logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۵۳۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

اقتدار، عزت و استقلال جمهوری اسلامی در طول تاریخ بی‌سابقه است/ طرف‌های مقابل، بیشتر از ایران نیاز به توافق در مذاکرات دارند

اقتدار،-عزت-و-استقلال-جمهوری-اسلامی-در-طول-تاریخ-بی‌سابقه-است-طرف‌های-مقابل،-بیشتر-از-ایران-نیاز-به-توافق-در-مذاکرات-دارند
امام جمعه خرمدره گفت: انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت نظام اسلامی در ایران، زمینه‌ساز اقتدار و اوج عزت و استقلال مردم و ایران اسلامی بود که چنین عزتی در طول تاریخ، سابقه نداشته است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت نظام اسلامی در ایران، زمینه‌ساز اقتدار و اوج عزت و استقلال مردم و ایران اسلامی بود که چنین عزتی در طول تاریخ، سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حالی موجودیت رژیم اشغالگر قدس در خطر قرار گرفته که روزی، وزیر دربار رژیم ننگین پهلوی در حسرت اقتدار علمی رژیم اشغالگر بود.

امام جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تهاجم ترکیبی دشمن علیه ایران و لزوم خروج از موضع دفاعی صِرف گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی و بودجه‌ریزی آن، چیزی نیست که بتواند موضع تهاجمی مد‍ّ نظر رهبری را تامین کند بنابراین حرکت جهادی در ارتباط با جهاد تبیین و قرار گرفتن در موضع تهاجمی، لازم است.

وی اظهار داشت: با حرکت دولت در موضع تهاجمی و جهاد تبیین، سایر بخش‌های مردم‌نهاد هم در این زمینه فعال‌تر خواهند شد و انتظار از دولت انقلابی در ارتباط با جهاد تبیین، فراتر از دولت‌های دیگر است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تحلیل وضعیت حاکم بر مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: توافق بد مانند توافق سال 94 به نام برجام، پیامدهای منفی به مراتب بدتری خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جهان و به‌ویژه خاورمیانه و چالش‌های آمریکا و اروپا با روسیه و چین، آن‌ها بیشتر از ایران نیاز به توافق با ایران دارند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: چالش امروز غرب، دوراهی نیاز به توافق با ایران و حل چالش‌های دیگر از سویی و هراس از اقتدار ایران از سوی دیگر است و این چالش از برکات مهم پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه خرمدره ضمن انتقاد از دریافت مالیات سبز از خریداران خودرو گفت: دریافت مالیات سبز از خریداران، بی‌عدالتی است و این مالیات، نوعی جریمه است که باید از تولیدکنندگان دریافت شود نه از مصرف کنندگان؛

وی افزود: پرداخت تشویقی به خودروهای سبز ضمن آنکه شائبه درآمدزایی صِرف از سوی دولت را بر طرف می‌کند، بیشتر از دریافت جریمه منجر به تقویت صنعت سبز و پاک خواهد شد.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مسئولان نباید به گونه‌ای رفتار کنند که شیرینی انقلاب اسلامی به کام مردم تلخ شود، ابراز کرد: عدم نظارت بر بازار و قیمت‌های افسارگسیخته، دریافت‌ مالیات سبز از مصرف‌کننده و یا رفتارهای تلخ و غیر اصولی ماموران سد معبر از جمله کارهایی است که شیرینی زندگی در نظام اسلامی را به کام مردم، تلخ می‌کند.

وی با اشاره به چندین مورد از رفتارهای غیر اخلاقی با دستفروشان و امثال آن خاطرنشان کرد: مجلس باید در مورد سد معبر، قانون جامع و‌ مانع تصویب کند چرا که روش فعلی مقابله با سد معبر، حمایت از سرمایه‌داران است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه آسیب‌های فراوان اجتماعی و اقتصادی از جمله فقر و‌ تورم، مقابله با سد معبر را از اولویت خارج کرده است، گفت: اکثریت قاطع مردم به استثنای برخی سرمایه‌داران با هر نوع برخورد با دستفروشان ناراضی هستند و شهرداری‌ها باید به دنبال کارهای مهمتر باشند.

وی اظهار داشت: برخی مغازه‌داران، پیاده‌رو و حتی خیابان را قُرق می‌کنند و برخوردی نمی‌شود اما بعضی‌ها با چند دستمال‌کاغذی و یا خودروی پارک‌شده در کنار خیابان، مبارزه می‌کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر