logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۵۳۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان:

فضای ورزشی ویژه بانوان در استان زنجان کم است

فضای-ورزشی-ویژه-بانوان-در-استان-زنجان-کم-است
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: اینکه فضاهای اختصاصی برای ورزش بانوان به نسبت فضاهای ورزشی آقایان کم است.

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه من معتقدم ورزش همگانی یک اصل اساسی در سلامتی مردم است، اظهار کرد: وقتی فردی را به سمت وزش می‌کشیم چه در بخش همگانی و چه در بخش قهرمانی او را از بیماری‌ها دور می‌کینم.

وی با بیان اینکه برای ما ورزش همگانی در اولویت است، ابراز کرد: هیچ ارزش و رسالتی بالاتر از سلامتی وجود ندارد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بزرگ‌ترین محصول اداره کل ورزش و جوانان تولید سلامتی در سطح جامعه است، تصریح کرد: کشور ایران در توسعه ورزش در جامعه نسبت به متوسط دنیا بسیار عقب است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در توسعه ورزش در استان از متوسط کشوری بالاتر است، عنوان کرد: میزان مشارکت مردم در ورزش تندرستی و سلامتی در کشورهای توسعه‌یافته بالای 80 درصد کل مردم است که متأسفانه این آمار در کشور 20 درصد عنوان می‌شود.

امانی با بیان اینکه آمار بیماری‌های غیرواگیر به‌صورت بسیار شدید در حال افزایش است و فقر حرکتی در بین عموم مردم بسیار بالا است، ادامه داد: فقر حرکتی در بین خانم‌ها به‌خاطر ضعف فرهنگی که در جامعه وجود دارد، بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه فضاهای اختصاصی برای ورزش بانوان به نسبت فضاهای ورزشی آقایان کم است، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من این است که ما میزان مشارکت و حضور مردم در ورزش همگانی را افزایش دهیم و آمارها را به آمار کشورهای توسعه‌یافته نزدیک کنیم.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ورزش یکی از عوامل اصلی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار است، ادامه داد: ورزش‌کردن سرخود و بدون مربی و حرکات نادرست می‌تواند آسیب‌زا باشد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر