logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۵۳۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

وظیفه رسانه‌ها هدایت جامعه به سوی مبانی انقلاب است/ تقویت روحیه مطالبه‌گری، شفافیت و عدالت فرهنگی در راس برنامه‌ها قرار دارد

وظیفه-رسانه‌ها-هدایت-جامعه-به-سوی-مبانی-انقلاب-است-تقویت-روحیه-مطالبه‌گری،-شفافیت-و-عدالت-فرهنگی-در-راس-برنامه‌ها-قرار-دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: وظیفه اصلی رسانه‌ها هدایت جامعه به سوی مبانی اصلی انقلاب، اعتقادات و عزت ملی کشورمان است.

به گزارش موج رسا; امرالله حسنی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مهمترین مساله رسانه‌ها جنگ روایت‌ها است.

وی با بیان اینکه حامعه امروزی مرتب در پی دریافت اطلاعات از محیط پیرامون خود بوده و واقعیت‌های پیرامون برای جامعه امروز، امری ضروری و مهم است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در این رابطه، نقش مهم و بی‌بدیلی دارند و باید ببینیم رسانه‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند این وظیفه سنگین را به سرانجام برسانند.

حسنی افزود: قبل از سال 1960 میلادی که پدیده ارتباطات جمعی و شخصی به‌صورت امروزی، خود را نشان نداده بود، مشکل آنچنانی وجود نداشت و اطلاعات، مختص یک جغرافیای خاص می‌شد اما بعد از آن و انقلابی که در عرصه رسانه افتاد، مرزهای جغرافیایی برداشته شد و هر اتفاقی بلافاصله و در کمتر از ثانیه، منتقل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: غول رسانه‌ای وجود دارد که سعی می‌کند واقعیت‌ها را برعکس نشان دهد و متاسفانه موفق هم شده است.

*‌ وظیفه رسانه‌ها هدایت جامعه به سوی مبانی انقلاب است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین به اندازه‌ای تاکید می‌کنند که از آن به عنوان یک فریضه و کار واجب قلمداد کردند که این امر باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: وظیفه اصلی رسانه‌ها هدایت جامعه به سوی مبانی اصلی انقلاب، اعتقادات و عزت ملی کشورمان است.

حسنی با بیان اینکه اگر با کمک رسانه‌ها نتوانیم داشته‌هایمان را تبیین کنیم، غول رسانه‌ای بیگانه تبیین خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل کم‌کاری متولیان حوزه فرهنگی نتوانسته‌ایم داشته‌هایمان را تبیین کنیم و دشمن آنچه که وجود ندارد را تبیین می‌کند و پهلوی را تطیهر می‌کند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه، وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده دارند و باید توجه داشت که روزی در برابر عملکرد خود پاسخگو خواهیم بود.

*‌ فرهنگ، تبدیل به ناتوی فرهنگی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه موضوع فرهنگ به عنوان ارزش‌ها از شبیخون گذشته و امروز تبدیل به ناتوی فرهنگی شده و تمام کفر را در برابر تمام اسلام قرار داده است، افزود: تمام امید کشورهای مستضعف به جمهوری اسلامی ایران است چون ایران، تنها کشوری بوده که در برابر ظلم ایسناده است.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه در قله قرار گرفته اما سوال اینجاست که چرا این موضوع را تبیین نمی‌کنیم.

حسنی خاطرنشان کرد: فارغ از جناح‌بندی سیاسی و گروه‌بندی‌ها به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم جهاد تبیین را انجام دهیم و در این زمینه، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و مردم، ولی‌نعمتان ما هستند.

*‌ تقویت روحیه مطالبه‌گری ضروری است

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و تقویت روحیه مطالبه‌گری، امری لازم و ضروری است، ابراز کرد: فرهنگ مطالبه‌گری را در حوزه‌های مختلف در بین مردم باید افزایش دهیم.

حسنی بیان کرد: متاسفانه عدالت فرهنگی یا اتفاق نیفتاده و یا بسیار محدود بوده است و یکی از اقدامات ما این خواهد بود که پیگیری کنیم و ببینیم سهم یکم فرد روستایی دورافتاده از عدالت فرهنگی چقدر است که در این زمینه، رسانه‌ها باید کمک و مطالبه‌گری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: شفافیت در تمام زمینه‌ها مهمترین وظیفه ما است و بعد از مطالبه‌گری باید این مساله فراموش‌شده یعنی شفافیت را زنده کنیم.

وی با بیان اینکه باید از آزادی مطبوعات مد نظر جمهوری اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: به عنوان متولی فرهنگ و رسانه استان با تمام توان از اصحاب رسانه حمایت و پشتیبانی خواهم کرد به شرط اینکه مطالب رسانه‌ها مستند و مقتن باشد.

حسنی با اشاره به انتشار بدون منبع و بدون سند برخی اخبار در فضای مجازی که واقعیت ندارند، اظهار کرد: رسانه‌ها برای از بین بردن فضای جنگ روانی و شایعه‌سازی‌ها خیلی اثرگذار هستند.

*‌ انقلابی یعنی بازگشت به آرمان‌های فراموش‌شده انقلاب اسلامی

وی خاطرنشان کرد: به عنوان متولی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، پیگیر تمام مشکلات و مطالبات خواهیم بود اما در برخی موارد نیز این اصاحب رسانه هستند که باید پیگیری و مطالبه‌گری لازم را داشته باشند.

حسنی افزود: در حوزه شفافیت، هر کمکی که به هر کدام از موسسات شود اعلام می‌کنیم اما رسانه‌ها باید پیگیری کنند که این کمک در کجا هزینه شده و تا چه میزان اثرگذار بوده است و البته موسسات نیز باید پاسخگو باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وضعیت سینماها و وجود 2 سینما در شان شهر زنجان نیست، گفت: مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته تا بتوانیم فکری در حوزه سینما داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عدالت فرهنگی بر این مبنا است که داشته‌ها به سمت مردم برود، اظهار داشت: محور اصلی کار ارشاد در حوزه جوانان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواهد بود که از ان غافل شده‌ایم چرا که جوانان بیشتر در این کانون‌ها حضور دارند و تاکید دولت سیزدهم نیز استفاده از ظرفیت جوانان است.

حسنی در خصوص تعریف انقلابی بودن خاطرنشان کرد: انقلاب به معنای دگرگونی است و حرکت انقلابی یعنی حرکتی که سبب دگرگونی شود لذا مبانی انقلاب، فراموش شده بود و انقلابی یعنی اینکه به آرمان‌های انقلاب برگردیم ضمن اینکه به هیچ وجه در این زمینه، دوقطبی نداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر