logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۵۳۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

آزادسازی 110 زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه فجر در زنجان

آزادسازی-110-زندانی-جرائم-غیرعمد-به-مناسبت-دهه-فجر-در-زنجان
رئیس کل دادگستری زنجان با اعلام آزادسازی 110 زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه فجر در زنجان، گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز 239 زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام صادقی نیارکی همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه فجر در مراسم آزادی  تعداد 57 زندانی جرایم غیر عمد در زنجان،  ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی پدیده ای بسیار مبارک و بی بدیلی است و هیچ انقلابی در تاریخ سراغ نداریم به عظمت انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه زندان و قوه قضائیه اقدامات صورت گرفته  قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست گفت:  باید قدردان این انقلاب و خون شهدا باشیم.

رییس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه هر سال در ایام الله دهه فجر یک روز از این ایام مبارک اختصاص به دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی و قضات استان با زندانیان و بازدید از زندان داشت که امسال با توجه به شیوع کرونا این برنامه به لحاظ کمی و تعداد همکاران با محدودیت برگزار می‌شود، امیدواریم خروجی این دیدار ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان مثبت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه امروز تعداد ۵۷ زندانی جرائم غیر عمد در این مراسم بصورت نمادین از زندان آزاد خواهند شد و تا ۲۲ بهمن این تعداد به ۱۱۰زندانی افزایش خواهد یافت که جا دارد از زحمات و همراهی قضات و اداره زندانها تشکر نمایم.

این مقام عالی دستگاه قضایی استان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ بهمن ماه تعداد ۲۳۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندانها آزاد شدند که در مقایسه با  سال ۹۹ تعداد  ۳۹ نفر افزایش داشته ، البته تا پایان سال جاری ۴۰ روز زمان باقی است که این مقدار تا پایان سال قطعا افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه قضایی و امور زندانها  مکلف به اجرای سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در قوه قضاییه  هستند ادامه داد: از تأکیدات ریاست قوه قضاییه  تکریم مراجعین و حتی متهمین  و محکومان پرونده می باشد و توجه به این مقوله هیچ منافاتی با رسیدگی قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه ندارد و در این حوزه اهتمام جدی میان مسئولان دستگاه قضایی وجود دارد.

رییس کل دادگستری زنجان وجود جسارت و شجاعت را پیوست لاینفک مقام قضایی بیان کرد و گفت: برخورد قاطع  و اجرای عدالت  در عین حال رعایت تکریم  از مصادیق  عناوین مذکور است.

وی به موضوع اعزام زندانیان به مراجع قضایی اشاره ای کرد و اظهار کرد: تلاش مجموعه دستگاه قضایی و اداره زندانها بر این است که اعزام زندانیان به دادگاه را به حداقل برسانیم، اما در صورت نیاز، ضرورت و درخواست مقام قضایی برای حضور زندانی در دادگاه بایستی این امر با رعایت ضوابط و مراقبتهای حفاظتی صورت گیرد.

در پایان این مراسم رییس کل دادگستری استان، دادستان زنجان ، معاونین و اعضای شورای قضایی به همراه تعدادی از قضات در دیداری چهره به چهره با زندانیان ضمن استماع صحبتها و مشکلات زندانیان، دستورات لازم را صادر کردند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر