logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلابی است که بدون اتکا به بیگانگان اتفاق افتاد

انقلاب-اسلامی-ایران،-تنها-انقلابی-است-که-بدون-اتکا-به-بیگانگان-اتفاق-افتاد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تنها انقلابی که در 150 سال گذشته در دنیا بدون اتکا به بیگانگان، غرب و شرق اتفاق افتاده، انقلاب اسلامی ایران با رهبری مجتهد فقیه، عادل، جامع‌الشرایط، شجاع و دارای بینش سیاسی و ملتی است که دلداده اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است که با ایمان و همدلی و باور به وعده الهی وارد میدان شدند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام محمدتقی‌الجواد(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند بابرکت‌ترین و باارزش‌ترین مولود جهان اسلام برای شیعیان ما ولادت امام جواد(ع) است و خداوند هیچ فرزند و مولودی در اسلام بابرکت‌تر از امام جواد(ع) برای شیعیان نیافریده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ولادت باسعادت امام علی(ع) خاطرنشان کرد: یکی از القاب و عناوین بسیار مبارک و ارزشمند امیرالمونین(ع) «نباءالعظیم» است.

آیت‌الله خاتمی افزود: خداوند، مخلوق تمام هستی است اما بر اساس حکمت به بعضی از زمان‌ها و مکان‌ها نگاه ویژه‌ای دارد که از جمله آن‌ها سحرگاهان هر روز، روزهای جمعه، ماه مبارک رمضان و خانه کعبه است.

امام جمعه زنجان گفت: از ابوحمزه ثمالی، روایت است که از امام محمدباقر(ع) پرسیدم نباءالعظیم چیست؟ گه ایشان فرمودند جدم (امیرالمونین«ع») فرمودند به خدا سوگند نباء عظیمی که قرآن از آن یاد می‌کند، من هستم و هیچ نعمتی بالاتر از من وجود ندارد و من بالاترین نعمت، آیه و نشانه خداوند هستم.

وی با اشاره به نحوه تولد حضرت علی(ع) در خانه کعبه افزود: نباء عظیم، وجود مقدس امیرالمومنین(ع) است که با عنایت خداوند در مقدس‌ترین مکان دنیا یعنی خانه کعبه به دنیا آمد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صمیمانه از حضور پرشور، غرورآفرین، ماندگار و با معنای امت حزب‌الله ایران به‌خصوص اقشار مختلف مردم پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل با هیجان، شور، احساس، عاطفه و قدرت تمام در راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دنیا تقریباً 150 سال قبل به 2 قدرت غرب و شرق تقسیم شده بود که آمریکا در راس قدرت غربی با تفکر امپریالیستی سرمایه‌داری و شوروی در راس قدرت شرق با تفکر سوسیالیستی و کمونیستی قرار داشت و هر حرکت سیاسی و اجتماعی در هر گوشه از دنیا باید با حمایت یکی از این 2 قدرت اتفاق می‌افتاد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ایران در این تقسیم‌بندی، جزء بلوک غرب بود، خاطرنشان کرد: غرب و شرق در یک مساله که حمایت از رژیم پهلوی بود به وحدت رسیدند و این قاعده بیش از 70 سال بر دنیا حاکم بود اما قیام و حرکتی در سال 1342 با رهبری فقیه جامع‌الشرایط، بصیر و زمان‌شناس یعنی امام خمینی(ره) شروع شد که منجر به زندانی و تبعید امام خمینی(ره) شد.

وی افزود: زندانی و تبعید امام خمینی(ره)، ایدئولوژی انقلاب را در قالب کلاس درس ولایت شروع کرد و غرب و شرق نیز در برابر تمام مبارزات و شکنجه‌ها ساکت بودند و حتی فکر نمی‌کردند که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به حضور پرشور ملت ایران بعد از 43 سال در راهپیمایی 22 بهمن گفت: آمریکا بعد از 43 سال هنوز ایران، انقلاب و ملت ایران را نشناخته چرا که چشم بصیرت و بینا ندارد.

وی با بیان اینکه به زعم آمریکا، انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت یک ماه، شکست‌خورده بود، اظهار داشت: 8 سال، دنیا را در برابر ملت ایران قرار دادند و جنایات متعدد، محاصره اقتصادی و تحریم‌ها و فشارهای مختلف را بر ما تحمیل کردند اما بعد از این همه فشار و تحریم هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: تنها انقلابی که در 150 سال گذشته در دنیا بدون اتکا به بیگانگان، غرب و شرق اتفاق افتاده، انقلاب اسلامی ایران با رهبری مجتهد فقیه، عادل، جامع‌الشرایط، شجاع و دارای بینش سیاسی و ملتی است که دلداده اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است که با ایمان و همدلی و باور به وعده الهی وارد میدان شدند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در مقابل انواع شدیدترین و وحشیانه‌ترین توطئه‌های دنیا ایستاده و تبعیت از ولایت را نیروی اصلی ایستادگی برای خود می‌داند چرا که امام راحل فرمودند عوامل موجده انقلاب همان عوامل مبقیه انقلاب نیز هستند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر