logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۵۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت 100 درصد در زنجان انجام می‌شود/ انتقادات به نسخه‌نویسی الکترونیکی، کارشناسانه و غیرمغرضانه باشد

نسخه‌نویسی-الکترونیکی-به‌صورت-100-درصد-در-زنجان-انجام-می‌شود-انتقادات-به-نسخه‌نویسی-الکترونیکی،-کارشناسانه-و-غیرمغرضانه-باشد
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: به استثنای موارد خیلی جزئی و معدود، هم‌اکنون 100 درصد نسخه‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و در موارد خیلی جزئی، نسخه‌های کاغذی با هماهنگی همکاران حوزه فنی، پذیرش می‌شود.

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای رسیدن به قله باید از دامنه‌ها گذشت و اگر هدف، ارزشمند باشد برای رسیدن به قله باید حرکت کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مانند قله است، خاطرنشان کرد: کسانی هستند که اجازه نمی‌دهند به قله برسیم و حتی برخی از داخلی‌ها هم از مایانه راه برمی‌گردند اما برای رسیدن به قله‌های افتخار در حد توان باید تلاش کرده و سختی‌ها را تحمل کنیم.

شیویاری با بیان اینکه اگر مداومت در رسیدن به هدف و آرمان وجود داشته باشد، یقیناً پیروزی حاصل خواهد شد، افزود: از سال 1374 که سازمان بیمه سلامت، شکل گرفته تاکنون موانع و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم که به این مرحله برسیم اما تلاش شبانه‌روزی همکاران برای ارائه خدمات به جامعه هدف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای تحت پوشش قراردادن افراد باید اسناد و مدارک آن‌ها به تهران ارسال می‌شد تا دفترچه درمانی صادر شود که گاهی بیش از یک ماه طول می‌کشید، ادامه داد: امروز دفترچه درمانی بیمه‌شدگان در عرض چند دقیقه صادر می‌شود و خدمات از همان لحظه قابل ارائه است.

*‌ خدمات درمان ناباروری از ابتدای سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به نسخه‌نویسی الکترونیکی که از ابتدای دی اجرا می‌شود، گفت: به استثنای موارد خیلی جزئی و معدود، هم‌اکنون 100 درصد نسخه‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و در موارد خیلی جزئی، نسخه‌های کاغذی با هماهنگی همکاران حوزه فنی، پذیرش می‌شود.

وی با بیان اینکه هر برنامه‌ای در ابتدا مشکلاتی دارد که نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز اینگونه است، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در اجرای نسخه‌نیسی الکترونیکی به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حمایت کرد و همکاران مجموعه نیز تلاش شبانه‌روزی در این زمینه داشتند که جا دارد از تمام موسسات و مراکز طرف قرارداد در اقصی نقاط استان نیز در این رابطه قدردانی کنیم.

شیویاری خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی هنگام مراجعه به موسسات غیرقرارداد با مشکلاتی مواجه می‌شدند که با همکاری و تعامل با سازمان نظام پزشکی استان اکثر این موسسات نیز پای کار آمدند و امیدواریم بتوانیم خدمات لازم را به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری ابراز کرد: این بسته خدماتی چندین سال بود که منابع مالی پایداری نداشت اما خوشبختانه بر اساس تفاهنماه‌های منعقده، زوج‌های ناباروری که از ابتدای سال جاری به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند اسناد پزشکی آن‌ها قابل پذیرش در بیمه سلامت است.

وی افزود: فرزندآوری در تعالیم اسلامی نیز مورد اشاره قرار گرفته که اگر زوج‌های نابارور با مشکلات مالی و معیشتی مواجه بودند که اکنون در صورت نیاز به درمان و مراجعه به این مرکز (مستقر در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان) می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

شیویاری بیان کرد: زوج‌های ناباروری که مداومت در درمان داشته باشند، درصد موفقیت آن‌ها بالا است.

*‌ شناسایی 20 محله کم‌برخوردار در زنجان

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به طرح تحت پوشش قرار دادن محلات کم‌برخوردار در کشور گفت: طبق تفاهمنامه سازمان بیمه سلامت با دبیرخانه مربوطه 2020 محله کم‌برخوردار در سطح کشور وجود دارد که بین 6 تا 8 میلیون نفر فاقد بیمه در این محلات ساکن هستند و 20 محله در استان زنجان است که دستگاه‌های مختلف وظایفی بر عهده دارند که وظیفه بیمه سلامت، تحت پوشش قرار دادن ساکنان فاقد بیمه این محلات است.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای 20 محله کم‌برخوردار است که افراد فاقد بیمه در این محلات کمتر از 100 نفر هستند، اظهار داشت: 10 محله متعلق به شهرستان زنجان بوده و شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرمدره و سلطانیه نیز به ترتیب دارای 4 ، 2 ، 3 و یک محله کم‌برخوردار هستند که ساکنان فاقد بیمه این محلات با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا ادارات بیمه سلامت در شهرستان‌ها می‌توانند ثبت‌نام کرده و به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای بیمه همگانی بهره‌مند شوند.

شیویاری در خصوص پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد خاطرنشان کرد: سازمان در این زمینه وضعیت مناسبی دارد و مطالبات آذر سال جاری پرداخت شده و دی نیز در شُرف پرداخت است ضمن اینکه نسخه‌های کاغذی غیر از موارد استثنا فقط تا پایان آذر سال جاری قابل پذیرش است و از ابتدای دی‌ماه فقط نسخه‌نویسی الکترونیکی پذیرش می‌شود.

وی افزود: میانگین رسیدکی به اسناد بستری 45 روز است که در استان زنجان بین 20 تا 21 روز انجام می‌شود که نشان از تلاش همکاران دارد ضمن اینکه مطالبات مراکز طرف قرارداد به محض وصول اعتبار حداکثر طی 72 ساعت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص هزینه بیماران کرونایی گفت: به‌طور متوسط برای هر بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت استان زنجان حدود 5 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و توصیه آن‌ها به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: تمام همکاران این اداره کل تاکنون 2 دوز و اکثر آن‌ها نیز دور سوم را تزریق کرده‌اند و مورد خاصی در این زمینه وجود ندارد.

*‌ انتقادات به نسخه‌نویسی الکترونیکی باید کارشناسانه و بدون غرض‌ورزی باشد

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص تسهیلات 50 میلیون تومانی برای زوج‌های نابارور گفت: مدیرعامل سازمان به این موضوع اشاره کردند اما تاکنون هیچ دستورالعملی به استان ابلاغ نشده است.

وی افزود: در صورت انعقاد تفاهمنامه و ابلاغ آن به استان‌ها، بیمه سلامت فقط نقش معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل را خواهد داشت و پرداخت تسهیلات بر عهده بانک‌ها خواهد بود.

شیویاری تصریح کرد: خدمات ناباروری از ابتدای سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و در زنجان نیز یک مرکز درمان ناباروری در بیمارستان آیت‌الله موسوی مستقر است که خدمات لازم به زوج‌های نابارور را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در هر بار مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی، پیامیک به سرپرست خانوار ارسال می‌شود، اظهار داشت: انتقادات از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی باید کارشناسانه و بدون غرض‌ورزی باشد چرا که نرم‌افزار مربوطه از امنیت لازم برخوردار است لذا باید گفت که برخی انتقادات به این طرح، وارد نیست.

شیویاری با بیان اینکه هیچ پزشک و موسسه طرف قرارداد در استان بعد از اجرای نسخه‌نویسیس الکترونیک اقدام به فسخ قرارداد خود نکرده است، تصریح کرد: پزشکان و موسسات طرف قرارداد بعد از آگاهی از مزایای این طرح نه تنها فسخ قرارداد نکردند بلکه تعدادی هم اضافه شدند.// آ

 

      

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر