزود: باید در سرمایه‌گذاری‌ها توان سرزمینی مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه هدف ما در این سرمایه‌گذاری‌ها اتمام سرمایه‌گذاری گذشته و سرمایه‌گذاری بر اساس توان سرزمینی است، خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری‌هایی که در محل‌های مختلف انجام می‌دهیم زیرساخت‌ها موردتوجه است و مطالعات آمایش و توان سرزمینی را هم مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انجام می‌شود، ابراز کرد: حدود 33 تا 34 درصد ارزش‌افزوده تولید شده صرف سرمایه‌گذاری در بخش صنعت می‌شود.

قاسملو با بیان اینکه 14 تا 17 درصد ارزش‌افزوده تولید شده در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری به ترتیب در صنعت، خدمات و کشاورزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی بخشی است که با کمترین سرمایه به بیشترین ارزش‌افزوده می‌رسد، عنوان کرد: بخش خدمات گران‌ترین است و نسبت به سرمایه به تولید آن بالای 40 درصد است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر