logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۵۳۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

طرح جامع محرومیت‌زدایی در 10 هزار و 283 روستا اجرا می‌شود/ تسخیر قلب‌ها بزرگترین دارایی انقلاب اسلامی به بشریت است

طرح-جامع-محرومیت‌زدایی-در-10-هزار-و-283-روستا-اجرا-می‌شود-تسخیر-قلب‌ها-بزرگترین-دارایی-انقلاب-اسلامی-به-بشریت-است
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه طرح جامع محرومیت‌زدایی در 10 هزار و 283 روستا در طول مدت 4 سال و در 1087 محله اجرا خواهد شد، گفت: اولویت در روستاها با آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومین، جاده بین مزارع یا جاده روستایی است.

به گزارش موج رسا; سردار محمد زهرایی امروز در مراسم طرح بسیج آبرسانی به 6 هزار روستای کشور که در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: 43 سال، عمر بزرگی نیست که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته اما در قیاس با 2500 سال نظام ستمشاهی از همه ابعاد که بررسی و مقایسه کنید، قیاس مع‌الفارق است و فاصله‌های زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم آسفالت، آب، برق، گاز و اینترنت را جزء دستاوردهای بسیار خوب انقلاب قلمداد کنیم که هست اما دستاورد بزرگ انقلاب، دارایی‌ای است که به بشریت اهدا شد.

سردار زهرایی با بیان اینکه اگر از این دارایی، غفلت کنیم در حق انقلاب ظلم کرده‌ و دچار خطای محاسباتی شده‌ایم، افزود: وقتی از دانایی، صحبت می‌کنیم یعنی از عقل صحبت می‌کنیم و همین آب و برق، نوعی دانایی و دانش بشری است که با حرکت جهادی یا با کار پیمانکاری به نتیجه می‌رسد اما یه وقتی از دارایی صحبت می‌کنیم یعنی از قلب‌ها صحبت می‌شود و انقلاب اسلامی، بشریت را به لحاظ دارایی، دارای هویت کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به دارایی‌های انقلاب اسلامی گفت: در طول تاریخ بشریت، مثل دفاع مقدس افراد فطری و معنوی و جهادگر که ایثارگران و شهدا به وجود آمدند که نوعی دارایی است که انقلاب به بشریت اعطا کرده و انسان‌هایی با قلب‌هایی سرشار از خداوند که توانستند حماسه‌ها را خلق کنند.

وی افزود: آدم‌هایی از جنس ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم که جبهه مقاومت، نوک قله آن است به وجود آمده‌اند که ظلم‌ستیزی، دارایی‌ای است که انقلاب اهدا کرده است.

سردار زهرایی با اشاره به تفاوت مدل رفتاری ملت ایران با سایر کشورها در دوران اظهار داشت: در طول تاریخ گذشته چنین مدل رفتاری در کنار هم بودن و نصف کردن سفره برای اینکه کسی بی‌سفره نماند در اوج تحریم‌ها و کمپین فشار حداکثری و تنگناهای معیشتی مردم به وجود نیامده و این دارایی است که قلب‌ها را تسخیر کرده و این دارایی را انقلاب اهدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هم نعمت انقلاب را باید شکرگزار باشیم و هم نعمت ولایت را و هم خداوند را شاکر باشیم که عمر ما را در این زمان قرار داده است.

سردار زهرایی با بیان اینکه برنامه امروز برخاسته از طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه است، افزود: سازمان بسیج مستضعفین با از سال گذشته این برنامه را طرح کرده و به دولت پیشنهاد داده که در دولت قبلی، کمتر استقبال شد اما الحمدلله در دولت سیزدهم که هم رویکرد مردم‌نوازی و محرومیت‌زدایی را در پیش گرفته و ما امیدواریم که با این کاری که دنبال می‌کنند، عدالت هم گسترده‌تر شود هم از طریق شخص رئیس جمهوری استقبال شد و هم ماموریت به معاون اول داده شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه طرح جامع محرومیت‌زدایی در 10 هزار و 283 روستا در طول مدت 4 سال و در 1087 محله اجرا خواهد شد، گفت: اولویت در روستاها با آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومین، جاده بین مزارع یا جاده روستایی است.

وی با بیان اینکه در حاشیه شهرها هم به نوعی است که مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: حاشیه شهرها را به عنوان حلقه میانی مولد برای صنایع خُرد و متوسط لحاظ کرده‌ایم تا بتواند از حالت مصرف‌گرایی به سمت مولد بودن فاصله بگیرد که البته مقتضیات خاص خود را دارد.

سردار زهرایی افزود: بر اساس همین طرح، توافقی با وزیر نیرو و همکاری سایر نهادها انجام شد تا طرح بسیج آبرسانی که امروز با اعلام رمز با حضور سردار سلیمانی (رئیس سازمان بسیج مستضعفین) در سراسر کشور آغاز خواهد شد از جنس یک کار جهادی، غیرانتفاعی، مردمی و مشاکرت همه در کنار همدیگر است برای اینکه در یک بازه زمانی کوتاهی، یک مساله را از روستاها حل کند.

وی ابراز کرد: در حوزه مسکن نیز همین توافق انجام شده و در حوزه آب کشاورزی در حال انعقاد هستیم که به تفاهم حل شود و به نتیجه برسد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر