logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با انتشار فراخوان عنوان شد؛

20 تیر آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات استان زنجان/ شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه های زنجان در جشنواره مطبوعات

20-تیر-آخرین-مهلت-ارسال-آثار-به-جشنواره-مطبوعات-استان-زنجان-شناسایی-نقاط-ضعف-و-قوت-رسانه-های-زنجان-در-جشنواره-مطبوعات

فراخوان سومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منتشر شد و بر این اساس 20 تیر آخرین مهلت شرکت در این جشنواره است.

به گزارش موج رسا; سومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان زنجان با هدف ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان ،گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی ،شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه های استان و توسعه ظرفیت های موجود مطبوعات برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند در بخش های اصلی جشنواره  از جمله مقال، یادداشت و سرمقاله ، عکس(شامل خبری، غیر خبری)، خبر ،گزارش(شامل خبری، تحلیلی )،مصاحبه ،تیتر     ،طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب و طرح و کاریکاتور در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین بخش های موضوعی این جشنواره شامل اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال،حقوق شهروندی،ایثار و شهادت ،نماز و معنویت،حجاب و عفاف،قاچاق کالا و ارز،خانواده و سبک زندگی،آب و محیط زیست،چالش ها و آسیب های اجتماعی(طلاق،حاشیه نشینی،اعتیاد،فساد اداری،بیکاری،فقر) و رسانه و انتخابات می شود.

گفتنی است،آثار رسیده در بخش های موضوعی جداگانه بررسی شده و از رسانه ای که بیشترین آثار را در هر یک از موضوعات فوق داشته باشد تجلیل خواهد شد.

در این بخش ارسال اصل و یا تصویر چاپ شده  آثار  به دبیرخانه الزامی است.

بر اساس ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره، آثاری در جشنواره شرکت داده می شوند که در فاصله زمانی ابتداء تیر ماه  95 تا پایان خرداد ماه 96 در یکی از سرپرستی های نشریات سراسری،نشریات استانی،خبرگزاری ها و پایگاه خبری استان  منتشر شده باشد.

همچنین آثاری پذیرفته می شود که نام صاحب اثر در صفحه منتشره قید شده باشد و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمی شود.(افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می گردد باید به تایید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد. )

تبصره: نمایندگی های نشریات سراسری و خبرگزاری ها به منزله مدیرمسئول رسانه شناخته نمیشوند و باید توسط مدیرمسئول در مرکز تایید گردد.

 مطالب مربوط به رسانه های فاقد مجوز و همچنین بولتن های داخلی امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

یادآور می شود، هر متقاضی مجاز به شرکت در 3 بخش از جشنواره میباشد و  در هر بخش میتواند حداکثر تا 2 اثر را بارگذاری نماید که در مجموع 6  اثر پذیرفته میشود، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

رسیدگی به آثار یک مرحله ای و توسط هیات داوران جشنواره  خواهد بود.

هیات داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند و قاعده داوری بدین ترتیب خواهد بود که برای رد یا تایید هر اثر، نظر نصف + یک رای هیات داوران تعیین کننده خواهد بود.

تعداد اعضاء شرکت کنندگان دربخش های مختلف جشنواره ، رتبه بندی خواهند شد و بر این اساس،بالای 15 نفر شرکت کننده،نفرات اول ، دوم و سوم،ما بین 10تا 15 نفر شرکت کننده، نفرات اول و دوم و بین 5 تا 10نفر شرکت کننده،  فقط یک نفر انتخاب می شود.

تعداد آثار کمتر از مقدار تعیین شده در بخشهای دیگر ادغام یا حذف می گردد.

جوایز جشنواره نیز در بخش آزاد ،نفر اول در هر رشته، تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ 8 میلیون ریال،نفر دوم در هر رشته،لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال،نفرسوم در هر رشته  لوح تقدیر و مبلغ 4میلیون ریال است.

در بخش های موضوعی جشنواره نیز از رسانه برتر تجلیل می شود.

همچنین متقاضیان شرکت در جشنواره می بایست با مراجعه به سایت zanjan.pressfestival.ir  آثار خود را تا تاریخ 20 تیر بارگذاری  نموده و همچنین بصورت چاپ شده به دبیرخانه ارسال نمایند.

اختتامیه جشنواره 17 مرداد برگزار می شود و باید آثار به نشانی زنجان-خیابان امام میدان استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار خود را ارسال کنند در صورت نیاز نیز می توانند با شماره 33543403-024تماس حاصل کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر