logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۵۳۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

رزمایش مواسات، یکی از نرم‌افزارهای نظام جمهوری اسلامی است/ توزیع ماهانه کمک‌های مومنانه به ارزش یک هزار میلیارد تومان در کشور

رزمایش-مواسات،-یکی-از-نرم‌افزارهای-نظام-جمهوری-اسلامی-است-توزیع-ماهانه-کمک‌های-مومنانه-به-ارزش-یک-هزار-میلیارد-تومان-در-کشور
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سنت علوی کمک مومنانه طوری به منصحه ظهور رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نهضت کمک مومنانه، یکی از نرم‌افزارهای نظام اسلامی به‌صورت گسترده پیاده شده است.

به گزارش موج رسا; سردار غلامرضا سلیمانی، ظهر امروز در رزمایش همدلی و کمک مومنانه در سپاه ناحیه زنجان اظهار داشت: ویروس کرونا کشور ما را نیز مثل کشورهای دیگر، درگیر کرد اما در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سپاه و بسیج هم به میدان آمده و به مدد مردم شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان فرزندان ملت ایران و در خدمت ملت ایران، طرح سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی را در مقابله با ویروس کرونا آغاز کرد و تمرکز این طرح در قطع زنجیره ویروس توانست یک راهبرد جدید در کشور ما باشد.

سردار سلیمانی افزود: بسیج در عین حال سنت علوی و بزرگ اسلامی یعنی مواسات، همدلی و کمک مومنانه را هم به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمداری کرد و از نیمه شعبان سال 1399 که رهبر انقلاب، نمونه‌هایی از سخاوت، مواسات و کمک مومنانه ملت ایران را تبیین و رزمایش کمک مومنانه را مطالبه فرمودند بسیج هم به میدان آمد و ظرفیت‌های مردمی را سازماندهی کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سنت علوی طوری به منصحه ظهور رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات بعدی فرمودند یک نهضت کمک مومنانه انجام شده و یکی از نرم‌افزارهای نظام اسلامی به‌صورت گسترده پیاده شده و این نرم‌افزار بنا بر ضرورت، استمرار پیدا کرد.

وی با بیان اینکه کمک مومنانه امروز به عنوان یک سنت جاری در جریان است، اظهار داشت: هم در دهه فجر و هم در ماه‌های گذشته در عین حال که خیلی از دستگاه‌ها در این میدان، نقش‌آفرینی کردند اما طبق آمارها ماهانه در سراسر کشور بسیج از کمک‌های خیرین و مردم جمع‌آوری و سازماندهی کرده که به طور متوسط ماهانه یک هزار میلیارد تومان کمک‌های معیشتی انجام می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه کمک مومنانه فقط توزیع بسته‌های معیشتی نیست، خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع اقدامات دیگری از جمله آزادی زندانیان معسر غیرعمد، کمک به تامین لوازم آموزشی دانش‌آموزان نیازمند از قبیل تبلت، گوشی موبایل و لوازم‌التحریر، پوشاک و سایر خدمات مومنانه که فهرست کاملی از خدمات را در بر میگیرد و استمرار، توسعه و تعمیق پیدا خواهد کرد.

وی ابراز کرد: بحمدلله سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با همراهی بسیجیان و با استفاده از همه ظرفیت‌های استانی، یکی از برجسته‌ترین سپاه‌ها در کمک مومنانه بودند که درخشیدند و برنامه امروز هم یکی از مواقف آن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حقیقتاً ریشه‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ و اعتقادات تشییع در استان زنجان بسیار مستحکم و عمیق است که تداعی‌کننده حرکت بسیار زیبا و تاریخی مولا علی(ع) در توزع غذا و مایحتاج نیازمندان است.

وی اظهار داشت: امروز ملت ایران نه تنها در شعار بلکه در عمل هم در مسیر حضرت امیرالمومنین(ع) حرکت می‌کند و پرچم عزت و افتخار را در این حرکت بر دوش دارد ملت ایران در کمک مومنانه، مواسات و همدلی در دنیا می‌درخشد که چنین ملتی را باید ستایش کرد و بر خود ببالیم که در میان چنین مردمی زندگی می‌کنیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: قطعاً تامین نیازهای مردم به‌صورت مقطعی ضمن آنکه کار بسیار ارزشمندی است، مستلزم توجه به حل اساسی مشکلات مردم هم هست که این هم در برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در کانون توجه قرار گرفته و امیدواریم در این مورد هم همانطوری که بسیج، نقش پذیرفته و خواهد پذیرفت شاهد تسریع در حل اساسی‌تر مسائل و مشکلات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در هر زمانی ممکن است افرادی نیازمند باشند که توجه و رفع سلسله مراتب نیاز آن‌ها یکی از جلوه‌های اسلام ناب و به‌خصوص جلوه‌هایی است که در سایه‌سار امامت و ولایت و در جامعه اسلامی در دوران انقلاب و به‌خصوص در سایه تدابیر امامین انقلاب متجلی می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر