logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۵۳۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تلاش دولت‌های بعد از انقلاب، اجرای عدالت اجتماعی بوده است/ عدالت اجتماعی و زیرساخت‌های خدمات، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

تلاش-دولت‌های-بعد-از-انقلاب،-اجرای-عدالت-اجتماعی-بوده-است-عدالت-اجتماعی-و-زیرساخت‌های-خدمات،-قابل-مقایسه-با-قبل-از-انقلاب-نیست
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و طرح واگذاری سهام عدالت در راستای توزیع عادلانه درآمدها و کاهش فاصله بین دهک‌های درآمدی، نشان‌دهنده تلاش دولت‌های پس از انقلاب برای گسترش عدالت اجتماعی بوده است.

ابوالفضل عباسچیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: عدالت اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های عدالت در اندیشه امام خمینی(ره) مطرح بوده و یکی از اولویت‌های اصلی دولت‌های پس از انقلاب، توسعه و  اجرای عدالت اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری در بحث عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی، گسترش یافته و زیرساخت‌های اساسی برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در بخش‌های مختلف در اقصی نقاط کشور بسط یافته است.

عباسچیان افزود: توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، آب، برق، گاز و تلفن و سایر زیرساخت‌ها از جمله توسعه راه، راه‌آهن و فرودگاه‌ها در سراسر کشور بسیار چشمگیر بوده و همچنین توسعه عدالت آموزشی، گسترش آموزش عالی و توسعه آموزش و پرورش با تدابیری که انجام شده از نظر کمّی، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در خصوص توزیع مجدد درآمد به عنوان یکی از الزامات عدالت اجتماعی گفت: از شروع برنامه‌های توسعه در کشور از سال 1368 و پس از پایان جنگ تحمیلی، یکی از مهمترین اولویت‌های دولت‌ها و تمرکز آن‌ها  بر افزایش رشد اقتصادی و توزیع درآمد بوده است.

وی ابراز کرد: مطابق تئوری‌های اقتصادی و نظریات اقتصاددانان اگرچه سیاست‌های اصلاح توزیع درآمد در کوتاه‌مدت ممکن است رفاه نسبی در اقشار محروم ایجاد کند اما اگر این توزیع درآمد با افزایش مستمر سطح درآمد ملی در بلندمدت همراه نگردد، سطح رفاه اجتماعی افزایش نخواهد یافت و بنابراین رشد رفاه اجتماعی در گرو رشد مستمر درآمد ملی و توزیع عادلانه آن است.

عباسچیان اظهار داشت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و طرح واگذاری سهام عدالت در راستای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) و توزیع عادلانه درآمدها و کاهش فاصله بین دهک‌های درآمدی بوده که نشانگر تلاش دولت‌های پس از انقلاب برای گسترش عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این سیاست‌ها نمونه‌های مشابهی در سال‌های قبل از انقلاب نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم توزیع سهام عدالت می‌توان به افزایش سطح عمومی اشتغال، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوارها اشاره کرد.

این مسئول افزود: شتاب‌بخشی به رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی، بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری، افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی و افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی نیز از دیگر اهداف اجرای طرح واگذاری سهام عدالت در کشور بوده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر