logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۵۳۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وزیر راه و شهرسازی:

پیگیر تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن در سراسر کشور هستیم/ استان زنجان در اجرای پروژه‌های مسکن پیشرو است

پیگیر-تحقق-ساخت-۴-میلیون-مسکن-در-سراسر-کشور-هستیم-استان-زنجان-در-اجرای-پروژه‌های-مسکن-پیشرو-است
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن در سراسر کشور در دستور کار است گفت: استان زنجان پیشران اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش موج رسا; رستم قاسمی ظهر یکشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز شاهد کلنگ زنی یکی از پروژه‌های ملی در استان زنجان هستیم اظهار کرد: استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشرو  بوده و حجم گسترده‌ای از پروژه مسکن در استان زنجان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد آغاز پروژه‌های بعدی طرح نهضت مسکن ملی باشیم تصریح کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن در ۲ پارت دو میلیونی در سراسر کشور هستیم. 

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: تعهدات دولت در ساخت ۴ میلیون مسکن را جزو اهداف خود قرار دادیم و رئیس جمهور محترم تحقق ساخت این میزان مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.

 مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه سهمیه‌ای که از طرح نهضت ملی برای استان زنجان اعلام شده 70 هزار واحد بوده است بیان کرد: از این تعداد 20 هزار واحد سهم روستایی بوده و 50 هزار واحد آن نیز سهم شهری است.

وی با تاکید براینکه از مجموع 50 هزار واحد شهری مسکن ملی 12 هزار واحد آن سهم بخش خصوصی و خودمالکین است بیان داشت: ثبت نام‌ها برای ارائه تسهیلات در این بخش نیز انجام می‌شود. 

مدیرکل اداره راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌ها که دولت مکلف است زمین مورد نیاز آن را تامین کند در زنجان 38 هزار واحد است افزود: از این میزان زمین مورد نیاز 21 هزار واحد در استان زنجان تامین شده است.

وی با تاکید براینکه 15 هزار واحد تخصیص پروژه انجام شده و مابقی 6 هزار پروژه از ثبت نامی‌های جدید خواهد بود که در حال پالایش است ابراز کرد: 55 هزار نفر ثبت نام جدید برای نهضت ملی مسکن انجام شده است.

بیات‌منش با تاکید براینکه برای مابقی 17 هزار واحد سهم 4 سال استان زنجان، پیش‌بینی می‌شود 30 تا 37 هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن داشته باشیم تاکید کرد: نیاز است سهمیه استان از این میزان سهمیه ارائه شده افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه در تمامی سایت‌های پروژه ملی مسکن بحث احداث امکانات زیربنایی و روبنایی را همزمان با ساخت واحدهای مسکونی شروع کردیم افزود: رویکرد ما ساخت و ساز تکمیلی است و صرفا ساخت واحدهای مسکونی نیست زیر ساخت‌ها هم پیگیری می‌شود.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این مراسم به تاکید براینکه برای سال آینده رشد اقتصادی برای همه استانها از جمله استان زنجان در نظر گرفته شده است ابراز کرد: براین مبنا محاسبات اولیه به منظور رشد اقتصادی استان نیاز به 36 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با تاکید براینکه در همین راستا سقف مسکن ملی را در حدود بین 7 تا 9 هزار میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفتیم ادامه داد: برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم.

استاندار زنجان تاکید کرد: امیدواریم که با اقدام و در دست احداث بودن واحدهای مسکن نهضت ملی و همین طور واحدهایی که برای ساخت و ساز تسهیلات دریافت کردند، در این حوزه بتوانیم به برنامه‌ریزی مورد نظر برسیم.

وی تاکید کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری که در حوزه مسکن انجام می‌دهیم، نمی‌خواهیم صرفا ارزش افزوده این اقدام تنها ساخت ساختمان و مسکن باشد و هدف ما این است که از حوزه ساخت و ساز به ارزش افزوده دیگری دست یابیم.

افشارچی با بیان اینکه ما انتظار داریم که پیمانکاران و مشاورین استان هم توان خود را در حوزه ساخت و ساز ارتقا دهند و در پایان کار  پیمانکاران بین‌المللی هم بتوانیم تربیت کرده باشیم گفت: در نظر داریم ساختمان‌هایی که در طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود از لحاظ خدمات تکنولوژی‌های بروز بهره‌مند باشند.

وی با تاکید براینکه براساس تجربیات گذشته در این پروژه‌ها مشکلات آسیب‌های اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد افزود: تمام تلاش ما این است که آسیب‌های اجتماعی در شهرک‌های تازه تاسیس شده به حداقل برسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افتتاح پروژه‌های نهضت ملی مسکن زمانی انجام می‌شود که امکاناتی از قبیل مراکز خرید و سایر امکانات مورد نیاز مردم شکل گرفته باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر