logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۵۲۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در ستاد راهیان نور استان زنجان مطرح شد؛

راهیان نور، تاثیرگذارترین برنامه سپاه در حوزه فرهنگی است/ برگزاری اردوهای راهیان نور به شرایط کرونایی بستگی دارد

راهیان-نور،-تاثیرگذارترین-برنامه-سپاه-در-حوزه-فرهنگی-است-برگزاری-اردوهای-راهیان-نور-به-شرایط-کرونایی-بستگی-دارد
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر، فرمان حضرت امام خمینی(ره) بود و باید انجام می‌شد، گفت: امروز هم با روی کار آمدن دولت انقلابی، هر ماموریتی ابلاغ شود باید همان روحیه دوران جنگ تحمیلی را داشته باشیم.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان با بیان اینکه عملیات‌های بزرگی در فصل زمستان در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است، اظهار داشت: یکی از این عملیات‌ها «خیبر» بود که رزمندگان زنجانی در جزیره شمال و جنوب در مقابل سنگین‌ترین پاتک‌های دشمن که چند میلیون گلوله ریخته و بمباران کردند و برای اولین بار از بمباران شیمیایی استفاده می‌کردند، ایستادگی کردند و 4 گردان خط‌شکن داشتیم چرا که امام خمینی(ره) فرموده بودند به سردار محسن رضایی و شهید صیاد شیرازی بگویید که جزیره‌ها باید حفظ شوند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای زنجانی، حماسه‌هایی در دفاع مقدس آفریدند که قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) نوشته است که رزمندگان لشکر 31 عاشورا حسینی‌وار جنگیدند و حسینی‌وار به شهادت رسیدند.

سردار کرمی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و با بیان اینکه در آستانه سالروز عملیات والفجر 8 قرار داریم، بیان کرد: این روزها حال و هوایی بود که رزمندگان زنجانی، آموزش‌های مختلف را دیده و در منطقه حضور پیدا کرده بودند چرا که عملیات والفجر 8 از لحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در دنیا بسیار مهم بود و رزمندگان زنجانی در لشکرهای نجف و عاشورا خط‌شکن بودند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر، فرمان حضرت امام خمینی(ره) بود و باید انجام می‌شد، گفت: امروز هم با روی کار آمدن دولت انقلابی، هر ماموریتی ابلاغ شود باید همان روحیه دوران جنگ تحمیلی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راهیان نور، یکی از شیرین‌ترین لحظات است، ابراز کرد: امیدواریم حتی در صورت تعطیلی به دلیل کرونا نیز هر طور شده گرامی بداریم.

سردار کرمی در خصوص اعزام به اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: پیشنهاد ستاد این است که مصوباتی مانند سال‌های گذشته داشته باشیم و بتوانیم 4 هزار نفر را به‌صورت سازمان‌یافته در صورت فراهم بودن شرایط کرونایی اعزام کنیم و در صورتی که شرایط کرونا این اجازه را ندهد به شیوه‌های مختلف در فضای مجازی، یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود.

وی با اشاره به اجرای فاز یک اردوگاه سپاه استان در خرمشهر ابراز کرد: در صورت مساعدت و پشتیبانی می‌توان فاز دوم را نیز اجرا و برای برنامه‌های مختلف آماده کنیم.

*‌ راهیان نور، پرمخاطب‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه سپاه در حوزه فرهنگی است

سیدشمس‌الدین موسوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این جلسه با اشاره به تعطیلی 2 ساله اردوی راهیان نور گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا از اواخر سال 1398 اردوهای راهیان نور تا پایان اسفند 1398 برگزار و پس از آن تعطیل شده که امیدواریم امسال با بهبود وضعیت کرونایی بتوانیم این اردو را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه 7 میلیون و 670 هزار نفر در سال 1397 در سطح کشور در قالب اعزام عمومی و خانوادگی به اردوهای راهیان نور اعزام شده بودند، اظهار داشت: در سال 1398 این عدد 6 میلیون و 160 هزار نفر بود که به استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان اعزام شدند و بعد از آن تعطیل شده است.

موسوی با بیان اینکه 22 هزار راوی دفاع مقدس در سطح کشور تربیت شده است، افزود: بیش از 350 نفر از استان زنجان در این اردوها روایتگری می‌کنند ضمن اینکه اردوی راهیان نور و برگزاری یادواره شهدا در نظرسنجی‌ها به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه سپاه در حوزه فرهنگی با تاثیرگذاری مثبت اعلام شده که یکی از کارآمدترین راه‌ها برای مقابله با جنگ نرم است.

وی ادامه داد: در 5 سال اخیر، طلاب و دانشجویان ساکن خارج از کشور نیز از اردوهای راهیان نور استقبال کرده و حتی کاروان‌هایی از عراق و سایر کشورها وارد ایران شده و شهدا را زیارت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اولین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در مرداد سال جاری گفت: در صورت نارنجی یا قرمز بودن وضعیت استان‌های مقصد، راهیان نور برگزار نمی‌شود البته طی 2 سال گذشته نیز به‌طور کامل تعطیل نبوده و در آمادگی دفاعی دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش و سپاه به‌صورت مجازی ارائه شده است.

*‌ آمادگی برای تربیت روحانیون متخصص جهت روایتگری سیره شهدا

حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: یک بخش از برنامه‌های راهیان نور مربوط به روایتگری است اما بخش دیگر مربوط به سیره شهدا است.

وی اظهار داشت: هماهنگی لازم برای تربیت روحانیون متخصص جهت روایتگری سیره شهدا صورت گرفته که در صورت برگزاری اردوی راهیان نور به‌صورت منسجم در مناطق حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: فراخوان برای حضور این روحانیون طی هفته‌های آتی منتشر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اردوی راهیان نور تا حد امکان نباید تعطیل شود و می‌توان پروتکل‌های بهداشتی مناسب برای حضور مردم در این اردوها تعریف کرد.

امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: در صورت تعطیلی اردوی راهیان نور می‌توان روایتگری در سطح شهر را انجام داد که هنرمندان حوزه تئاتر خیابانی، ظرفیتی در این رابطه هستند.

وی با بیان اینکه روایتگری نباید تعطیل شود، اظهار داشت: می‌توان روایتگری دفاع مقدس را در مراکز خاص و اماکن باز برگزار کرد که در این زمینه آمادگی داریم تا مردمی که امکان حضور در مناطق عملیاتی را ندارند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز با بیان اینکه در حوزه دانشجویی در صورت فراهم بودن فضا برای اعزام، نیاز به حمایت مالی دانشگاه‌ها است، گفت: هزینه اعزام هر دانش‌آموز حداقل 920 هزار تومان با استفاده از ظرفیت و امکانات سپاه است اما در صورت اعزام دانشجویان این هزینه بیشتر هم خواهد شد.

علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: 120 روایتگر با عنوان «پیام‌آوران ایثارگر» جهت اعزام به راهیان نور، آموزش دیده‌اند که در صورت تعطیلی راهیان نور می‌توانند در روایتگری سطح شهر حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه گلزار شهدا، محوری‌ترین محل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: می‌توان روایتگری عملیات‌ها را در گلزار شهدا برنامه‌ریزی کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر